Facebook upadá do zabudnutia, Twitter mení usporiadanie zobrazovania príspevkov. Je podcast marketingový kanál budúcnosti a ktoré podcasty by ste si mali vypočuť?
Nechajte sa nabudiť čerstvými online novinkami.
📱Mladí prestávajú používať Facebook. Ako by mali zareagovať firmy?
V štúdii vykonanej v rokoch 2014-2015 medzi mladými vo veku 13-17 rokov v USA bol Facebook najpoužívanejšou sociálnou sieťou. S veľkým predstihom sa so 71 % umiestnil na prvom mieste pred Instagramom. V najnovšej štúdii z roku 2018 sú však trendy úplne iné.

Na prvé miesto sa v tomto roku dostala sociálna sieť, ktorá dovtedy nefigurovala ani v prvej TOP 5. Najpopulárnejšou sa stal YouTube. Využíva ju až 85 % mladých. Na druhom mieste sa so 72 % umiestnil Instagram, ktorý sa aj na Slovensku teší veľkej obľube. Nasleduje u nás nie veľmi využívaný Snapchat, a až za ním je Facebook.
Facebook sa za posledné tri roky prepadol o 20 %. Ide o pomerne masívny pohyb, o ktorom sa však už dlhšiu dobu rozpráva. Že by Facebook zaspal dobu?
Zo štatistík tiež vyplýva, že za posledné tri roky narástol počet mladých, ktorí využívajú internet „skoro neustále“: z 24 % až na 45 %. Tento nárast je spôsobený predovšetkým využívaním mobilného internetu v telefónoch.
Napriek tomu, že štúdia bola robená na vzorke 1 060 teenagerov z USA, na Slovensku sa k obdobným štatistikám pomaly, ale isto blížime. Ak mladí tvoria aj vašu cieľovú skupinu, mali by ste si položiť otázku: Využívam na komunikáciu tie správne sociálne siete?
🎧Ďalší marketingový kanál? – Podcast
Vznikli v USA, kde majú milióny stiahnutí a sledovateľov. Na Slovensku zatiaľ podcasty nie sú veľmi populárne, ale vedeli ste, že aj u nás ich máme niekoľko desiatok, a dokonca pravidelných? Väčšinu z nich vlastnia médiá, no za mnohými sú odborníci na jednotlivé oblasti.

Medzi najpočúvanejšie slovenské podcasty patria:
- Dobré ráno | Denný podcast denníka SME
- Tech_FM
- .pod lampou podcast
- TREND.sk
- Denník N podcast
Pre nás, online marketérov, za zmienku určite stoja tieto slovenské a české:
- Mladypodnikatel
- Internetový marketing
- Demarketing
- Dognetvideo rozhovory . Síce nejde o podcast, ale videá sa rozhodne oplatí pozrieť.
Zo zahraničných vyberáme:
- The GaryVee Audio Experience
- Marketing School od Neil Patel (CrazyEgg & Kissmetrics) and Eric Siu (Growth Everywhere & Single Grain)
- Online Marketing Made Easy with Amy Porterfield
- The Smart Passive Income Online Business and Blogging Podcast
Počúvanie podcastov je skvelá možnosť, ako efektívne využiť čas, ktorý na prvý pohľad vyzerá “nevyužiteľne” 🙂 Koľko hodín predsa strávite šoférovaním, cestovaním, chodením… Vypočujte si pri tom, čo vás zaujíma a zároveň načerpáte množstvo nových informácií.
A aby sme nezabudli na tú marketingovú stránku: Podcast ponúka možnosť ďalšieho marketingového kanálu, cez ktorý sa o vašej službe/produkte vedia dozvedieť zákazníci.
💬Twitter opätovne pripravuje chronologické zobrazovanie tvítov
Twitter po niekoľkých rokoch čakania ohlásil zmenu algoritmu zobrazovania príspevkov na timeline. Môžete sa tak vrátiť k pôvodnému zobrazovaniu príspevkov − podľa času, keď boli vypublikované.

Twitter na svojej sociálnej sieti oznámil, že zobrazovanie najlepších príspevkov na prvých miestach je najobľúbenejší spôsob zobrazovania tvítov. Samotní používatelia ho vyhodnotili ako relevantný a užitočný. Zároveň si však uvedomuje, že množstvo ľudí má záujem o zoradenie príspevkov podľa časovej postupnosti.
Ak vám táto funckia už niekoľko rokov chýba, môžete sa tešiť na jej návrat. Kayvon Beykpour povedal, že na vývoji danej funkcie pracujú a jej testovanie sa očakáva v nasledujúcich týždňoch.
🔎Google urobil krok späť pri personalizácii výsledkov vyhľadávania
Personalizácia výsledkov vyhľadávania je pomerne veľkou témou už niekoľko rokov. Prvotný zámer Googlu bol samozrejme zobraziť ľudom predovšetkým to, o čo majú záujem a je pre nich relevantné.
Vyhľadávanie upravoval na základe poslednej aktivity na webe, posledných vyhľadávaní, polohy, a vyhľadávaní a aktivity rodiny a známych. Z toho dôvodu sa zobrazovali ľuďom rozdielne výsledky. Google sa v rozhovore pre CNBC „priznal”, že dnes robí už oveľa menšie úpravy v personalizácii výsledkov ako v minulosti.
Po uvedení personalizovaných výsledkov sa na Google navalila veľká vlna kritiky, predovšetkým preto, že ľudia mali obavu o svoje súkromie, ktoré je z časti v rozpore s peronalizovanými výsledkami.
Zo slov Google je jasné, že dnes sa personalizujú výsledky len na základe predošlého vyhľadávania a aktuálnej polohy.
Nestačilo?
Na ďalší balík noviniek sa môžete tešiť už čoskoro.