Na Facebooku budete môcť nechať tringelt a uvidíte viac noviniek z vášho hoodu. Instagram prináša väčší priestor pre reklamu a dovolí plánovať. WhatsApp láme rekordy.
Nech sa páči, aktuálne online novinky. Nepopáľte sa, ešte sú horúce! 🙂
💲 Sprepitné gamerom na FB
Facebook Live pracuje na tom, aby mohli fanúšikovia oceniť svojho obľúbeného streamera. Minimálna hodnota “fan supportu” budú 3 doláre.

Koľko percent z tohto príspevku ide Facebooku, ešte nie je jasné. Vieme len to, že aktuálne berie 45 % výnosu z in-stream reklamy.
Táto novinka je súčasťou programu pre tvorcov hier, ktorý má vybudovať online komunitu pre hráčov na FB a poskytnúť im priestor pre komunikáciu. Chce tak vytvoriť adekvátnu konkurenciu pre YouTube a Twitch.
📍 Facebook uprednostní miestne správy

Okrem príspevkov od priateľov budú mať vo feede prednosť aj lokálne zdroje správ. Prilepšia si spolu s dôveryhodnejšími zdrojmi, ktoré bude FB taktiež tlačiť viac. Čakajú nás teda ďalšie kroky pre posilnenie miestnej komunity.
Lokálne správy majú svoje miesto aj v testovanej aplikácii “Today In”, kde sa nachádzajú príspevky IBA tohto druhu. Túto novinku však testujú len v niekoľkých amerických štátoch.
Pre tých, čo zaujímajú správy z oveľa “širšieho okolia” alebo špecifický typ noviniek, je tu fičúra “See First”, kde si môžete určiť vami preferovaný zdroj informácií.
Zmeny sa zatiaľ týkajú len USA, ale v priebehu roka by sa mali rozšíriť do ďalších krajín.
⏰ Firmy na Instagrame už vedia príspevky naplánovať

Koniec ťažkopádnemu prispievaniu cez Buffer alebo inú appku, ktorá iba pošle notifikáciu, že je čas uverejniť príspevok. Instagram v najbližších dvoch rokoch prejde masívnymi zmenami svojho rozhrania. Všetko pre zlepšenie organiky biznisových profilov.
Aktuálne sa okrem plánovania môžete tešiť na funkciu objavovania nových firemných profilov. Taktiež uvidíte, kto sa o vás zmienil v inom príspevku, a ako inak, môžete rátať s novými dátami o aktivite na profile.
Ďalšie očakávané zmeny si môžete pozrieť v oficiálnej správe Facebooku.
💬 WhatsApp použije mesačne 1,5 miliardy ľudí

Investíca sa Markovi vyplatila.
WhatsApp je spolu s Messengerom (1,3 miliardy používateľov mesačne) najpoužívanejšou aplikáciou pre posielanie správ. O dôvod viac zvážiť v tomto roku reklamu cez WhatsApp for Business.
🏘️ Lokálne správy podľa Google

Nielen Facebook sa snaží dostať miestne správy na výslnie. Google aktuálne v dvoch štátoch chystá testovanie aplikácie Bulletin, ktorá by pomohla informovať o udalostiach vo vašej blízkosti.
Aplikácia je dizajnovaná tak, aby mohol jej používateľ čo najjednuduchšie odovzdať informáciu. Bez toho, aby musel písať vlastný blog či riešiť webstránku. Okrem textu do nej môže pridať vlastné fotografie a videá.
Celý projekt je v štádiu príprav. Na stránke sa dá registrovať a vyžiadať si early access.
🎠 Carousel v Instagram Stories

Inzerenti a kreatívci, jasajte. Jeden z najefektívnejších reklamných formátov vstupuje do Stories.
Pre svoje promo na IG budete môcť využiť až tri políčka – čo sa doteraz dalo len pri organických príspevkoch. Počet “slajdov” však časom môže stúpnuť.
Používatelia budú môcť s reklamou robiť to isté, čo s organickými Stories: pozastaviť, preskočiť, vrátiť sa k predchádzajúcemu oknu alebo preskočiť na ďalšie.
Je vám 6 noviniek málo?
Pozrite sa na minulotýždňovú päticu. Ďalšiu čerstvú várku si u nás môžete vyzdvihnúť budúci piatok 😉