Videá v LinkedIN i výsledkoch vyhľadávania. 360° fotky dostupné pre každého. Koniec globálnym stránkam a niektorým reklamám na Facebooku.
Vypustite paru (nielen) z kávostrojov s našimi 20. novinkami z online sveta 🙂
🔍 Vyhľadávanie bude opäť dynamickejšie
Google onedlho spustí automatické prehrávanie ukážok videí. Oproti zhejtovanému autoplayu z minulého týždňa je táto fičúrka naozaj vylepšením.

V carouseli videí tieto ukážky vystriedajú klasické statické snímky. Na pohyblivé sa zmenia len vtedy, keď budete pripojení na WiFi – Google chce byť šetrný k vašim dátam. Túto predvoľbu však môžete zmeniť v nastaveniach.
Pohyblivými previews chce poskytnúť používateľom lepší prehľad o obsahu videa – a ušetriť čas sledovaním toho, o ktorom si poviete “toto nie je ono”.
Zmenu zatiaľ môžeme pozorovať len v androidových aplikáciách, ale v nabližších týždňoch by sa mala postupne rozšíriť ďalej.
🌐 360° fotky priamo z FB appky
Na 360° zábery viac nebudete potrebovať špeciálne vybavenie, špecifické prostredie fotoaparátu ani aplikáciu v mobile navyše. Facebook túto funkciu zabudoval do svojej najnovšej aktualizácie.
Fičúrku nájdete v News Feede – na mieste, kde sa aktualizuje status. Po stlačení modrého gombíka nasledujete vyznačený smer snímania. Nakoniec označíte miesto, odkiaľ má panoráma začať a všetko je pripravené.
Obrázok môžete priblížiť a takisto v ňom označiť svojich priateľov. Dostupná je aj 360° titulná fotka – nech už ste svoju fotografiu vytvorili cez Facebook alebo nie.
Novinka vychádza ako pre iOS tak aj pre Androidy.
⚰️ RIP, globálne FB stránky!
Facebook končí s podporou globálnych stránok. Tie, čo už existujú sa nezrušia, avšak už k nim ani žiadne nepribudnú. Potvrdil to Facebook Support.

Alternatívne riešenia pre žiadateľov sú nastavenia viditeľnosti príspevkov, územné obmedzenie alebo viacjazyčná stránka.
Konkrétne postupy, výhody a nevýhody jednotlivých riešení nájdete v článku Blueberry.
📺 LinkedIN stavilo na video
…a sprístupňuje jeho nahrávanie pre všetkých.

Dáva tým príležitosť svojim používateľom, aby čo najlepšie odprezentovali svoju prácu – či už pôjde o dokončené projekty alebo demonštráciu produktov. Stačí mať aplikáciu LinkedIN v mobile a ste režisér vlastného mikropríbehu.
Všetko nasvedčuje tomu, že LinkedIN s videami týmto neskončil a v budúcnosti môžeme očakávať ďalšie možnosti. Napríklad živý prenos – či už v podobe vysielania alebo samotného pracovného interview. A ako správni marketéri, cítime príležitosť aj pre videoreklamu.
To je však zatiaľ len hudbou budúcnosti.
✋ FB dáva červenú pre promo niektorých organických postov
Doteraz mohol správca stránky promovať v podstate akýkoľvek uverejnený príspevok. To sa však od 15. septembra zmení.

Do dôchodku pôjde 17 typov reklám, ktorým podľa Facebooku chýba priamy biznisový účel. FB zároveň vyzýva svojich inzerentov, aby pre dosiahnutie čo najlepších výsledkov využívali kampane.
Medzi príspevky, ktoré nebude možné promovať, patria napríklad posty aplikácií 3. strán, check-iny, zmeny profilového obrázku, potvrdenie účasti na udalosti či obrázky a videá pridané priamo cez fotoaparát Faceboku.
Kompletný zoznam sa nachádza tu. Ak niektoré zo zmienených príspevkov plánujete promovať pred 15., reklama vám pobeží do 29. septembra.
Kávičkujeme aj o týždeň! Ak vás obišli novinky minulého týždňa, nájdete ich tu. 😉