paravan logo biele

Kategórie

Užitočné dashboardy na mieru pre Váš Google Analytics

Publikované June 7th, 2016

Čo sú to dashboardy (informačné panely)

Vďaka Analytics dashboardom nemusíte ovládať rozhranie nástroja Google Analytics a tráviť drahocenný čas hľadaním dát a nastavovaním jednotlivých reportov (prehľadov), ktorým možno ani nerozumiete. Dashboardy vám ukážu všetky podstatné informácie na jednom mieste a to v graficky príjemnej podobe. Dokonca je možné nastaviť, aby vám chodili pravidelne na mail. Tým pádom nástroj Google Analytics nemusíte vôbec otvárať.

Google-Analytics-dashboardy-informacne-panely

Jedinou podmienkou, aby ste ich mohli začať s radosťou používať je, že vám ich musí niekto nastaviť a vysvetliť, čo konkrétne dáta znázorňujú. Tým niekým sa budem snažiť byť práve ja 🙂

V tomto článku som pre vás vytvoril a pripravil prehľad informačných panelov vytvorených na mieru s podrobným vysvetlením. Nájdete v nich ľahko pochopiteľné, no pritom veľmi dôležité informácie ohľadom vašich webstránok, zákazníkov a reklamných kampaní.

Informačné panely sú rozdelené tak, aby každý z nich mal čo najväčšiu vypovedaciu hodnotu pre vás a vašu firmu v rámci danej kategórie (napr. informácie pre e-shopy, blogy, firemné stránky, prehľady o zákazníkoch, fungovanie reklamných kampaní a pod.). Analytics dashboardy sú taktiež vhodné využiť pri firemných prezentáciách a poradách.

Ako importovať dashboardy do svojho Google Analytics účtu

Raz vidieť je lepšie ako sto krát počuť (v tomto prípade čítať), preto som pripravil video s ukážkou, ako si môžete nasledujúce dasboardy naimportovať do vášho Google Analytics účtu.

(pozn. pri natáčaní bol použitý testovací účet v Google Analytics, ktorý neobsahuje žiadne dáta – takže ani dashboard v ukážke neobsahuje dáta)

**Ako importovať dashboardy (informačné panely) do Google Analytics (VIDEO):

Všeobecné informačné panely

V týchto paneloch nájdete najpodstatnejšie informácie o vašej webstránke. Nie sú zamerané na špecifickú oblasť, preto ich môže využiť každý. Rozdelil som ich podľa objemu údajov na:

  • Jednoduchý dashboard
  • Štandardný dashboard
  • Podrobný dashboard

Jednoduchý dashboard

jednoduchy-dashboard-google-analytics-1

Máte webstránku, ale neviete koľko ľudí na ňu chodí a z akých zdrojov sa o vašom webe dozvedeli? Vďaka tomuto informačnému panelu budete mať konečne pravidelný prehľad o návštevnosti stránky a odkiaľ prichádzajú návštevníci.

Stiahnuť jednoduchý dashboard do môjho Google Analytics účtu

Štandardný dashboard

standardny-dashboard-google-analytics

Okrem návštev a jej zdrojov, je dôležité taktiež sledovať, ako dlho sa návštevníci zdržiavajú na stránke, koľko podstránok si prezerajú a či ihneď ako sa na ňu dostanú neodídu preč. Účelom každej stránky je nejaký cieľ (objednávka, odoslanie formulára a pod.) a vďaka tomuto informačnému panelu ho budete môcť sledovať.

Podmienka:

Aby ste mohli sledovať plnenie cieľov v tomto dashboarde, musíte ich v Google Analytics najprv nastaviť. Návod ako ich nastaviť, nájdete v našom článku: Google Analytics – kompletný návod v kapitole: Najdôležitejšie nastavenia v Google Analytics – Zobrazenie – Ciele.

