Tomuto týždňu kraľovali obrázky. Instagram nám ich umožnil zdieľať cez web, Google uľahčuje ich vyhľadávanie a na Snapchate sa na ne môžeme pozerať priam donekonečna.
Dúfame, že vám už z kávičky PARA VANie, lebo novinky sú pripravené :).
Postovanie fotiek na Instagram už aj cez web
Dobrá správa pre hispterov, aj jedlo v bistre so slabým WiFi signálom nebude trpieť nedostatkom pozornosti! Teda aspoň v prípade, že máte vlastné dáta. Aj keď iba trochu.

Mobilný web Instagramu dostal výrazný upgrade. Zatiaľ čo doteraz sme mohli jeho obsah len komentovať, zdieľať a lajkovať, s najnovšou verziou ho môžeme už aj tvoriť a uverejňovať. Takisto je možné používať trochu okresaný tab „Explore“.
Instagram tým reaguje na súčasný stav pomalého internetu a drahých dát. Chce sa stať dostupným bez ohľadu na to, aké zariadenie a sieť používame.
Súčasťou aplikácie sa tak môžu stať aj tí, ktorí ju nemajú nainštalovanú.
Viac informácií sa dozviete v tomto článku.
Nové filtrovanie pri vyhľadávaní obrázkov cez mobilný web
Google opäť napomáha plynulejšiemu vyhľadávaniu na mobilných zariadeniach. Pri hľadaní obrázkov pribudli pod textovým oknom nové možnosti filtrovania.

Toto rozšírenie vie selektovať výsledky podľa toho, či hľadáme najnovšie obrázky, clip art alebo nášho osobného favorita, GIFká. Ak hľadáme obrázok s konkrétnym odtieňom, pri posunutí prstom doprava si môžeme vybrať zo základnej ponuky farieb.
Sme vďační za každé ušetrené nevyťukané písmenko :).
Google spúšťa tvorbu Street View aj pre bežných smrteľníkov
Kto používa Google Street View, vie, že ide o jeden z najlepších projektov Google. A my sa o pár chvíľ budeme môcť pýšiť podobným obsahom ako doteraz tvorili Google autíčka.

Google ohlásil nový štandard „Street view ready“, ktorý budú mať vybrané 360° kamery. Tie umožnia vytvoriť zábery ako z Máp Google. A bez ďalších zbytočných úkonov, cez aplikáciu.
Dovolenka, miestny koncert či obyčajný výlet na bicykli budú zaznamenané dynamicky a interaktívne a zaslané do Google Street View bez toho, aby museli byť dodatočne spracovávané. Svojich blízkych môžete ponoriť priamo do vášho zážitku.
Medzi ohlásené kamery s týmto štandardom patria značky ako GoPro, Samsung či Sphericam.
Len si predstavte tie možnosti pre biznis! Kto urobí zábery zo svojho eventu prvý?
Facebook v boji proti nevhodnému obsahu nepoľavuje
… a nasadzuje ďalší úder. Náš News Feed sa bude opäť meniť a to v prospech relevantných a informatívnych reklám.

Reklamy, ktoré bude považovať za škodlivé, šokujúce alebo nedostatočne aktuálne, budú mať červenú.
Facebook to zistí pomocou AI, ktorá bude skúmať weby, na ktoré smeruje sponzorovaný odkaz. Príspevky stránok, ktorých kvalitu vyhodnotí ako nízku, jednoducho prestane zobrazovať.
Inými slovami, naša nástenka by mala obsahovať menej spamu. Aspoň toho sponzorovaného.
Detaily sa dočítate tu.
Snapchat s novými funkciami
Developeri Snapchatu dali Instagramu zjesť trochu vlastnej polievočky – do svojich funkcií pridali prehrávanie snapu ako nekonečnej slučky.

Čo je v podstate Boomerang od Instagramu. Trend vzájomného vykrádania je teda stále in.
Snap sa bude prehrávať donekonečna, kým ho prijímateľ nezavrie. Potom sa vymaže ako obyčajne. Túto fičúrku budú mať ako obrázky, tak aj videá.
Pre marketérov sa tým otvárajú nové možnosti. Napríklad by sme užívateľovi mohli zaslať snap s unikátnym kódom pre nákup. Ten by sa nezobrazil len na pár sekúnd, ale bol by k dispozícii, kým ho príjemca nezavrie.
Za myšlienku to stojí, či? 🙂