Atribút rel=”nofollow” je pre väčšinu ľudí čítajúcich tento článok už notoricky známy. Ubehlo už predsa 15 rokov od jeho predstavenia Googlom.
Spočiatku bol rel=”nofollow” vymyslený ako nástroj na boj proti spamujúcim odkazom. Aj z toho dôvodu sme sa s ním stretli (a dodnes stretávame) predovšetkým pri diskusiách pod článkami. Týmto atribútom sa weby chránili pred obsahom, ktorý nemali pod kontrolou, nakoľko bol tvorený návštevníkmi webu. Okrem toho sa ním označuje aj sponzorovaný obsah.
Tohtomesačná novinka Googlu priniesla úpravu parametru “nofollow”. V budúcnosti budeme môcť využívať tieto tri druhy atribútov:
- rel = “sponsored” – odkazy, ktoré sú kúpené, affiliate odkazy, partnerské, či iné reklamné odkazy,
- rel = “UGC” – užívateľský obsah – odkazy z komentárov, ktoré nemáte a nemôžete mať pod kontrolou,
- rel = “nofollow” – odkazy, na ktoré nechceme prenášať SEO hodnotu.

Čo ďalej?
Pre tých, ktorý atribút “nofollow” používali tak, ako mali, nie je žiadny dôvod na paniku. Všetky odkazy môžu zostať tak, ako ich máte nastavené.

Budete môcť využiť aj viac atribútov naraz
Ak budete chcieť označiť napríklad komentáre, môžete využiť kombináciu atribútov “nofollow ugc”.
Kedy táto zmena začne platiť?
Všetky atribúty môžete začať používať už dnes. Podľa Googlu už fungujú ako nápoveda pre hodnotenie pozícií v Google vyhľadávaní. Pre crawl a indexáciu táto zmena začne platiť až 1. 3. 2020.
Prečo sa Google uchýlil k tomuto kroku?

Myslím si, že lepšou segmentáciou linkov bude Google môcť lepšie „ohodnotiť“ linky vedúce na akýkoľvek web. To, akú SEO hodnotu pridá atribút “sponsored” v porovnaní s “nofollow” je zatiaľ otázne a bude viesť k ďalšiemu pozorovaniu SEO komunitou.
Zdroje: https://webmasters.googleblog.com/2019/09/evolving-nofollow-new-ways-to-identify.html
https://support.google.com/webmasters/answer/96569?hl=en
Súvisiace články: https://www.pavelungr.cz/google-zmenil-vyznam-parametru-nofollow-co-to-znamena-pro-seo/
https://www.semor.cz/blog-google-rel-sponsored-ugc-nofollow-6048.html