Facebook vie nájsť návštevníkov vašich kamenných predajní. Instagram povoľuje moderovať komentáre. Siri opustila Bing kvôli Google. YouTube chce uzatvárať partnerstvá. Roztočte to s Google.
🎯 Facebook zacieli návštevníkov vášho KAMENNÉHO obchodu
Ad manažér nám čochvíľa ponúkne atraktívnu novinku – vytvoriť publikum z návštevníkov prevádzky, telefonátov či offline nákupov.

Nové custom publikum sa bude skladať z používateľov, ktorí za posledných 30 dní navštívili vašu pobočku. Či záujemca okolo obchodu len prešiel, alebo doň reálne vošiel, vraj bude vedieť Facebook rozlíšiť. Do publika zahrnie len návštevy, ktoré sa s “vysokou pravdepodobnosťou” udiali.
Prístup k publiku budú mať len biznisy, ktoré spĺňajú viaceré podmienky, ako napríklad minimum 10 samostatných pobočiek.
Cielenie na telefonujúcich a nakupujúcich offline sa dalo aj doteraz, ale vyžadovalo to viac úsilia a manuálnych nastavení. Tieto procesy sa zautomatizujú a budú sa aktualizovať v reálnom čase.
💑 Siri opustila Bing a vracia sa k Google

Po troch rokoch Apple vo svojom vyhľadávaní opäť ukáže výsledky Google. Platí to pre iOS ako i pre Spotlight na Macoch.
Zmeny by mali už pocítiť všetci používatelia.
🎙️ Instagram dovolí moderovať komentáre a dozerá na živé vysielanie
800 miliónov používateľov si bude môcť vyberať, kto im pod obrázkom zanechá komentár. Ak máte verejný profil, môžete ich zakázať špecifickým skupinám.

Dostupné bude aj blokovanie konkétnych osôb – a to aj pre súkromné účty.
Update čaká aj filter ofenzívnych komentárov – okrem angličtiny Instagram automaticky rozozná urážky v arabčine, francúzštine, nemčine a portugalčine.
Rozšíri sa aj funkcia, ktorá ponúka pomoc pri duševných problémoch. Ak pri živom vysielaní zbadáte podobné správanie, môžete poslať anonymný report a Instagram účtu zašle správu s kontaktom na linku pomoci.
🎠 Roztočte to na narodeniny Google

Zachcelo sa vám trochu prokrastinácie? Zatočte si kolesom od Google a zahrajte si, čo vám šťastena (a google bot) vyberie. Stačí zadať do vyhľadávania “google birthday surprise spinner”.
Google vás dovedie do 19 easter eggov, ktoré si pre nás za svojich 19 rokov existencie pripravil. Čaká tam aj najnovší prírastok, klasická hra Snake, ktorú sme všetci drtili na našich 3310kach.
Ak sa nechcete spoliehať na šťastie, zadajte do vyhľadávania “snake game”. #yourewelcome
Ako najväčšia vyhľadávacia sieť vznikla, sa dozviete v blogu.
🤝 Bez partnerstva s YouTube link na koniec videa nepridáte

Ak na YouTube tvoríte obsah a neplatíte, čakajú vás obmedzenia. Link na konci videa už nebudete môcť defaultne pridať.
Riešením je stať sa partnerom. Jednotlivé videá povolenie na monetizáciu mať nemusia, ale kanál musí byť do programu pridaný.
Dôvodom tohto humbuku je kontrola. YouTube si chce byť istý, že váš kanál spĺňa všetky podmienky a nie ste rasisti, teroristi ani fejk novinkári.
Pripravení nasávať ďalšie informácie?
Novinky sa minuli, no kávička ešte ostala? Preleťte správy z minulého týždňa.
A nezabudnite si nás otvoriť aj o týždeň 🙂