Menu

Dark Posty na Facebooku, alebo vrhnime trošku svetla na temné posty + vychytávka

Dark Posty sú nepublikované posty vytvárané v Power Editore. Pomocou nich vytvoríte klasickú platenú reklamu. Nejde o žiadnu pochybnú praktiku, ale povolenú cestu, ako vytvoriť reklamu.

Dark Posty sa dajú použiť iba ako platená reklama, ktorá sa nezobrazí na vašej fanpage, a teda ňou nebudete spamovať vašich fanúšikov. Možností, ako pracovať s reklamou na Facebooku je viac, uvediem zopár príkladov:

  • Môžete vytvárať väčší počet Adsetov, cielených na rôzne segmenty užívateľov s jednou reklamou.
  • Môžete vytvoriť viac podobných reklám v rámci jednej kampane a sledovať, ktorá z týchto reklám zaujala najviac danú cieľovú skupinu.
  • Naservírujete vášmu publiku presnejšie informácie, pretože budete mať možnosť na základe A/B testovania vyhodnotiť čo, a na ktoré publikum funguje lepšie.

Použitie Dark Postov v reklame, oproti bežnej reklame, ktorú vytvoríte v Power Editore majú jednu obrovskú výhodu:
Ak vytvoríte klasickú reklamu rozdelenú na viac Adsetov, všetky komentáre, likes, shares sa pripíšu zvlášť k reklame z každého Adsetu. Spomínanou vychytávkou je, že ak vytvoríte kampaň rozdelenú na viac Adsetov a Dark Post vložíte ako reklamu, komentáre, likes a shares sa budú pripisovať naprieč všetkým Adsetom do jednej reklamy. Užívateľ uvidí, že reklamu komentuje, lajkuje a sharuje viac ľudí. To ho psychologicky prinúti urobiť tiež nejaký engagement :)

Ako sa Dark Posty vytvárajú?

Otvorte si Power Editor, kliknite na Page Posts, vyberte v rozbaľovacej lište Pages: stránku, na ktorej chcete vytvoriť Dark Post a vľavo tlačidlo + Create Post.

[Vytvorenie Dark Postu na Facebooku](/content/images/2016/05/Create-Dark-Post-Facebook.png" target="_blank)

Zobrazí sa vám okno, kde si zvolíte, či chcete promovať Link, Carousel, Photo, Video, Status alebo Offer a vyplníte políčka. Nepublikovaný Page Post vytvoríte zaškrtnutím This post will only be used as an ad. Potom už len klik na Create Post.
[Ako vytvoriť Dark Post na Facebooku](/content/images/2016/05/ako-vyrobit-dark-post-facebook.png" target="_blank)

Takýto post nie je zatiaľ nikde uverejnený. Nájdete ho v zozname postov Ads Posts v sekcii Page Posts.
Prepnite sa opäť do Power Editoru a vytvorte kampaň, Adsety a v možnostiach Ads použite možnosť Use Existing Post. Potom už len nájdite post, ktorý ste vytvorili pre tento účel a vložte ho ako reklamu.

[Ako vytvoriť Dark Post na Facebooku](/content/images/2016/05/ako-vytvorit-dark-post-na-facebooku.png" target="_blank)

Týmto vaša práca ešte nekončí. Aby ste vedeli reklamu merať, označte ju [URL parametrami](http://blog.paravan.sk/spravne-pouzivanie-utm-tagov-pre-google-analytics/" target="_blank) a nastavte Facebook Pixel, aby ste dáta vedeli vyhodnotiť aj v [Google Analytics](http://blog.paravan.sk/google-analytics-kompletny-navod/" target="_blank).

Reklamy musíte pravidelne kontrolovať a optimalizovať. Na základe A/B testovania budete mať dáta o tom, ktorá kreatíva performuje lepšie, aký text v reklame vie viac zaujať, ktorý button je viac Call-to-action a rozsegmentujete si publiká. Tieto výsledky môžete aplikovať aj na organické posty a urobiť ich viac efektívnymi.