Menu

Online marketing ku kávičke #35

Aké zmeny pre nás Google za posledných 20 rokov pripravil, ako sa stavia ku kryptomenám, ako nenápadne zaniklo Google+ a čo (ne)chystá Instagram?

Nechajte sa nabudiť čerstvými online novinkami.


👀Google oslávil 20 rokov

27. septembra 1998 prvýkrát spustili svoju stránku Larry Page a Sergey Brin a my môžeme datovať vznik Google. Odvtedy sa však vo firme zmenilo hádam všetko, okrem základných farieb v logu a názvu vyhľadávača.

Google vyhľadávač 1997 Dnes Google zamestnáva viac ako 85-tisíc ľudí po celom svete a spravuje osem produktov s viac ako miliardou používateľov. "Na svedomí" má Google Drive, Gmail, Android − poháňajúci väčšinu smartfónov na svete, sociálnu sieť Google+ (ktorá je už pre bežných používateľov minulosťou, ale o tom nižšie), Google Glass, Google Chromecast, Chrome, pracuje na vývoji autonómnych áut a mnohých ďalších aktivitách.

Google vyhľadávač 2018

Spoločnosť si za dve dekády svojej existencie prešla rôznymi medzníkmi: dostala napríklad rekordnú pokutu za zneužívanie dominantného postavenia na trhu či spustila vyhľadávač v Číne. Snažil sa ju odkúpiť Yahoo za 3 miliardy dolárov. K obchodu nedošlo, lebo Google cítil, že je hodný aspoň 5 miliárd.

Dnes má hodnotu okolo 110 miliárd a jeho materská spoločnosť Alphabet okolo 850 miliárd dolárov.

K tejto udalosti vytvoril stránku, na ktorej si môžete pozrieť, ako sa darilo vyhľadávacím dopytom v čase. Viac sa dočítate tu.

📷 Instagram poprel, že by chystal možnosť zdieľania cudzích príspevkov

V poslednej dobre sa na internete "šepkalo", že Instagram zavedie zdieľanie príspevkov iných používateľov. Túto funkciu by väčšina z nás brala.
Instagram

Instagram však oficálne potvrdil, že funkciu, ktorá by umožnila okamžité zdieľanie príspevku niekoho iného sa nevyvíja ani netestuje.

Znamenala by totiž radikálnu zmenu vo fungovaní Instagramu. Stále však môžete vytvoriť "screenshot", citovať pôvodného tvorcu príspevku a uverejniť príspevok.

Nezabúdajte však, že Instagram bol vytvorený za účelom zdieľania vlastných fotografií a nie zdieľania iných.

Google zobrazuje niektoré reklamy na kryptomeny

Google ide v šľapajách Facebooku. Minimálne čo sa týka reklám na kryptomeny. Po tom, ako ich Facebook začal od júla 2018 opäť zobrazovať, pripojil sa aj Google.

Bitcoin

S postupne vzrastajúcou cenou kryptomien sa hrnulo do inzercie množstvo podvodníkov, ktorí chceli zarobiť tým, že ponúkali "zaručené obchodné rady". V Googli ako aj na Facebooku preto tieto reklamy dostali rázne STOP.

Zákaz platil od marca 2017. Teraz sa však čiastočne zrušil pre USA a Japonsko.

Google chce používateľov chrániť, no na druhej strane chce tiež ponúkať inzerciu serióznym firmám. Každý, kto bude chcieť inzerovať, bude preverovaný a následne mu môže byť udelená certifikácia. Certifikát bude platný len v danej krajine.

Toto opatrenie sa pravdepodobne postupom času rozšíri pre celý svet.

Google+ končí

Na Google+ bolo približne 111 miliónov používateľov (Facebook má približne 2,23 miliardy). Vyzeralo to tam však ako na stretnutí fanúšikov Internet Explorer-u.

google plus feed

Ukázalo sa, že súkromné dáta 500 000 userov boli dostupné pre tretie strany. O tomto faux pass vedeli v Googli už v marci, ale akosi o tom "zabudli" informovať. Informácia vyšla až tento mesiac spolu s ďalšou správou: Do konca augusta 2019 už nebude fungovať pre fyzické osoby, ale len pre firmy.

Google+ vznikla v roku 2011 ako konkurencia Facebooku. Neobstála. Uvidíme, čo jej prinesie najnovší "update".

Nestačilo?

Presvedčte sa, že vám nič neušlo ani pred dvoma týždňami. Na ďalšie novinky sa môžete tešiť už čoskoro.