Čo sú to dashboardy (informačné panely)
Vďaka Analytics dashboardom nemusíte ovládať rozhranie nástroja Google Analytics a tráviť drahocenný čas hľadaním dát a nastavovaním jednotlivých reportov (prehľadov), ktorým možno ani nerozumiete. Dashboardy vám ukážu všetky podstatné informácie na jednom mieste a to v graficky príjemnej podobe. Dokonca je možné nastaviť, aby vám chodili pravidelne na mail. Tým pádom nástroj Google Analytics nemusíte vôbec otvárať.

Jedinou podmienkou, aby ste ich mohli začať s radosťou používať je, že vám ich musí niekto nastaviť a vysvetliť, čo konkrétne dáta znázorňujú. Tým niekým sa budem snažiť byť práve ja 🙂
V tomto článku som pre vás vytvoril a pripravil prehľad informačných panelov vytvorených na mieru s podrobným vysvetlením. Nájdete v nich ľahko pochopiteľné, no pritom veľmi dôležité informácie ohľadom vašich webstránok, zákazníkov a reklamných kampaní.
Informačné panely sú rozdelené tak, aby každý z nich mal čo najväčšiu vypovedaciu hodnotu pre vás a vašu firmu v rámci danej kategórie (napr. informácie pre e-shopy, blogy, firemné stránky, prehľady o zákazníkoch, fungovanie reklamných kampaní a pod.). Analytics dashboardy sú taktiež vhodné využiť pri firemných prezentáciách a poradách.
Ako importovať dashboardy do svojho Google Analytics účtu
Raz vidieť je lepšie ako sto krát počuť (v tomto prípade čítať), preto som pripravil video s ukážkou, ako si môžete nasledujúce dasboardy naimportovať do vášho Google Analytics účtu.
(pozn. pri natáčaní bol použitý testovací účet v Google Analytics, ktorý neobsahuje žiadne dáta – takže ani dashboard v ukážke neobsahuje dáta)
**Ako importovať dashboardy (informačné panely) do Google Analytics (VIDEO):
Všeobecné informačné panely
V týchto paneloch nájdete najpodstatnejšie informácie o vašej webstránke. Nie sú zamerané na špecifickú oblasť, preto ich môže využiť každý. Rozdelil som ich podľa objemu údajov na:
- Jednoduchý dashboard
- Štandardný dashboard
- Podrobný dashboard
Jednoduchý dashboard

Máte webstránku, ale neviete koľko ľudí na ňu chodí a z akých zdrojov sa o vašom webe dozvedeli? Vďaka tomuto informačnému panelu budete mať konečne pravidelný prehľad o návštevnosti stránky a odkiaľ prichádzajú návštevníci.
→ Stiahnuť jednoduchý dashboard do môjho Google Analytics účtu ←
Štandardný dashboard

Okrem návštev a jej zdrojov, je dôležité taktiež sledovať, ako dlho sa návštevníci zdržiavajú na stránke, koľko podstránok si prezerajú a či ihneď ako sa na ňu dostanú neodídu preč. Účelom každej stránky je nejaký cieľ (objednávka, odoslanie formulára a pod.) a vďaka tomuto informačnému panelu ho budete môcť sledovať.
Podmienka:
Aby ste mohli sledovať plnenie cieľov v tomto dashboarde, musíte ich v Google Analytics najprv nastaviť. Návod ako ich nastaviť, nájdete v našom článku: Google Analytics – kompletný návod v kapitole: Najdôležitejšie nastavenia v Google Analytics – Zobrazenie – Ciele.
→ Stiahnuť štandardný dashboard do môjho Google Analytics účtu ←
Podrobný dashboard

Výhodou pokročilého dashboardu je, že obsahuje najpodrobnejšie dáta. Oproti predchádzajúcim informačným panelom tiež obsahuje informácie o weboch a sociálnych sieťach, z ktorých ste získali návštevy a koľko ste získali nových návštevníkov v porovnaní s vracajúcimi sa.
Podmienka:
Aby ste mohli sledovať plnenie cieľov v tomto dashboarde, musíte ich v Google Analytics najprv nastaviť. Návod ako ich nastaviť, nájdete v našom článku: Google Analytics – kompletný návod v kapitole: Najdôležitejšie nastavenia v Google Analytics – Zobrazenie – Ciele.
→ Stiahnuť podrobný dashboard do môjho Google Analytics účtu ←
Špecifické informačné panely
V týchto paneloch nájdete podrobné informácie o vašej webstránke, návštevníkoch a online marketingových aktivitách. Sú rozdelené do šiestich kategórií podľa zamerania:
- Fakty o návštevníkoch vašej stránky
- Blog
- Organické vyhľadávanie (SEO)
- E-shop
- E-shop (mobily+tablety)
- Adwords reklama
- PPC reklama
Dashboard: Fakty o návštevníkoch vašej stránky
Prostredníctvom tohto informačného panelu spoznáte vašich zákazníkov a ľudí, ktorí sa zaujímajú o váš bussines. Zistíte koľko vám prišlo na stránku nových a koľko vracajúcich sa návštevníkov, aké je ich pohlavie, vek, záľuby, z kade pochádzajú a iné zaujímavé dáta.

