Redesign Facebooku, stop falošným videám a návod ako na obsahové SEO v roku 2017. Aj to priniesol tento týždeň online marketérom okrem kávičiek a tepla. 🔥
Zapnite stroje, prisuňte sa bližšie k stolu a pustite sa do tohto týždňových noviniek.
👗 Facebook v novom šate!
Facebook aj Instagram významne upravili design ovládacích prvkov. Okrem tlačítok ako Like, Comment a Share sa zmenil aj design komentárov. Na Facebooku sa zaguľatili a na Instagrame sa už dokážu organizovať do vlákien.

Cieľom zmien je uľahčiť čitateľnosť a tým predĺžiť čas strávený scrollovaním, lajkovaním a šérovaním. ⏳
Autori pôvodného článku varujú aj predtým, že zlepšovanie UX sociálnych sietí uľahčuje ľuďom prepad do závislosti. Na túto etickú otázku sa odpovede od Facebooku nedočkali.
🔎 To ako vyhľadávame sa mení a mali by ste tomu prispôsobiť vaše SEO!
Už niekoľko rokov Google hovorí o zmene správania pri vyhľadávaní. O tom, ako stále menej hľadáme kľúčové slová a ako stále viac kladieme múdremu search boxu otázky. Za máj 2017 bol počet vyhľadávaní hlasom až 20%!
Ako sa na túto zmenu správania pripraviť a vyťažiť z nej? 💸
-
Tvorte obsah, ktorý pokrýva celé témy, nie iba konkrétne kľúčové slová.
-
Zorganizujte obsah do logickej štruktúry s jednou hlavnou križovatkou a mnohými zákutiami, ktoré skúmajú tému do hĺbky.

Ak chcete získavať návštevnosť z vyhľadávačov, odporúčame prečítať celý článok.
▶️ Facebook dáva STOPku falošným play buttonom
Algoritmus news feedu bude trestať obrázky, na ktorých je play button a vedú na stránku. Rovnako bude penalizovať aj videá, ktorú sú len statickým obrázkom uploadnutým ako video, tzn. nič sa na nich nehýbe.

K zmene algoritmu Facebook donútili publisheri, ktorí tieto taktiky využívajú na umelé nafukovanie počtu views a navádzali ľudí na klik falošným play buttonom.
A čo teraz?
Ak ste prečítali všetky novinky a v šálke máte ešte trochu kávičky pozrite si novinky z minulého týždňa.
Alebo si prečítajte článok o gramatike a prestaňte robiť školácke hrúbky.