Hoci sme mali kratší pracovný týždeň, o novinky v online marketingu nás to rozhodne neukrátilo. Veľmi plodnou bola najmä facebooková konferencia F8 v San Jose, ale neflákali sa ani Google developeri.
Kávička a zvyšky koláčov zo sviatkov sú už na stole? Výborne, naše tretie novinky takisto :).
Google spúšťa vlastnú Profesiu
Vyzerá to tak, že zamestnanci Google nezaháľali ani cez sviatky. V online svete sa objavila webová stránka s názvom Google Hire, ktorá by podľa všetkého mala slúžiť ako nástroj pre vyhľadávanie dopytu a ponuky práce.

Úvodná stránka obsahuje výzvu na registráciu, avšak zatiaľ ju nepovoľuje.
Internetom sa už šíria špekulácie, že do siete sa bude možné registrovať cez Google účet, čo by mohlo spôsobiť priam otvorenie Pandorinej skrinky. Zamestnávatelia si svojich potenciálnych zamestnancov radi preverujú a synchronizáciou účtov by mohlo dôjsť k odhaleniu ich histórie vyhľadávania či pozretých Youtube videí.
Hľadači práce by mali preto zvážiť, čím si krátiť chvíle popri posielaní svojich životopisov.
Google tieto tvrdenia popiera, no zároveň zatiaľ ďalej nekomentuje.
EDIT: Hovorca Google poskytol toto vyjadrenie :
“Google Hire je produkt vo fáze vývoja, ktorý má pomáhať zákazníkom G Suite ich náborový proces riadiť efektívnejšie. Tento produkt umožní zamestnávateľom zhromažďovať žiadosti kandidátov online. Súčasťou žiadosti pre budúceho zamestnávateľa bude len dobrovoľne poskytnutá informácia. Súkromné informácie zdieľané nebudú.”
Zakladateľ Facebooku opäť posúva hranice reality
Že Zuckerberg žije v trochu inej realite ako my, to si asi všetci dobre uvedomujeme. Na konferencii F8 nám však predstavil jeho víziu rozšírenej reality , ktorej súčasťou by sme sa mali v budúcnosti stať aj my.

AR už dobre poznáme z narcistických snapchatov dnešnej mládeže. V tomto prípade by však zo strany Facebooku nemuselo ísť len o kopírovanie ponúkanej služby (na čo sme si už zvykli), ale konečne aj o jej efektívne využitie.
Zakladateľ najväčšej sociálnej siete si predstavuje jej využitie pri zobrazovaní relevantných informácií, ako sú správy či iné inštrukcie, pridávaní digitálnych objektov do reálneho priestoru či pri vylepšení tých existujúcich.
Kto si chcel niekedy vyskúšať nechať rúžom napísaný zamilovaný odkaz na zrkadle kúpeľne, možno bude mať novú možnosť. A bez zbytočného namáhavého čistenia! 🙂
Google Analytics v novom šate
Google sa nám snaží prácu s Analytics opäť zjednodušiť.

Oko nám teší nová landing page, prácu uľahčujú snippety z aktuálnych reportov a nezorientovaným pomáhajú vysvetľujúce otázky pri každom snippete.
Domovská stránka už predvolene neukazuje Audience Report, ale stále ho vieme nájsť v sekcii Audience.
Pribudol takisto tab Discover, kde sa nachádza prehľad všetkých vylepšení prostredia. Obsahuje i návrhy, ktoré by mohli byť pre náš biznis užitočné.
Týchto zmien sa dočkajú všetci užívatelia v priebehu najbližších týždňov. Len trpezlivosť, mladí google padawani.
Viac informácií sa dozviete priamo na Google blogu .
Ghost in the Shell už nie je len sci-fi
O Facebook verzii rozšírenej reality sme Vás už informovali. Mark si však pravú čerešničku nechal na koniec konferencie.

Jeho tím oznámil, že v spolupráci so 60 odborníkmi vyvíjajú technológiu, ktorá dokáže hacknúť ľudský mozog. Rozhranie, vďaka ktorému bude možné písomne vyjadriť a zdieľať svoje myšlienky – a to bez invazívnych implantátov.
V súčasnosti spolupracujú s viacerými renomovanými klinikami. Svoj výskum prezentovali na videu ochrnutého pacienta, ktorý dokázal komunikovať pomocou voperovaného senzoru. Cieľom je zvládnuť 100 slov za minútu, a to len pomocou mysle!
„Čítaš mi myšlienky,“ sa tak raz možno stane frázou, ktorá nás dostane do poriadnych problémov.
Okrem toho pracujú i na technológii, ktorá by naučila našu pokožku počúvať. Celú prezentáciu si môžete pozrieť TU.
Google kampaň kompletne na autopilote
Automatizovaná kreatíva GDN kampane nie je žiadnou novinkou. Google však predstavil nový typ inteligentnej kampane, kde je automatizácia aplikovaná i na bidy a cielenie.

Program by mal z dodaných obrázkov, loga, headlinov a popisov vytvoriť natívne reklamy a responzívne texty. Nastavené bidy s cieľovou CPA sa časom optimalizujú podľa toho, čo prináša viac konverzií.
Podmienkami pre zostrojenie vlastného autopilota je nastavenie ponúkania cien za akvizíciu, dosiahnutý minimálny počet konverzií (aspoň 50 z displayu alebo 100 z vyhľadávania), denný rozpočet 10-15x vyšší ako CPA a vlastné nastavenie vylúčených stránok.
Po tomto checkliste si stačí už len vyložiť nohy a nechať stroje pracovať!