Popis:
- Počet unikátnych návštevníkov (celkovo): Koľko vám celkovo chodí na stránku unikátnych návštevníkov za určité obdobie.
- Počet unikátnych návštevníkov (mobily a tablety): Koľko vám chodí na stránku unikátnych návštevníkov za určité obdobie z tabletov a mobilov. Ak z nich máte veľký traffic, môžete zvážiť investíciu do mobilných reklamných kampaní.
- Počet unikátnych návštevníkov (počítače): Koľko vám chodí na stránku unikátnych návštevníkov za určité obdobie z počítačov.
- Noví vs. Vracajúci sa návštevníci: Koľko ste získali nových návštevníkov a naopak koľko ľudí sa vracia na váš web.
- Vek návštevníkov: Aké vekové kategória sa najviac zaujímajú o váš business.
- V ktorých krajinách žijú návštevníci stránky: Z akých krajín pochádza váš traffic – môžete identifikovať skryté príležitosti do ktorých krajín by ste mohli expandovať.
- V ktorých mestách žijú návštevníci stránky: V akých mestách máte najviac záujemcov o váš business.
- Pohlavie návštevníkov: Kto prejavuje záujem o váš business viac – muži alebo ženy.
- Obľúbené zariadenie návštevníkov stránky: Na akých zariadeniach sa najviac zobrazujete. Ak vaša stránka nie je optimalizovaná pre istý druh zariadenia, vďaka tomuto widgetu to ľahko rozpoznáte a môžete spraviť príslušné opatrenia.
- Aké značky mobilov/tabletov používajú vaši návštevníci: Používajú vaši zákazníci viac Apple-iOs alebo Samsung-Android alebo skôr Nokia-Windows Mobile? To sa dozviete v tomto widgete.
- Záľuby návštevníkov: Rozdelenie návštevníkov z hľadiska ich životného štýlu.
- Záujmy návštevníkov o produkty typu: Rozdelenie návštevníkov z hľadiska ich záujmu o nákup produktov.
Podmienka:
Aby sa vám zobrazovali všetky dáta v tomto dashboarde správne, musíte mať zapnuté prehľady demografických údajov a záujmov v Google Analytics. Prečítajte si návod ako zapnúť demografické prehľady v kapitole: Najdôležitejšie nastavenia v Google Analytics – Vlastníctvo – Nastavenia vlastníctva.
→ Stiahnuť dashboard o návštevníkoch webu do môjho Google Analytics ←
Dashboard: Blog

V rámci tohto dashboardu budete dostávať pravidelné informácie o tom, koľko ľudí číta vaše články, ktoré články privádzajú na blog najviac návštev, ktoré sú najčítanejšie, koľko v priemere článkov si ľudia pozrú behom jednej návštevy, z akých zdrojov máte najviac čitateľov a pod.
Popis:
- Počet čitateľov (noví vs. vracajúci sa): Celkový počet čitateľov vášho blogu rozdelených na nových a tých, ktorí sa vracajú.
- Zobrazenia stránky: Celkový počet zobrazených stránok za určité obdobie.
- Počet článkov na návštevu: Koľko priemerne článkov si prezerajú vaši čitatelia.
- Kde žijú vaši čitatelia (Top 5): Z akých miest sú vaši čitatelia.
- Návštevy a % nových návštev: Počet celkových návštev v porovnaní s počtom nových návštev v rámci jednotlivých dní.
- Priemerná dĺžka návštevy: Koľko priemerne trvá návšteva vášho blogu.
- Top vstupné články (priama návšteva): Cez ktoré články ľudia vstupujú na váš blog priamo (záložky, vpísanie URL).
- Top články: Najčítanejšie články na vašom blogu a priemerne strávený čas na nich.
- Návštevy podľa typu zdroja: Z akých online kanálov (platená reklama, vyhľadávače, odkazy na weboch, email a pod.) prišli čitatelia na váš blog.
- Zdroje návštev: Z akých konkrétnych stránok prišli čitatelia na váš blog.
- Návštevy zo sociálnych sietí: Top sociálne siete, ktoré privádzajú ľudí na vaše články.
- Vyhľadávacie dopyty: Cez aké vyhľadávacie dopyty sa ľudia dozvedeli o vašich článkoch.
Podmienka:
Aby sa vám zobrazovali všetky dáta v tomto dashboarde správne, musíte mať zapnuté prehľady demografických údajov a záujmov v Google Analytics. Prečítajte si návod ako zapnúť demografické prehľady v kapitole: Najdôležitejšie nastavenia v Google Analytics – Vlastníctvo – Nastavenia vlastníctva.
→ Stiahnuť blogový dashboard do môjho Google Analytics účtu ←
Dashboard: Organické vyhľadávanie (SEO)

