Menu

Online marketing ku kávičke #34

Facebook upadá do zabudnutia, Twitter mení usporiadanie zobrazovania príspevkov. Je podcast marketingový kanál budúcnosti a ktoré podcasty by ste si mali vypočuť?

Nechajte sa nabudiť čerstvými online novinkami.


📱Mladí prestávajú používať Facebook. Ako by mali zareagovať firmy?

V štúdii vykonanej v rokoch 2014-2015 medzi mladými vo veku 13-17 rokov v USA bol Facebook najpoužívanejšou sociálnou sieťou. S veľkým predstihom sa so 71 % umiestnil na prvom mieste pred Instagramom. V najnovšej štúdii z roku 2018 sú však trendy úplne iné.

Facebook logo

Na prvé miesto sa v tomto roku dostala sociálna sieť, ktorá dovtedy nefigurovala ani v prvej TOP 5. Najpopulárnejšou sa stal YouTube. Využíva ju až 85 % mladých. Na druhom mieste sa so 72 % umiestnil Instagram, ktorý sa aj na Slovensku teší veľkej obľube. Nasleduje u nás nie veľmi využívaný Snapchat, a až za ním je Facebook.

Facebook sa za posledné tri roky prepadol o 20 %. Ide o pomerne masívny pohyb, o ktorom sa však už dlhšiu dobu rozpráva. Že by Facebook zaspal dobu?

Zo štatistík tiež vyplýva, že za posledné tri roky narástol počet mladých, ktorí využívajú internet „skoro neustále“: z 24 % až na 45 %. Tento nárast je spôsobený predovšetkým využívaním mobilného internetu v telefónoch.

Napriek tomu, že štúdia bola robená na vzorke 1 060 teenagerov z USA, na Slovensku sa k obdobným štatistikám pomaly, ale isto blížime. Ak mladí tvoria aj vašu cieľovú skupinu, mali by ste si položiť otázku: Využívam na komunikáciu tie správne sociálne siete?

🎧Ďalší marketingový kanál? - Podcast

Vznikli v USA, kde majú milióny stiahnutí a sledovateľov. Na Slovensku zatiaľ podcasty nie sú veľmi populárne, ale vedeli ste, že aj u nás ich máme niekoľko desiatok, a dokonca pravidelných? Väčšinu z nich vlastnia médiá, no za mnohými sú odborníci na jednotlivé oblasti.

Podcasty

Medzi najpočúvanejšie slovenské podcasty patria:

  • Dobré ráno | Denný podcast denníka SME
  • Tech_FM
  • .pod lampou podcast
  • TREND.sk
  • Denník N podcast

Pre nás, online marketérov, za zmienku určite stoja tieto slovenské a české:

Zo zahraničných vyberáme:

Počúvanie podcastov je skvelá možnosť, ako efektívne využiť čas, ktorý na prvý pohľad vyzerá "nevyužiteľne" :) Koľko hodín predsa strávite šoférovaním, cestovaním, chodením... Vypočujte si pri tom, čo vás zaujíma a zároveň načerpáte množstvo nových informácií.

A aby sme nezabudli na tú marketingovú stránku: Podcast ponúka možnosť ďalšieho marketingového kanálu, cez ktorý sa o vašej službe/produkte vedia dozvedieť zákazníci.

💬Twitter opätovne pripravuje chronologické zobrazovanie tvítov

Twitter po niekoľkých rokoch čakania ohlásil zmenu algoritmu zobrazovania príspevkov na timeline. Môžete sa tak vrátiť k pôvodnému zobrazovaniu príspevkov − podľa času, keď boli vypublikované.

Twitter logo

Twitter na svojej sociálnej sieti oznámil, že zobrazovanie najlepších príspevkov na prvých miestach je najobľúbenejší spôsob zobrazovania tvítov. Samotní používatelia ho vyhodnotili ako relevantný a užitočný. Zároveň si však uvedomuje, že množstvo ľudí má záujem o zoradenie príspevkov podľa časovej postupnosti.

Ak vám táto funckia už niekoľko rokov chýba, môžete sa tešiť na jej návrat. Kayvon Beykpour povedal, že na vývoji danej funkcie pracujú a jej testovanie sa očakáva v nasledujúcich týždňoch.

🔎Google urobil krok späť pri personalizácii výsledkov vyhľadávania

Personalizácia výsledkov vyhľadávania je pomerne veľkou témou už niekoľko rokov. Prvotný zámer Googlu bol samozrejme zobraziť ľudom predovšetkým to, o čo majú záujem a je pre nich relevantné.

Google Meme

Vyhľadávanie upravoval na základe poslednej aktivity na webe, posledných vyhľadávaní, polohy, a vyhľadávaní a aktivity rodiny a známych. Z toho dôvodu sa zobrazovali ľuďom rozdielne výsledky. Google sa v rozhovore pre CNBC „priznal", že dnes robí už oveľa menšie úpravy v personalizácii výsledkov ako v minulosti.

Po uvedení personalizovaných výsledkov sa na Google navalila veľká vlna kritiky, predovšetkým preto, že ľudia mali obavu o svoje súkromie, ktoré je z časti v rozpore s peronalizovanými výsledkami.

Zo slov Google je jasné, že dnes sa personalizujú výsledky len na základe predošlého vyhľadávania a aktuálnej polohy.

Nestačilo?

Na ďalší balík noviniek sa môžete tešiť už čoskoro.