Nepreskočiteľné reklamy až doteraz hnevali všetkých užívateľov a všetkých ohľaduplných marketérov. Našťastie, Google to pochopil a spustil nový reklamný formát.
Bumper Ads 1.0
Prvá verzia tohto formátu bola dostupná od júna 2015. No, dostupná... Bolo zopár inzerentov, ktorí si mohli nové reklamy objednať – neboli dostupné na celom svete – a poriadne za ne zaplatili. Mali nastavený minimálny spend, ktorý bol pre malé firmy nesplniteľný. Videá boli dlhé, užívatelia vytočení. Pochopiteľne, klienti boli s týmto formátom nespokojní.
Google teda musel inovovať. A všetci sme čakali – inzerenti na nový formát, užívatelia na koniec reklám.
Bumper Ads 2.0
Bumber Ads 2.0 sú 6 sekundové nepreskočiteľné reklamy na YouTube. Skracuje sa naša pozornosť, skracuje sa obsah, ktorý sledujeme, skracujú sa aj reklamy. Oficiálne sú dostupné od októbra 2016, no v testovaní boli niekoľko mesiacov.
Nemajú nahradiť preroll spoty, majú doplniť portfólio formátov, ktoré sa hodia na dosahovanie rôznych cieľov, tvrdí Google na svojom oficiálnom blogu.
K finálnej verzii prišiel pomocou dát, ktoré má k dispozícií. Tvrdí, že 6 sekúnd je hranica, ktorú používatelia akceptujú. Google bral do úvahy hlavne mobilných užívateľov, ktorí sú na dĺžku video obsahu obzvlášť citliví.
Nezabúdajme však, že videoreklama je brandový formát. Je dôležité zaujať – spustiť vysokú rotáciu tej istej reklamy ako v TV nefunguje. Nebojte sa kreatívnych riešení. Dôležitá novinka je aj to, že Bumper Ads 2.0 sa dajú nakúpiť už v každej krajine, kde sú dostupné aj ostatné YouTube formáty. Stratil sa aj budgetový limit a dnes sa nakupujú modelom CPM/CPT, takže inzerent platí za zobrazenia.
Koncom augusta sme sa do testovania zapojili aj my. Už čoskoro vám prinesieme podrobné porovnanie výsledkov prvej a druhej generácie formátu. A nebojte sa, že sa do 6 sekúnd nezmestí posolstvo. V našej testovacej kampani mal klient niekoľko kreatív, všetky boli 6-sekundové a výsledky sú nad očakávania dobré.