Stiahnuť štandardný dashboard do môjho Google Analytics účtu

Podrobný dashboard

podrobny-dashboard-google-analytics2

Výhodou pokročilého dashboardu je, že obsahuje najpodrobnejšie dáta. Oproti predchádzajúcim informačným panelom tiež obsahuje informácie o weboch a sociálnych sieťach, z ktorých ste získali návštevy a koľko ste získali nových návštevníkov v porovnaní s vracajúcimi sa.

Podmienka:

Aby ste mohli sledovať plnenie cieľov v tomto dashboarde, musíte ich v Google Analytics najprv nastaviť. Návod ako ich nastaviť, nájdete v našom článku: Google Analytics – kompletný návod v kapitole: Najdôležitejšie nastavenia v Google Analytics – Zobrazenie – Ciele.

Stiahnuť podrobný dashboard do môjho Google Analytics účtu

Špecifické informačné panely

V týchto paneloch nájdete podrobné informácie o vašej webstránke, návštevníkoch a online marketingových aktivitách. Sú rozdelené do šiestich kategórií podľa zamerania:

  • Fakty o návštevníkoch vašej stránky
  • Blog
  • Organické vyhľadávanie (SEO)
  • E-shop
  • E-shop (mobily+tablety)
  • Adwords reklama
  • PPC reklama

Dashboard: Fakty o návštevníkoch vašej stránky
Prostredníctvom tohto informačného panelu spoznáte vašich zákazníkov a ľudí, ktorí sa zaujímajú o váš bussines. Zistíte koľko vám prišlo na stránku nových a koľko vracajúcich sa návštevníkov, aké je ich pohlavie, vek, záľuby, z kade pochádzajú a iné zaujímavé dáta.

fakty-o-navstevnikoch-stranky-dashboard

Popis:

  • Počet unikátnych návštevníkov (celkovo): Koľko vám celkovo chodí na stránku unikátnych návštevníkov za určité obdobie.
  • Počet unikátnych návštevníkov (mobily a tablety): Koľko vám chodí na stránku unikátnych návštevníkov za určité obdobie z tabletov a mobilov. Ak z nich máte veľký traffic, môžete zvážiť investíciu do mobilných reklamných kampaní.
  • Počet unikátnych návštevníkov (počítače): Koľko vám chodí na stránku unikátnych návštevníkov za určité obdobie z počítačov.
  • Noví vs. Vracajúci sa návštevníci: Koľko ste získali nových návštevníkov a naopak koľko ľudí sa vracia na váš web.
  • Vek návštevníkov: Aké vekové kategória sa najviac zaujímajú o váš business.
  • V ktorých krajinách žijú návštevníci stránky: Z akých krajín pochádza váš traffic – môžete identifikovať skryté príležitosti do ktorých krajín by ste mohli expandovať.
  • V ktorých mestách žijú návštevníci stránky: V akých mestách máte najviac záujemcov o váš business.
  • Pohlavie návštevníkov: Kto prejavuje záujem o váš business viac – muži alebo ženy.
  • Obľúbené zariadenie návštevníkov stránky: Na akých zariadeniach sa najviac zobrazujete. Ak vaša stránka nie je optimalizovaná pre istý druh zariadenia, vďaka tomuto widgetu to ľahko rozpoznáte a môžete spraviť príslušné opatrenia.
  • Aké značky mobilov/tabletov používajú vaši návštevníci: Používajú vaši zákazníci viac Apple-iOs alebo Samsung-Android alebo skôr Nokia-Windows Mobile? To sa dozviete v tomto widgete.
  • Záľuby návštevníkov: Rozdelenie návštevníkov z hľadiska ich životného štýlu.
  • Záujmy návštevníkov o produkty typu: Rozdelenie návštevníkov z hľadiska ich záujmu o nákup produktov.

Podmienka:

Aby sa vám zobrazovali všetky dáta v tomto dashboarde správne, musíte mať zapnuté prehľady demografických údajov a záujmov v Google Analytics. Prečítajte si návod ako zapnúť demografické prehľady v kapitole: Najdôležitejšie nastavenia v Google Analytics – Vlastníctvo – Nastavenia vlastníctva.

