Tento týždeň bol poriadne horúci – najmä pre developerov Facebooku. V Ad manažéri nás budú čakať nové publiká, rýchle webstránky získajú v News Feede vyššiu pozíciu a so Stories sa môžeme chváliť širokej verejnosti aj monitorom. Poteší i vynovená Gboard klávesnica na iPhonoch.
Online novinky uplynulého týždňa sú tu pre vás, či už máte poruke čerstvú kávičku alebo ľadové latte 🙂
Pochváľte sa svojou Facebook Story. Všetkým bez výnimky.
Donedávna sa vašimi Stories mohli kochať len priatelia. Už pár týždňov si však môžete ako publikum zvoliť aj svojich followerov.

Šíriť svoj príbeh do sveta sa dá nasledovne: Po vytvorení svojej Story si ju otvorte, kliknite na tri bodky s ďalšími možnosťami, prejdite do úprav svojho príbehu a zmeňte ju na verejnú. A vualá, posledných 24 hodín na vašom kanáli bude prístupných pre širokú verejnosť.
Kedy túto možnosť dostanú aj Stránky, zatiaľ nie je známe.
Nové triky Google klávesnice na iPhonoch
Posledná aktualizácia Gboard v iPhonoch prináša jednoduchší prístup k mapám a YouTube. A vie kresliť.

Do konverzácie teraz môžete pridať priamo aktuálnu polohu alebo vložiť video. Stačí stlačiť “G” pre jej otvorenie. Pribudol takisto nový nástroj na kreslenie pre všetkých, ktorých občas chytí kreatívna chvíľka. Po kliknutí na emoji hľadajte ikonku pera.
Okrem toho prináša tri nové jazyky – arabčinu, hebrejčinu a fársí.
Nové publiká na Facebooku
Facebook čochvíľa sprístupní nové Custom publikum – osloviť budete môcť všetkých používateľov, ktorí nejako odpovedali na udalosť vytvorenú vašou stránkou.

Na výber bude vytvoriť publikum z hostí všetkých alebo jedného konkrétneho eventu. Takisto je na vás, či budete cieliť na tých, ktorí klikli na “zúčastniť sa”, “mali záujem” alebo na obe skupiny súčasne.
Samozrejmosťou bude využitie tohto publika na vytvorenie Lookalike alebo jeho vylúčenie z cielenia.
V súčasnosti je táto možnosť dostupná v rámci testovania len niektorým používateľom, Facebook však potvrdil, že postupne pribudne všetkým.
Rýchlejšie webstránky = lepšie pozície v News Feede
Facebook odmení Stránky, ktoré budú odkazovať na rýchlo načítané weby.

Post s odkazom na stránku, ktorej to “trvá”, bude zobrazovaný nižšie. Facebook dopredu upozorňuje, že pri výrazne pomalých weboch môžeme očakávať aj výrazne nižší traffic.
O stratu pozície sa určite nemusia báť Instant Articles, keďže vznikli ako rýchlejšia a časovo efektívna alternatíva k odkazom. A Facebook na nich vďaka integrovanej reklame v podstate zarába dvakrát.
Zmeny prebehnú o pár mesiacov, Facebook nám dáva čas na potrebné úpravy.
Testovanie Stories na desktope
A je to tu. Niektorí používatelia Facebooku si môžu Stories pozrieť aj vo veľkom.

Mrknite očkom na pravú stranu domovskej stránky, možno ste medzi nimi. Táto funkcia je momentálne dostupná menšej skupine používateľov, no v dohľade je určite širšia distribúcia.
Tento update by mohol priniesť FB príbehom väčšie čísla. Zatiaľ čo Instagram valcuje s 250 miliónmi používateľov denne, na Facebooku sa táto fičúrka veľmi neuchytila.