Ak ste robili optimalizáciu stránky pre vyhľadávače alebo chcete ju začať robiť odporúčam tento dashboard, v ktorom zistíte informácie týkajúce sa návštev z vyhľadávačov (Google, Zoznam, Bing a pod.). Zistíte tiež, aké vyhľadávacie výrazy ľudia používajú aby vás našli a či na stránke plnia požadované ciele, aké podstránky fungujú najlepšie a ďalšie dôležité informácie.
Popis:
- Celkovo organických návštev: Koľko ľudí prišlo na stránku z vyhľadávačov (nie reklama).
- Celkovo nebrandových organických návštev: Koľko ľudí prišlo na stránku z vyhľadávačov pri zadaní vyhľadávacích dopytov neobsahujúcich názov firmy.
- Organické návštevy: Organické návštevy stránky počas jednotlivých dní.
- Organická návštevnosť vs. iné zdroje: Porovnanie organickej návštevnosti s ďalšími zdrojmi návštev.
- Zdroje organických návštev: Z ktorých vyhľadávačov prišli návštevníci na vašu stránku.
- Organické vyhľadávania podľa zariadení: Cez ktoré zariadenia ľudia vyhladávali a dostali sa na váš web.
- Plnenie cieľov z organického vyhľadávania: Zaznamenané konverzie od ľudí, ktorí navštívili váš web cez vyhladávače počas jednotlivých dní.
- Top nebrandové vyhľadávacie výrazy: Cez ktoré vyhladávacie dopyty, neobsahujúce vašu značku sa ľudia dostali na stránku.
- Top brandové vyhľadávacie výrazy: Ako dobre ľudia poznajú vasu značku a aké výrazy používajú pri jej hladaní.
- Organická návštevnosť podľa krajín: Z akých krajín vás ľudia najčastejšie vyhľadávajú.
- Organická návštevnosť podľa miest: Z akých miest vás ľudia najčastejšie vyhľadávajú.
- Vstupné stránky z nebrandových vyhľadávacích výrazov: Ktoré stránky máte najlepšie optimalizované v súvislosti s dopytmi vyhľadávania.
Podmienka:
Aby ste mohli sledovať plnenie cieľov na stránke, musíte ich v Google Analytics najprv nastaviť. Návod ako ich nastaviť, nájdete v našom článku: Google Analytics – kompletný návod v kapitole: Najdôležitejšie nastavenia v Google Analytics – Zobrazenie – Ciele.
Okrem nastavenia cieľov odporúčam prepojiť Google Analytics s Google Search Console. Vďaka tomu budete vidieť v dashboarde podrobnejšie informácie o organických vyhľadávacích výrazoch. Viac informácií o prepojení Search Console nájdete v tom istom članku v kapitole: Vlastníctvo – Nastavenia vlastníctva
→ Stiahnuť SEO dashboard do môjho Google Analytics účtu ←
Dashboard: E-shop