Stiahnuť dashboard o návštevníkoch webu do môjho Google Analytics

Dashboard: Blog

blog-informacny-panel-google-analytics

V rámci tohto dashboardu budete dostávať pravidelné informácie o tom, koľko ľudí číta vaše články, ktoré články privádzajú na blog najviac návštev, ktoré sú najčítanejšie, koľko v priemere článkov si ľudia pozrú behom jednej návštevy, z akých zdrojov máte najviac čitateľov a pod.

Popis:

  • Počet čitateľov (noví vs. vracajúci sa): Celkový počet čitateľov vášho blogu rozdelených na nových a tých, ktorí sa vracajú.
  • Zobrazenia stránky: Celkový počet zobrazených stránok za určité obdobie.
  • Počet článkov na návštevu: Koľko priemerne článkov si prezerajú vaši čitatelia.
  • Kde žijú vaši čitatelia (Top 5): Z akých miest sú vaši čitatelia.
  • Návštevy a % nových návštev: Počet celkových návštev v porovnaní s počtom nových návštev v rámci jednotlivých dní.
  • Priemerná dĺžka návštevy: Koľko priemerne trvá návšteva vášho blogu.
  • Top vstupné články (priama návšteva): Cez ktoré články ľudia vstupujú na váš blog priamo (záložky, vpísanie URL).
  • Top články: Najčítanejšie články na vašom blogu a priemerne strávený čas na nich.
  • Návštevy podľa typu zdroja: Z akých online kanálov (platená reklama, vyhľadávače, odkazy na weboch, email a pod.) prišli čitatelia na váš blog.
  • Zdroje návštev: Z akých konkrétnych stránok prišli čitatelia na váš blog.
  • Návštevy zo sociálnych sietí: Top sociálne siete, ktoré privádzajú ľudí na vaše články.
  • Vyhľadávacie dopyty: Cez aké vyhľadávacie dopyty sa ľudia dozvedeli o vašich článkoch.

Podmienka:

Aby sa vám zobrazovali všetky dáta v tomto dashboarde správne, musíte mať zapnuté prehľady demografických údajov a záujmov v Google Analytics. Prečítajte si návod ako zapnúť demografické prehľady v kapitole: Najdôležitejšie nastavenia v Google Analytics – Vlastníctvo – Nastavenia vlastníctva.

Stiahnuť blogový dashboard do môjho Google Analytics účtu

Dashboard: Organické vyhľadávanie (SEO)

organicke-vyhladavanie-SEO-analytics-dashboard

Ak ste robili optimalizáciu stránky pre vyhľadávače alebo chcete ju začať robiť odporúčam tento dashboard, v ktorom zistíte informácie týkajúce sa návštev z vyhľadávačov (Google, Zoznam, Bing a pod.). Zistíte tiež, aké vyhľadávacie výrazy ľudia používajú aby vás našli a či na stránke plnia požadované ciele, aké podstránky fungujú najlepšie a ďalšie dôležité informácie.

Popis:

