Google Analytics si nás vypočuje. Facebook s nami bude objavovať, tvoriť, a navzájom nás prepájať. Google sa vo vyhľadávaní zahrá na Inception.
Už sme z vás stihli spraviť závislákov na kávičke? Pokúšame sa o to aj tento týždeň 🙂
Populárne príspevky si našli svoje miesto v FB appke
Nebolo to tak dávno, čo sme vás informovali o testovaní nového zobrazovania príspevkov v News Feede. “Explore” na niektorých zariadeniach ukazoval populárne príspevky nezávisle od toho, aké stránky sledujete.

Nuž, zdá sa, že testom prešla. V súčasnosti tento tab nájdete v navigačnej ponuke so symbolom raketky, po slovensky ako “Prieskumníka”.
Ten sa snaží zobraziť každému používateľovi obsah na mieru – podľa toho, aké témy zaujímajú vás alebo majú vyšší engagement u vašich priateľov.
Algoritmus nie je ideálny, ale nájdete si v ňom aj to svoje. A videí so šteniatkami nikdy nie je dosť. Udeľujeme 7.5 prokrastinačných bodíkov z 10.
Facebook testuje tvorbu GIFiek priamo v aplikácii
Niektorí používatelia iOS systému môžu vytvárať pohyblivý obrázok priamo v FB appke.

Stačí zapnúť kameru v aplikácii a prepnúť na “GIF” vo vrchnej časti obrazovky. Tým začnete nahrávať krátke video, ktoré sa dá uložiť ako GIFko do galérie v telefóne alebo uploadnuť do profilu či FB story.
Fičúrka sa v súčasnosti testuje na malom množstve zariadení a ak bude mať úspech, rozptýli sa do sveta.
Google Analytics bude naše požiadavky počúvať
Predstavte si, že ste tesne pred schôdzkou s klientom a vy ste sa zabudli pozrieť na posledný report.

Dnes by nasledovalo pár nadávok popod nos a mierne zrýchlený tep. V budúcnosti elegantne zbalíte svoj Mac, priamo na meetingu otvoríte Google Analytics a necháte klienta pýtať sa.
Google totiž do svojho programu implementuje hlasovú navigáciu.
Že vám týmto klient poďakuje za služby a už vás nebude potrebovať? Žiadny strach, Analytics bude vedieť odpovedať na základné požiadavky – na stratégiu a dlhodobé plánovanie ste tu stále vy. Cieľom je čo najviac zjednodušiť cestu k požadovaným dátam.
Program v angličtine odpovedá najmä na otázky typu “aký”. Napríklad: “Aký traffic mali mobily oproti desktopom?” Eventuálne by však mal zvládnuť aj “prečo”.
Toto rozšírenie sa spustí v USA v najbližších týždňoch, časom uvidíme či si Analytics trúfne aj na slovenčinu 🙂
FB prepája stránky so skupinami. Ak mu to prikážete
Ak máte na FB vlastnú stránku, zbystrite pozornosť. Facebook ich odteraz povoľuje všetkým prepojiť so skupinami.

Ak ste ho doteraz nemali, môžete si pre seba alebo svoj brand vytvoriť fanklub a priradiť ho k stránke. Existujúcu skupinu so stránkou prepojíte, ak ste v oboch prípadoch adminom.
V skupine môžete prispievať v mene spravujúcej stránky alebo individuálne zo svojho súkromného profilu.
Ako správni inzerenti trpezlivo vyčkávame, kedy sa zo skupín budú dať urobiť nové publiká.
Postup a ďalšie možnosti sa dozviete TU.
Google do slovníkového vyhľadávania pridáva ďalšie vyhľadávanie
Ak Google dostane príkaz vysvetliť nejaké slovo, okrem jeho definície sa stretneme už aj s oknom pre ďalšie vyhľadávanie v slovníku. Searchception!

Okno funguje ako pri klasickom vyhľadávaní a pri zadávaní slov do vyhľadávania dáva návrhy na jeho dokončenie.

Ocenia to najmä tí, ktorí potrebujú definíciu viacerých slov. Na čo v podstate doteraz využívali klasické okno.
Priznáme sa narovinu, Google podľa nás pripravil už aj užitočnejšie fičúrky 🙂 Krásne to zhŕňa obrázok Matta Southerna zo Search Engine Journal:

Vidíme sa na kávičke i o týždeň.