Vďaka tomuto dashboardu budete mať prehľad o výnosoch, počte objednávok, návštevách a zistíte koľko peňazí v priemere prinesie jedna návšteva vášho E-shopu. Dozviete sa, z ktorých zdrojov sú najvyššie objednávky a kam sa oplatí investovať, aké sú top produkty podľa predaja, v aké dni ľudia najviac nakúpili a čo ľudia vyhľadávajú na vašom E-shope, čím môžete odhaliť skryté príležitosti.
Popis:
- Výnosy: Celkové výnosy z predaja cez váš E-shop.
- Počet objednávok: Koľko bolo uskutočnených objednávok.
- Priemerná objednávka: Hodnota priemernej objednávky.
- Hodnota jednej návštevy: Koľko peňazí vám prinesie v priemere jedna návšteva stránky.
- Návštevy a transakcie: Návštevy stránky a transakcie za jednotlivé dni.
- Výnosy na základe dní: Počas ktorých dní v týždni ľudia najviac nakupujú.
- Top zdroje výnosov: Ktoré online zdroje vám prinášajú najväčší zisk.
- Top PPC kampane: Najziskovejšie kampane z PPC reklamy.
- Výnosy podľa typu zariadenia: Porovnanie výnosov na základe zariadení (PC, mobil, tablet).
- Priemerná objednávka podľa zdroja: Z ktorých online zdrojov ľudia robia najvyššie objednávky.
- Čo ľudia hľadajú na stránke: O ktoré produkty ľudia prejavujú záujem a vyhľadávajú ich na vašom E-shope.
- Top produkty podľa predaja: Najziskovejšie produkty vášho E-shopu.
Podmienka:
Aby ste videli dáta v tomto dashboarde, musíte mať nastavený tzv. e-commerce tracking (sledovanie elektronického obchodu) vo vašom Google Analytics účte. Návod ako ho nastaviť, nájdete v našom článku: Google Analytics – kompletný návod v kapitole: Najdôležitejšie nastavenia v Google Analytics – Zobrazenie – Nastavenia elektronického obchodu.
→ Stiahnuť e-shop dashboard do môjho Google Analytics účtu ←
Dashboard: E-shop (mobily + tablety)

Ľudia pri online nákupoch využívajú okrem počítača mobilné zariadenia, ako tablety a smartfóny. Tento dashboard vám prinesie informácie ako dobre váš E-shop funguje na týchto zariadeniach a či by ste mali prípadne zvážiť jeho optimalizáciu alebo zamerať sa tiež na mobilný marketing.
Popis:
- Výnosy (mobily + tablety): Celkové výnosy z mobilov a tabletov.
- Výnosy z marketingových kanálov: Výnosy z mobilov a tabletov rozdelené podľa toho, z akých online kanálov (reklama, odkazy na iných stránkach, email, sociálne siete a pod.) zákazníci prišli na stránku a nakúpili.
- Porovnanie výnosov podľa zariadení: Výnosy z desktopov, mobilných telefónov a tabletov.
- Výnosy a Priemerná objednávka: Denné výnosy a výška priemernej objednávky z mobilov a tabletov.
- Top kampane: Reklamné kampane z mobilov a tabletov zoradené podľa veľkosti výnosov.
- Top produkty: Produkty, ktoré boli najviac nakupované z mobilov a tabletov.
- Návštevy z mobilných zariadení: Denné návštevy, ktoré prišli z mobilných telefónov a tabletov.
- Správanie na stránke: Okamžitá miera odchodov a priemerný čas strávený na stránke z mobilných telefónov a tabletov počas jednotlivých dní.
- Miera okamžitých odchodov podľa typu mobilných zariadení: Z ktorých mobilov a tabletov ľudia najviac navštevujú webstránku a z ktorých najviac opúšťajú stránku.
- Miera okamžitých odchodov podľa operačného systému: Z ktorých operačných systémov ľudia najviac navštevujú webstránku a z ktorých najviac opúšťajú stránku.
- Mobilné organické kľúčové slová: Ktoré vyhľadávacie dopyty ľudia použili v Google vyhladávači, aby sa dostali na webstránku z mobilov a tabletov.
- Top mobilný obsah: Ktoré stránky v rámci webu ľudia najviac navštevujú z mobilných telefónov a tabletov.
Podmienka:
Aby ste videli dáta v tomto dashboarde, musíte mať nastavený tzv. e-commerce tracking (sledovanie elektronického obchodu) vo vašom Google Analytics účte. Návod ako ho nastaviť, nájdete v našom článku: Google Analytics – kompletný návod v kapitole: Najdôležitejšie nastavenia v Google Analytics – Zobrazenie – Nastavenia elektronického obchodu.
→ Stiahnuť mobilný e-shop dashboard do môjho Google Analytics účtu ←
Dashboard: AdWords reklama