  • Celkovo organických návštev: Koľko ľudí prišlo na stránku z vyhľadávačov (nie reklama).
  • Celkovo nebrandových organických návštev: Koľko ľudí prišlo na stránku z vyhľadávačov pri zadaní vyhľadávacích dopytov neobsahujúcich názov firmy.
  • Organické návštevy: Organické návštevy stránky počas jednotlivých dní.
  • Organická návštevnosť vs. iné zdroje: Porovnanie organickej návštevnosti s ďalšími zdrojmi návštev.
  • Zdroje organických návštev: Z ktorých vyhľadávačov prišli návštevníci na vašu stránku.
  • Organické vyhľadávania podľa zariadení: Cez ktoré zariadenia ľudia vyhladávali a dostali sa na váš web.
  • Plnenie cieľov z organického vyhľadávania: Zaznamenané konverzie od ľudí, ktorí navštívili váš web cez vyhladávače počas jednotlivých dní.
  • Top nebrandové vyhľadávacie výrazy: Cez ktoré vyhladávacie dopyty, neobsahujúce vašu značku sa ľudia dostali na stránku.
  • Top brandové vyhľadávacie výrazy: Ako dobre ľudia poznajú vasu značku a aké výrazy používajú pri jej hladaní.
  • Organická návštevnosť podľa krajín: Z akých krajín vás ľudia najčastejšie vyhľadávajú.
  • Organická návštevnosť podľa miest: Z akých miest vás ľudia najčastejšie vyhľadávajú.
  • Vstupné stránky z nebrandových vyhľadávacích výrazov: Ktoré stránky máte najlepšie optimalizované v súvislosti s dopytmi vyhľadávania.

Podmienka:

Aby ste mohli sledovať plnenie cieľov na stránke, musíte ich v Google Analytics najprv nastaviť. Návod ako ich nastaviť, nájdete v našom článku: Google Analytics – kompletný návod v kapitole: Najdôležitejšie nastavenia v Google Analytics – Zobrazenie – Ciele.

Okrem nastavenia cieľov odporúčam prepojiť Google Analytics s Google Search Console. Vďaka tomu budete vidieť v dashboarde podrobnejšie informácie o organických vyhľadávacích výrazoch. Viac informácií o prepojení Search Console nájdete v tom istom članku v kapitole: Vlastníctvo – Nastavenia vlastníctva

Stiahnuť SEO dashboard do môjho Google Analytics účtu

Dashboard: E-shop

dashboard-E-shop-google-analytics-1

Vďaka tomuto dashboardu budete mať prehľad o výnosoch, počte objednávok, návštevách a zistíte koľko peňazí v priemere prinesie jedna návšteva vášho E-shopu. Dozviete sa, z ktorých zdrojov sú najvyššie objednávky a kam sa oplatí investovať, aké sú top produkty podľa predaja, v aké dni ľudia najviac nakúpili a čo ľudia vyhľadávajú na vašom E-shope, čím môžete odhaliť skryté príležitosti.

Popis:

  • Výnosy: Celkové výnosy z predaja cez váš E-shop.
  • Počet objednávok: Koľko bolo uskutočnených objednávok.
  • Priemerná objednávka: Hodnota priemernej objednávky.
  • Hodnota jednej návštevy: Koľko peňazí vám prinesie v priemere jedna návšteva stránky.
  • Návštevy a transakcie: Návštevy stránky a transakcie za jednotlivé dni.
  • Výnosy na základe dní: Počas ktorých dní v týždni ľudia najviac nakupujú.
  • Top zdroje výnosov: Ktoré online zdroje vám prinášajú najväčší zisk.
  • Top PPC kampane: Najziskovejšie kampane z PPC reklamy.
  • Výnosy podľa typu zariadenia: Porovnanie výnosov na základe zariadení (PC, mobil, tablet).
  • Priemerná objednávka podľa zdroja: Z ktorých online zdrojov ľudia robia najvyššie objednávky.
  • Čo ľudia hľadajú na stránke: O ktoré produkty ľudia prejavujú záujem a vyhľadávajú ich na vašom E-shope.
  • Top produkty podľa predaja: Najziskovejšie produkty vášho E-shopu.

Podmienka:

Aby ste videli dáta v tomto dashboarde, musíte mať nastavený tzv. e-commerce tracking (sledovanie elektronického obchodu) vo vašom Google Analytics účte. Návod ako ho nastaviť, nájdete v našom článku: Google Analytics – kompletný návod v kapitole: Najdôležitejšie nastavenia v Google Analytics – Zobrazenie – Nastavenia elektronického obchodu.

