Menu

Pozície v Google vyhľadávaní sa opäť pohli

Google v júli nelenil. Vypustil hneď dva updaty algoritmu (jeden potvrdený – Mobile Speed update, druhý nepotvrdený) a zmenil zobrazovanie stránok bez SSL certifikátu v Google Chrome. No a 1. augusta spustil opäť ďalší, a tentokrát „core update“.


Algoritmus Google je živý organizmus

Spoločnosť Google aktualizuje algoritmus vyhľadávania niekoľko stokrát ročne. Niektoré z aktualizácií algoritmu sú celkom dobre známe - a získali priam legendárny status (napr. Panda, Penguin, Hummingbird, Pigeon, RankBrain). Mali veľký vplyv na pozície vo vyhľadávaní a príjmy webových stránok.

Denne uvoľní Google jednu alebo viac zmien. Či už ide o špecifické drobné úpravy alebo o rozsiahle zmeny, Google sa snaží priniesť svojim používateľom to, čo naozaj hľadajú. Keďže sa algoritmus neustále mení, nie všetky spozorované aktualizácie sú potvrdené alebo oznámené spoločnosťou Google.

Tentokrát sme sa však dočkali oficiálneho vyjadrenia. Google na sociálnej sieti Twitter potvrdil, že minulý týždeň (1.8.2018) vydal rozsiahlu aktualizáciu základného algoritmu. „Priznal sa” po tom, čo ľudia zaoberajúci sa optimalizáciou pre vyhľadávače zaznamenali posuny v rebríčku. :)

Ako to aj bežne býva, úplné nasadenie algoritmu a prejavenie jeho zmien nie je jednoduchou záležitosťou a trvá niekoľko dní. Ide o významnú aktualizáciu založenú na mnohých metrikách. Z tohto dôvodu Danny Sullivan z Google predpokladá, že celé nasadenie by sa malo ukončiť cca týždeň po update – keď sa stabilizujú aj výsledky vo vyhľadávaní.

Čo najnovšia aktualizácia algoritmu prináša?

Odborná komunita nazvala túto aktualizáciu Medic Update. Z názvu je evidentné, že sa dotkla predovšetkým stránok týkajúcich sa lekárstva. Negatívne ovplyvnila predovšetkým weby, ktoré neboli spájané so žiadnou odbornou autoritou, resp. nemali dohľadateľnú odbornosť. Tento update sa dotýkal plošne webov z kategórie YMYL (Your Money or Your Life). Podľa manuálu od Google do tejto kategórie spadajú stránky, ktoré by mohli mať vplyv na budúce šťastie, zdravie, finančnú stabilitu alebo bezpečnosť používateľov.

Vo všeobecnosti ide o tieto typy stránok:

  • Internetové obchody a stránky online bankovníctva
  • Stránky poskytujúce informácie o financiách
  • Lekárske (zdravotné) informačné stránky
  • Stránky zaoberajúce sa právnymi informáciami
  • Spravodajské články alebo verejné/oficiálne informačné stránky dôležité pre informovanie obyvateľstva
  • Iné: napríklad stránky zaoberajúce sa adopciou detí, informácie o bezpečnosti vozidiel.

Viac sa o týchto stránkach a možnostiach ako dodržiavať hodnotenú kvalitu dozviete v tomto návode od Google. Áno, naozaj má 164 strán. 😊

Reakcie sú zatiaľ vlažné

K augustovej aktualizácii sa na sociálnych sieťach vyjadrilo množstvo správcov webových stránok. Vo všeobecnosti ide o negatívne komentáre. Pravdepodobne však iba preto, že ľudia zvyknú skrátka viac hejtovať ako zdieľať pozitívne správy.

Faktom však ostáva, že môžeme hovoriť o nárastoch a poklesoch v návštevnosti až do 50 %. A na tieto výkyvy reagovali nie len v zahraničí, ale aj na Slovensku a v Česku.

Ako sa teda udržať vo vyhľadávaní na popredných miestach?

Ako to už v poslednej dobe býva zvykom, Google nám nič špecifické na udržanie aktuálnych pozícií neporadí.

Už v minulosti uviedol, že pri týchto aktualizáciách nie je na stránkach potrebná žiadna oprava. Akákoľvek stránka môže vo vyhľadávaní zaznamenať nárast alebo pokles. Aktualizácia bola zameraná hlavne na weby, ktoré boli podhodnotené.

Oficiálnou radou teda ostáva, že by ste mali pokračovať v hľadaní spôsobov, ako zlepšiť celkovú webovú stránku a poskytnúť svojim návštevníkom ešte kvalitnejší obsah a lepšiu používateľskú skúsenosť.

Naša rada: Dajte tomu ešte pár dní, kým sa pozície úplne stabilizujú a uvidíte, ako to s vašou stránkou vo vyhľadávaní vyzerá. Nezabudnite však na základné SEO faktory, ktoré sú pre Google dôležité:

  • Rýchlosť načítania stránky
  • Kvalitný a aktualizovaný obsah
  • SEO friendly URL adresy
  • Interné prelinkovanie
  • Optimalizované meta a alt tagy
  • Optimalizované nadpisy a podnadpisy
  • Linky smerujúce na vašu doménu

Proste a skrátka, majte stránku optimalizovanú a bude úspešnou vo vyhľadávaní. A ak to chcete nechať na skúsenejších, sme tu pre vás. :)