Menu

Online marketing ku kávičke #37

Hry o tróny síce skončili, ale strategické hry a šachové partie technologických gigantov naberajú na obrátkach. Heats uplynulého týždňa však priniesli aj zopár prekvapujúcich noviniek, ktoré našim hráčom nastavujú „Čierne zrkadlo“ (áno, nová séria nie je nič moc, ale aj tak sme si ju všetci pozreli :))

🦊 Mozilla povedala nie Google Analytics

Huawei je tabu pre celé USA a dupnúť nohou sa odvážila aj Mozilla. Tá sa rozhodla pre zmenu blokovať Google Analytics v prehliadači Firefox.

mozilla-povedala-nie-google-analytics

Spoločnosť tvrdí, že to robí pre zachovanie súkromia používateľov – sledovanie sa dá znovu zapnúť, ak by o to mal používateľ sám záujem.

Bez ohľadu na to, či ich k tomu viedli relevantné výhrady či osobná animozita, údaje služby Google Analytics sú veľmi dôležité pre podnikateľov, marketérov či vlastníkov webových stránok a dáta nám budú všetkým chýbať. :/

SEO to podľa všetkého neovplyvní.

🔍 Čakajú nás pestrejšie výsledky vyhľadávania

Google sa rozhodol lobovať pre diverzitu. Aspoň čo sa vyhľadávania týka.

google-bude-pestrejsi

Odteraz sa bude snažiť v top výsledkoch pre konkrétne vyhľadávanie zobraziť maximálne dva výsledky z tej istej domény. Vraj pre pestrejšie vyhľadávanie...

Nechal si ale pootvorené dvierka – nemusí to platiť vždy. Ak pôjde o mimoriadne relevantný obsah, môže si jeden web ukradnúť výsledkov viac. Čo je „mimoriadne relevantné“ si, samozrejme, vypočíta Google sám.

₿líži sa kryptomena z dielne Facebooku

Od oficiálneho predstavenia Zuckerbergovej kryptomeny nás delí už iba pár hodín.

kryptomena-facebook

Nová mena by mala byť ďaleko ambicióznejším projektom, ako sa spočiatku javilo. Okrem toho, že by mala používateľom aplikácií WhatsApp, Instagram a Messenger umožniť posielať si medzi sebou peniaze, Facebook ňou údajne plánuje vyplácať aj svojich zamestnancov a umožňovať online nákupy a dokonca platby aj v obchodoch či reštauráciách.

Špekuluje sa, že by to mohlo mať priaznivý dopad na rozvojové krajiny, ktorých úradné meny podliehajú častým výkyvom kurzov. Na druhej strane, projekt „Libra“ by mohol nežiaduco spopularizovať medzi širšou verejnosťou kontroverzný Bitcoin.

💢 Online giganti boli porazení

Podľa výpočtov BrandZ, najhodnotnejšou značkou súčasnosti je Amazon.
amazon-je-lider

Spoločnosť prelomila dominanciu „duopolu“ − od roku 2007 sa na prvom mieste striedali iba Google a Apple.

Najnovšie trendy odzrkadľujú aj extrémnu popularitu luxusných značiek a tiež odhaľujú, ako sa čínske brandy postupne šplhajú na popredné miesta. Pozrite sa sami.

📜 Prečítajte si report o stave internetu

Kráľovná internetu“ Mary Meeker tento týždeň zverejnila svoju každoročnú správu Internet Trends Report.

internet-report-mary-meeker

Malý spoiler: Kým počet internetových používateľov neustále rastie (vyše 50 % svetovej populácie je už online), využívanie sociálnych sietí stagnuje - a výdavky na online reklamu sa neznižujú.

Jej otázka, či nie sú „novými“ sociálnymi sieťami práve online videohry stojí tiež o zamyslenie.

Nekončíme...

Sledujte náš blog aj počas leta, každá novinka bude horúca. :)