Stiahnuť e-shop dashboard do môjho Google Analytics účtu

Dashboard: E-shop (mobily + tablety)

dashboard-E-shop-mobily-a-tablety

Ľudia pri online nákupoch využívajú okrem počítača mobilné zariadenia, ako tablety a smartfóny. Tento dashboard vám prinesie informácie ako dobre váš E-shop funguje na týchto zariadeniach a či by ste mali prípadne zvážiť jeho optimalizáciu alebo zamerať sa tiež na mobilný marketing.

Popis:

  • Výnosy (mobily + tablety): Celkové výnosy z mobilov a tabletov.
  • Výnosy z marketingových kanálov: Výnosy z mobilov a tabletov rozdelené podľa toho, z akých online kanálov (reklama, odkazy na iných stránkach, email, sociálne siete a pod.) zákazníci prišli na stránku a nakúpili.
  • Porovnanie výnosov podľa zariadení: Výnosy z desktopov, mobilných telefónov a tabletov.
  • Výnosy a Priemerná objednávka: Denné výnosy a výška priemernej objednávky z mobilov a tabletov.
  • Top kampane: Reklamné kampane z mobilov a tabletov zoradené podľa veľkosti výnosov.
  • Top produkty: Produkty, ktoré boli najviac nakupované z mobilov a tabletov.
  • Návštevy z mobilných zariadení: Denné návštevy, ktoré prišli z mobilných telefónov a tabletov.
  • Správanie na stránke: Okamžitá miera odchodov a priemerný čas strávený na stránke z mobilných telefónov a tabletov počas jednotlivých dní.
  • Miera okamžitých odchodov podľa typu mobilných zariadení: Z ktorých mobilov a tabletov ľudia najviac navštevujú webstránku a z ktorých najviac opúšťajú stránku.
  • Miera okamžitých odchodov podľa operačného systému: Z ktorých operačných systémov ľudia najviac navštevujú webstránku a z ktorých najviac opúšťajú stránku.
  • Mobilné organické kľúčové slová: Ktoré vyhľadávacie dopyty ľudia použili v Google vyhladávači, aby sa dostali na webstránku z mobilov a tabletov.
  • Top mobilný obsah: Ktoré stránky v rámci webu ľudia najviac navštevujú z mobilných telefónov a tabletov.

Podmienka:

Aby ste videli dáta v tomto dashboarde, musíte mať nastavený tzv. e-commerce tracking (sledovanie elektronického obchodu) vo vašom Google Analytics účte. Návod ako ho nastaviť, nájdete v našom článku: Google Analytics – kompletný návod v kapitole: Najdôležitejšie nastavenia v Google Analytics – Zobrazenie – Nastavenia elektronického obchodu.

Stiahnuť mobilný e-shop dashboard do môjho Google Analytics účtu

Dashboard: AdWords reklama

informacny-panel-na-mieru-adwords-reklama

Tento dashboard obsahuje najpodstatnejšie informácie o vašej reklamnej kampani v Google vyhľadávacej a obsahovej sieti. Ako často sa reklama zobrazila, koľko krát na ňu potenciálni zákazníci klikli a koľko klikov sa premenilo na konverzie (požadované akcie na stránke/ciele). Uvidíte aj celkové náklady, aké kľučové slová fungujú najlepšie a iné informácie.

Popis:

  • Zobrazenia: Koľko krát sa zobrazila vaša reklama.
  • Kliky: Koľko krát ľudia klikli na reklamu.
  • Miera prekliknutia: Pomer kliknutí na reklamu voči počtu zobrazení.
  • Návštevy: Denné výnosy a výška priemernej objednávky.
  • Náklady: Koľko Eur sa minulo na reklamu.
  • Ciele (konverzie): Celkový počet dokončených cieľov (napr. rezervácie, odoslanie formulárov a pod.)
  • Konverzný pomer: Priemerný počet konverzií na jedno kliknutie na reklamu.
  • Návštevy a ciele podľa kampaní: Z ktorých kampaní prišlo na web najviac ľudí a koľko z nich spravili konverziu.
  • Návštevy a ciele podľa reklamných skupín: Z ktorých reklamných skupín prišlo na web najviac ľudí a koľko z nich spravili konverziu.
  • Ciele (časová os): Konverzie zachytené na časovej osi.
  • Top kľúčové slová: Z ktorých kľúčových slov prišlo na web najviac ľudí a koľko z nich spravili konverziu.
  • Cieľové URL: Na ktoré stránky sa ľudia z reklamy najčastejšie prekliknú.

