Slovenskí hokejisti nám tento týždeň priniesli skôr poriadnu ľadovú sprchu ako ľadový hokej. Zahrejte sa preto s nami pravidelnou dávkou kávičky a novinkami z marketingového online sveta. 🙂
V tomto dieli uvidíte: pokračovanie príbehu vzájomného kopírovania Instagram vs. Snapchat, zmeny v prostredí AdWords, nový spôsob Google vyhľadávania a snahu Facebooku o prepojenie všetkých svojich miliardových aplikácií.
AdWords navrhuje bidy pre kľúčové slová
V Google AdWords sekcii bidovania kľúčových slov nastali zmeny. Namiesto tradičnej kolónky, kde sme pôvodne vpisovali naše bidy pre konkrétne kľúčové slová, nájdeme kolónku väčšiu a o čosi ukecanejšiu.

Najnovšie vylepšenie prostredia nám „našepkáva“ návrhy bidov podľa toho, kde sa chceme vo vyhľadávaní umiestniť. A to aj vtedy, ak pre dané kľúčové slovo neexistuje bid simulátor.
Návrhy sú v procese spúšťania, preto si na tento menší ťaháčik niektorí chvíľu počkáme.
AdWords sprístupňuje históriu dát Skóre kvality
Ďalšie vylepšenie v prostredí AdWords. Google inzerentom sprístupnil históriu dát, ktoré na dennej báze hodnotili landing page, očakávané CTR, skóre kvality a relevanciu reklamy.
Zaspomínať si môžete až na výsledky z januára 2016, keďže máte prístup k informáciám v období od začiatku minulého roka po súčasnosť.
Nové kolónky budú dostupné i v editore prehľadov (report editore).
Instagram nasadzuje selfie filtre (a Snapchatu silný úder)
Oficiálne tak skopíroval všetky hlavné funkcie Snapchat Stories.

Kevin Weil, viceprezident Instagramu, necíti žiadne výčitky: „Ak k sebe máme byť úprimní, takto funguje technologický priemysel. Dobrý nápad niekde vznikne a následne sa rozšíri. Plusové body má Snapchat za to, že vymyslel Stories. Tie sa však stali formátom, ktorý sa adaptuje naprieč celým odvetvím.“
Akosi si však nevšimol, že ho „adaptuje“ len Instagram/Facebook.
V najnovšom update aplikácie sa okrem „face filtrov“ nachádzajú vylepšenia ako prehrávanie videa v opačnom smere, guma a pridanie hashtagu ako nálepky. Na tento sticker je možné kliknúť, čím vás presmeruje do galérie obrázkov s rovnakým hashtagom.
Po tejto aktualizácii budú musieť Instagram developeri zamakať, už totiž v podstate nie je čo kopírovať! 🙂
Google Lens – nové inteligentné vizuálne vyhľadávanie
Google na I/O 2017 predstavil viacero noviniek. Jednou z nich je aj Google Lens – nové vyhľadávanie podľa vizuálu na obrazovke. Okorenené o AI, ktoré celému hľadaniu prináša kontext.
Tento nástroj by mal pochopiť, čo presne hľadáme a následne nám dopomôcť k akcii. Stačí svoj smartfón zamieriť na daný cieľ, napr. reštauráciu cez ulicu, a Google k nej poskytne dostupné informácie z Google Maps – ako kontaktné údaje a recenzie zákazníkov. Vy sa podľa nich môžete rozhodnúť, či si dáte pivko tam alebo namierite svoj fotoaparát na konkurenciu.
Kto poznáte Google Goggles, Lens budete vnímať rovnako – len na steroidoch.
Dostupné bude v Google Asistentovi a Google Fotkách.
Rodinka aplikácií sa sťahuje pod jednu strechu
Facebook, Messenger a Instagram testujú spoločné rozhranie, v ktorom by sa nachádzali všetky notifikácie pekne na jednom mieste. Medzi jednotlivými aplikáciami by sa tak dalo jednoducho prepínať jedným kliknutím.

Tento krok by mal priniesť pohodlie používateľovi a zvýšenie engagementu jednotlivých platforiem. A najmä hromadu notifikácií.
„Prepínač“ medzi aplikáciami sa zobrazí, keď používateľ klikne na ikonu profilu vo vrchnom rohu Facebooku, Messengeru alebo Instagramu. Tá následne zobrazí všetky notifikácie prepojených aplikácií.
Či tento nový nástroj budete volať „vylepšenie“, nechávame na vás.