Facebook teší aj zarmucuje. Dobré správy sú, že spúšťa nový formát reklám, a vie uspať otravných priateľov. Na druhej strane, obmedzuje inzerentom úpravu headlinov a cielenie. Instagram sprístupňuje pre Stories ďalší typ reklamy a našepkáva, či vás bývalý stále sleduje.
Dobrú chuť k predvíkendovej kávičke.
📖 Nový formát FB reklám
Aj vy si pamätáte na časy, keď ste namiesto scrollovania v telefóne listovali v katalógu a hľadali inšpiráciu? Svitá na časy, keď sa tieto aktivity spoja v jednu.

Katalógy svoj boj o zákazníka nevzdávajú – a na pomoc si privolali Facebook. Ten spúšťa “lifestyle templates” – formát silno pripomínajúci klasický tlačený katalóg s menším bonusom – produkty sa budú dať priamo zakúpiť.
Počká si na vás v newsfeede. Po jeho otvorení s v ňom môžete listovať a kliknúť na produkty, ktoré vás zaujali. Následne sa otvorí nové okno s ďalšími informáciami a tlačidlom na nákup. To vás presmeruje priamo do online obchodu inzerenta.
Dostupný pre všetkých bude v októbri.
📄 Canvas už aj v Instagram Stories
Instagram priniesol viacero noviniek. Najzaujímavejšou pre náš marketérsky hood je príchod osvedčeného FB formátu. Inzerenti tak môžu využiť plný potenciál všestranného Canvasu – kreativite sa medze nekladú!
Ďalším vylepšením je upload súborov, ktoré už boli použité v organických Stories. Tie môžu neskôr poslúžiť pre ďalšie kampane – či už na Instagrame alebo na Facebooku.
A do tretice, Stories sa budú zdieľať. Používatelia ich budú cez DM poslať svojim priateľom. Túto fičúrku budeme môcť aj vypnúť.
💤 Schovajte otravné aktivity svojich priateľov na FB
Vaša kamarátka si našla frajera a nonstop postuje zamilované selfies. Kamoš začal behať, takže každý deň musíte sledovať prejdené kilometre. To nepoteší. Najmä ak ste single a svoj žiaľ zajedáte pizzou.
Veď ich to nadšenie prejde, dajte im čas – s novou FB fičúrkou.

“Snooze” skryje obsah vašich priateľov. Na výber je 24 hodín, týždeň alebo 30 dní.
Nastaviť sa dá kliknutím na tri bodky pri príspevku. Zatiaľ je však prístupný len pre malý počet profilov. Zdá sa, že Facebook chce dať priateľstvám ešte šancu. A takisto stránkam, ktoré svojich followerov spamujú.
🎯 Na Jediov, neonacistov a Vysokú školu života už reklamu nezacielite
Minulý týždeň Facebook oznámil, že dočasne vypína cielenie podľa zamestnávateľa, pracovnej pozície, školy a študijného odboru. Skrátka: podľa dát, ktoré si do profilu dopĺňate sami.

Tým reagovali na zistenia, že sa cielením dá šíriť rasová nenávisť. Napríklad, objektom reklamy mohli byť aj ľudia, ktorí si vyplnili namiesto svojho skutočného vzdelania “Jew hater”. Kto by si takéto publikum vyklikal, si už každý domyslí sám.
Dôležitá informácia pre inzerentov je, že existujúce kampane budú pokračovať bez zmeny a obmedzenia sa týkajú len nových. Kým to Facebook nevymyslí inak.
Update: Po manuálnej kontrole Facebook povolil vyše 5 000 často používaných výrazov, ako napríklad “zdravotná sestra”, “učiteľ”, “zubná ambulancia”. Rovnako sa bude venovať zvýšený dohľad pri zavádzaní nových možností cielenia.
👀 Instagram napovedá, či ti bývalá stále obzerá fotky
V bio niektorým zobrazuje, či vás používateľ “tiež sleduje”. Už sa viac nemusíte hľadať v zozname jej/jeho odberov.

Fičúrka sa zatiaľ testuje len na niekoľkých Androidoch.
📇 Nazrite do zoznamu reklám, ktoré vás oslovili
Určite sa vám už stalo, že ste pri scrollovaní FB narazili na reklamu, ktorá vás oslovila. Teraz by ste sa k nej radi vrátili (sen každého inzerenta). Ale už sa vám nezobrazí (tu sa sen mení na nočnú moru).

Facebook opäť zasahuje. Vďaka sekcii “Recent Ad Activity”, budete mať prístup do archívu všetkých vašich klikov na reklamné odkazy. Nájsť sa dá v záložkách bočného panelu a bude si pamätať aktivity uplynulých 3 mesiacov.
Zatiaľ však len v USA, ďalšie krajiny sa stále zvažujú.
🛑 Facebook zakáže upravovať headliny už aj inzerentom
Prišiel na psa mráz. Po organických príspevkoch prichádzajú obmedzenia aj pre reklamné. Zatiaľ však nie je dôvod na paniku – týka sa to iba článkov, ktoré nebudú vaším obsahom. A do tých zas toľko peňazí nedávame.

Opatrenie vzniklo po zisteniach, že niektoré spoločnosti si úpravou v článkoch výrazne prilepšili (napr. kritický článok Business Insider-u o posteli sa zmenil na oslavu matracov konkrétnej značky).
Zdieľané odkazy na vaše stránky ako i autorské články by o tieto možnosti prísť nemali. Zmeny by mali nastať v najbližších mesiacoch.