Podmienka:

Aby ste mohli sledovať informácie z tohto dashboardu, váš Google Analytics účet musí byť prepojený s Google AdWords účtom. Ako prepojiť Analytics s AdWords zistíte v článku: Google Analytics – kompletný návod konkrétne v kapitole: Najdôležitejšie nastavenia v Google Analytics – Vlastníctvo – Prepojenie s účtom AdWords.

Stiahnuť AdWords dashboard do môjho Google Analytics účtu

Dashboard: PPC reklama

dashboards-PPC_prehlad-google-analytics

Tento informačný panel poskytuje ďalšie údaje o vašich PPC reklamných kampaniach. Koľko návštev prišlo na stránku z týchto kampaní, aké boli náklady, koľko bolo uskutočnených konverzií, ktoré kľúčové slová a kampane fungujú najlepšie a pod.

Popis:

  • Návštevy z PPC reklamy: Koľko návštev priviedla reklama na vašu stránku.
  • Zobrazenia PPC reklamy: Koľko krát sa vašim potenciálnym zákazníkom zobrazila reklama.
  • Konverzie z PPC reklamy: Organické návštevy stránky počas jednotlivých dní.
  • Konverzie z PPC reklamy (časová os): Koľko konverzií bolo uskutočnených vďaka PPC reklame.
  • Kliky: Koľko krát ľudia klikli na reklamu počas jednotlivých dní.
  • Miera prekliknutia: Pomer medzi počtom zobrazení a počtom kliknutí – aká efektívna bola reklama.
  • Zobrazenia z reklamných kampaní: Koľko zobrazení reklám zaznamenali jednotlivé PPC kampane.
  • Kliky z reklamných kampaní: Koľko klikov zaznamenali jednotlivé PPC kampane.
  • Náklady na kampane: Náklady rozdelené podľa reklamných kampaní.
  • Kliky a zobrazenia z kľúčových slov: Ktoré kľúčové slová vyvolali najväčší počet zobrazení a kliknutí na reklamu.
  • Konverzie a náklady z kľúčových slov: Ktoré kľúčové slová zaznamenali konverzie a aké boli náklady na ne.
  • Návštevy a okamžitá miera odchodu z kľúčových slov: Z ktorých kľúcových slov prišlo na webstránku najviac návštev a aká bola okamžitá miera odchodu.

Stiahnuť PPC dashboard do môjho Google Analytics účtu

Podmienka:

Aby ste mohli sledovať informácie z tohto dashboardu, váš Google Analytics účet musí byť prepojený s Google AdWords účtom. Ak chcete sledovať aj iné platené kampane v tomto dashboarde, musia vaše platené linky obsahovať UTM medium tag = “cpc”. Ako pracovať s UTM tagmi nájdete v článku: Správne používanie UTM tagov pre Google Analytics.

Pár slov na záver

Dúfam, že vám tieto dashboardy uľahčia prácu s používaním nástroja Google Analytics a zefektívnia čas strávený pri analyzovaní webstránky. Ak sa vám článok páčil a ešte nie ste súčasťou nášho subscribe listu, neváhajte sa prihlásiť. Stačí zadať váš mail, kliknúť na tlačítko “chcem byť v obraze” (nižšie) a nemusíte sa už ďalej báť, že vám uniknú dôležité novinky zo sveta online marketingu a webovej analytiky 😉