Menu

Online marketing ku kávičke #36

V týchto novinkách sa dozviete, prečo to s doménovými autoritami poriadne zahýbalo a koľko rokov oslavuje web. Prečítate aj o zmenách vo Facebook reklamách a taktiež si ukážeme, prečo je dôležité mať aktuálny redakčný systém webovej stránky.

Nechajte sa nabudiť čerstvými online novinkami.

Moz a doménová autorita 2.0

Možno si ešte spomeniete na Pagerank. Táto metrika sa pri hodnotení webov využívala do prelomu rokov 2013/2014. Následne ho nahradila tzv. doménová autorita (DA) od Moz. Dnes ide o štandard na meranie sily domény.

graf

Domain Authority predpovedá, ako si bude vaša webstránka viesť vo výsledkoch vyhľadávania (a či sa tam vôbec zobrazí). Výsledky DA sa pohybujú od 1 do 100. Čím vyššie skóre, tým vyššia šanca lepšej pozície vo vyhľadávaní.

Moz tento mesiac aktualizoval jej algoritmus. Malo by sa to prejaviť na rýchlejšej aktualizácii doménových autorít jednotlivých stránok a zároveň by mali byť jej odhady presnejšie.

Čo by ste mali o DA vedieť?

  • Jej hodnota závisí od množstva faktorov, ako napr. množstvo domén, či linkov smerujúcich na doménu.
  • Nie je to Google metrika.
  • Neexistuje zlé DA skóre.
  • Odteraz by sa malo hodnotenie aktualizovať oveľa častejšie.
  • Nemali by ste sa riadiť iba ňou.

12. marca sme oslávili 30 rokov od vzniku webu

Všetko to začalo tým, že Tim Berners-Lee odovzdal materiál k novej technológii s označením „A large hypertext database with typed links“.

Laicky povedané išlo o technológiu www (world wide web), ktorá zoskupuje odkazy a stránky uložené na serveroch, medzi ktorými môže používateľ plynulo prechádzať a zo serverov načítavať dáta.

www
Tento vynález pochádza z dielne britského vedca pracujúceho v CERNe (Európska organizácia pre jadrový výskum), kde vznikol za účelom lepšej komunikáce, výmeny dát a informácií medzi vedcami na celom svete.

Prvý webový server spustili práve v CERNe a dnes spája WWW už viac ako 1,6 miliardy webových stránok. A Tim, zakladateľ internetu, sa dnes pýši titulom "sir". :)

Facebook ohlásil, že v apríli upraví vyhodnocovanie reklám

  1. apríla zruší metriku "Relevance score" a ďalších 6 metrík.
    facebook_mobil

Relevance score resp. skóre relevancie, ktoré inzerentovi ponúka informáciu o tom, ako veľmi je relevantná reklama pre vybranú cieľovú skupinu, bude od konca apríla nedostupné. Nahradia ho hneď tri nové metriky: quality ranking, engagement rate ranking a conversion rate ranking.

Prvá z metrík - quality ranking bude merať vnímanú kvalitu reklamy v porovnaní s reklamami, ktoré súťažia o rovnakú cieľovú skupinu.

Engagement rate ranking bude zobrazovať očakávanú mieru zapojenia reklamy v porovnaní s reklamami konkurujúcimi tomu istému publiku.

Posledná metrika - conversion rate ranking bude vyjadrovať očakávané miery konverzie reklamy v porovnaní s reklamami s rovnakými cieľmi optimalizácie a publikom.

Okrem toho sa budúci mesiac rozlúčime aj s týmito metrikami:

  • Offers Saved
  • Cost Per Offers Saved
  • Messaging Replies
  • Cost Per Messaging Replies
  • Mobile App Purchase ROAS
  • Web Purchase ROAS

Facebook metriky celkom nezruší - nahrádza ich inými, ktoré budú zbierať obdobné dáta. Viac sa dočítate na Marketingland-e.

Ak teda akúkoľvek z uvádzaných metrík využívate v reportingu, myslite na to, že v apríli budete musieť tieto reporty meniť.

Prečo je dôležité aktualizovať pluginy a témy (nielen) na Wordpresse?

Hackeri sa denno-denne snažia pristupovať k cudzím údajom a využiť ich vo svoj vlastný prospech. O tomto sa mohlo presvedčiť aj viac ako 20 000 používateľov pluginu Abandoned Cart Lite for WooCommerce, ktorý posledné týždne čelil útokom.

Tento plugin ponúka prevádzkovateľom ["wordpressovských" e-shopov] (https://wordpress.org/) možnosti ako "ponaháňať" klientov, ktorí si síce do košíka produkt vložili, avšak objednávku nedokončili.

Napriek tomu, že s týmto pluginom dokážete približne 30 % zákazníkov, ktorí opustili košík skonvertovať, v posledných dňoch narobil niektorým administrátorom viac škody ako osohu.

Keď hackeri pridali položky do košíka, vyplnili falošné kontaktné informácie a vložili odkaz na škodlivý JavaScript kód. Ten sa spustil v momente, keď si správca v admine zobrazil zoznam opustených košíkov. Po spustení kód vytvoril administrátorský prístup pre hackera. Viac sa dočítate v článku.

source
A preto treba vždy myslieť na aktualizáciu CMS systému a využívaných pluginov! Čím sú totiž staršie, tým čelíte väčšiemu riziku, že váš systém bude napadnutý. Aktualizácie pluginov a CMS systémov obsahujú predovšetkým vylepšenia stability a opravy kódu, cez ktorý sa útočníci môžu dostať k vašim údajom.

Nestačilo?

Skontrolujte, či ste zaregistrovali staršie novinky. A zostaňte naladení aj na tú nasledujúcu ;)