Facebook nám daroval Raketku, no po Slnečnej sústave nás prevezú Google Mapy. Za Instant Articles budeme čoskoro platiť.
Prečítajte si o kozmických zmenách v online svete.
Prieskumník pre všetkých

A je to tu. Firemné stránky môžu definitívne zamávať organickému dosahu v News Feede a pootvoriť peňaženky. Prieskumník sa na Facebooku rozhodol usadiť a neplánuje odísť.
Čo sa mení?
V News Feede nájdete priateľov a sponzorovaný obsah. Prieskumník zhromaždí posty Stránok a zobrazí populárne príspevky podľa toho, čo ste opáčikovali v minulosti. Reklamu sme našli zatiaľ len vo videu.
Ikonku Raketky nájdete vľavo hore (desktopy) alebo v dolnej lište (mobily).
Google už má zmapovaný aj okolitý vesmír
Vďaka Google mapám sme už videli všeličo. Autíčka zachytili ľudí v inkriminovaných situáciách, ako aj armádu vtáčích hláv či lebku na ceste.

K najzaujímavejším projektom však patrí cestovanie za hranice našej atmosféry.

K výletu na Mesiac či na návštevu vesmírnej stanice pribudlo 12 nových lokalít. Čo by ste povedali na povrch Pluta?
Tento projekt vznikol vďaka fotografiám Cassini a spolupráci vesmírneho umelca Björna Jónssona s NASA a ESA. Dokopy tak už môžeme navštíviť 16 mimozemských lokalít. Zjazdnú trasu okolo kráterov či vybuchujúcich sopiek však ešte neukáže :).
Ako na to?
Stačí odzoomovať zo Zeme a objavovanie vesmíru môže začať.
PS: Nepripomína vám Mimas niečo?
AdWords našepkáva, kedy bude vaša reklama konvertovať

Človek sa nerozhodne kúpiť si televízor po prvom zhliadnutí reklamy. Ale koľko treba čakať?
Nový report s názvom “Days to Conversion“ bude tento čas odhadovať. Dáta by mali dopomôcť inzerentom lepšie optimalizovať.
A zmierniť paniku, keď nová kampaň hneď neprináša konverzie.
Google Tag manažér s novým pluginom

Tak už sa dozvieme aj to, ako návštevníci scrollujú. Tag Manažér rozozná horizontálne i vertikálne pohyby na stránke.
Majitelia stránok si môžu zvoliť, či chcú sledovať aktivitu na všetkých alebo len vybraných stránkach.
Facebook pomaly otvára dvere Pianu

Za články sa bude platiť aj na Facebooku. Niektorí vydavatelia môžu monetizovať svoje Instant Articles.
Na výber bude z dvoch modelov. Prvý poskytne mesačne 10 článkov zdarma a 11. sa odomkne až predplatiteľovi. Druhý bude freemium – médium rozhodne, ktorý článok zamkne a ktorý bude voľne prístupný.
Záujemcov o predplatné Facebook presmeruje priamo na stránku s dokončením transakcie. Takisto zvládne identifikovať už existujúcich odberateľov a napárovať ich kontá s Instant Articles, aby nemuseli platiť dvakrát.
Publisheri sú spokojní, Apple už menej. Priamy nákup by totiž obchádzal pravidlá o kúpe predplatného cez ich aplikáciu a Apple by prišiel o revenue. Fičúra sa preto zatiaľ spúšťa len pre Androidy, ktorá nemá pre predplatné žiadne špeciálne pravidlá.
Do testovania sú zatiaľ zapojené veľké vydavateľstvá ako Bild, Spiegel, The Telegraph či the Washington Post.
5 noviniek nestačí?
Skúste nahliadnuť aj do tých minulotýždňových. Alebo vydržať do budúceho týždňa, pribudnú ďalšie 🙂