Tento dashboard obsahuje najpodstatnejšie informácie o vašej reklamnej kampani v Google vyhľadávacej a obsahovej sieti. Ako často sa reklama zobrazila, koľko krát na ňu potenciálni zákazníci klikli a koľko klikov sa premenilo na konverzie (požadované akcie na stránke/ciele). Uvidíte aj celkové náklady, aké kľučové slová fungujú najlepšie a iné informácie.
Popis:
- Zobrazenia: Koľko krát sa zobrazila vaša reklama.
- Kliky: Koľko krát ľudia klikli na reklamu.
- Miera prekliknutia: Pomer kliknutí na reklamu voči počtu zobrazení.
- Návštevy: Denné výnosy a výška priemernej objednávky.
- Náklady: Koľko Eur sa minulo na reklamu.
- Ciele (konverzie): Celkový počet dokončených cieľov (napr. rezervácie, odoslanie formulárov a pod.)
- Konverzný pomer: Priemerný počet konverzií na jedno kliknutie na reklamu.
- Návštevy a ciele podľa kampaní: Z ktorých kampaní prišlo na web najviac ľudí a koľko z nich spravili konverziu.
- Návštevy a ciele podľa reklamných skupín: Z ktorých reklamných skupín prišlo na web najviac ľudí a koľko z nich spravili konverziu.
- Ciele (časová os): Konverzie zachytené na časovej osi.
- Top kľúčové slová: Z ktorých kľúčových slov prišlo na web najviac ľudí a koľko z nich spravili konverziu.
- Cieľové URL: Na ktoré stránky sa ľudia z reklamy najčastejšie prekliknú.
Podmienka:
Aby ste mohli sledovať informácie z tohto dashboardu, váš Google Analytics účet musí byť prepojený s Google AdWords účtom. Ako prepojiť Analytics s AdWords zistíte v článku: Google Analytics – kompletný návod konkrétne v kapitole: Najdôležitejšie nastavenia v Google Analytics – Vlastníctvo – Prepojenie s účtom AdWords.
→ Stiahnuť AdWords dashboard do môjho Google Analytics účtu ←
Dashboard: PPC reklama

Tento informačný panel poskytuje ďalšie údaje o vašich PPC reklamných kampaniach. Koľko návštev prišlo na stránku z týchto kampaní, aké boli náklady, koľko bolo uskutočnených konverzií, ktoré kľúčové slová a kampane fungujú najlepšie a pod.
Popis:
- Návštevy z PPC reklamy: Koľko návštev priviedla reklama na vašu stránku.
- Zobrazenia PPC reklamy: Koľko krát sa vašim potenciálnym zákazníkom zobrazila reklama.
- Konverzie z PPC reklamy: Organické návštevy stránky počas jednotlivých dní.
- Konverzie z PPC reklamy (časová os): Koľko konverzií bolo uskutočnených vďaka PPC reklame.
- Kliky: Koľko krát ľudia klikli na reklamu počas jednotlivých dní.
- Miera prekliknutia: Pomer medzi počtom zobrazení a počtom kliknutí – aká efektívna bola reklama.
- Zobrazenia z reklamných kampaní: Koľko zobrazení reklám zaznamenali jednotlivé PPC kampane.
- Kliky z reklamných kampaní: Koľko klikov zaznamenali jednotlivé PPC kampane.
- Náklady na kampane: Náklady rozdelené podľa reklamných kampaní.
- Kliky a zobrazenia z kľúčových slov: Ktoré kľúčové slová vyvolali najväčší počet zobrazení a kliknutí na reklamu.
- Konverzie a náklady z kľúčových slov: Ktoré kľúčové slová zaznamenali konverzie a aké boli náklady na ne.
- Návštevy a okamžitá miera odchodu z kľúčových slov: Z ktorých kľúcových slov prišlo na webstránku najviac návštev a aká bola okamžitá miera odchodu.
→ Stiahnuť PPC dashboard do môjho Google Analytics účtu ←
Podmienka:
Aby ste mohli sledovať informácie z tohto dashboardu, váš Google Analytics účet musí byť prepojený s Google AdWords účtom. Ak chcete sledovať aj iné platené kampane v tomto dashboarde, musia vaše platené linky obsahovať UTM medium tag = “cpc”. Ako pracovať s UTM tagmi nájdete v článku: Správne používanie UTM tagov pre Google Analytics.
Pár slov na záver
Dúfam, že vám tieto dashboardy uľahčia prácu s používaním nástroja Google Analytics a zefektívnia čas strávený pri analyzovaní webstránky. Ak sa vám článok páčil a ešte nie ste súčasťou nášho subscribe listu, neváhajte sa prihlásiť. Stačí zadať váš mail, kliknúť na tlačítko “chcem byť v obraze” (nižšie) a nemusíte sa už ďalej báť, že vám uniknú dôležité novinky zo sveta online marketingu a webovej analytiky 😉