Realizácia kampane má veľa krokov a do jej prípravy sa zapája veľa špecialistov z rôznych oblastí. Viac zistíte v článku.
Predpríprava
Prv, než začneme pripravovať kampaň, sa musíme stretnúť s klientom. Nielen kvôli zadaniu, ale aj preto, aby sme porozumeli klientovej propozícii. Musíme spoznať vašu marketingovú históriu, vašich konkurentov, podrobnosti o vašich produktoch. Takéto stretnutie môže trvať 1 hodinu až celé popoludnie.
Plánovanie a realizácia kampane
Toto je najrozsiahlejšia fáza. Má 6 hlavných krokov:
Nastavenie cieľov. Po spoločnom stretnutí zadefinujeme cieľovú skupinu, timing kampane a budget.
Trvanie: 0,5 – 1h
Naplánovanie kampane. Výber vhodných kanálov a formátov – na aké servery umiestnime bannery? Spustíme aj videoreklamu? Následne zistíme návštevnosť jednotlivých serverov a ich podsekcií pomocou AIM monitoru alebo Google Analytics a veľkosť cieľovej skupiny na Facebooku, Linkedine a ďalších sociálnych sieťach.
Počas plánovania nastavujeme aj timing, aby sme v rámci mediálneho nasadenia získali čo najväčší zásah, efektivitu a dynamiku kampane. Preveríme dostupnosť reklamných plôch a v prípade špeciálnych riešení konzultujeme s jednotlivými servermi ich možnosti.
Trvanie: 1h – 3 dni, v závislosti od rozsahu kampane. Naplánovanie Googlu a Facebooku trvá do hodiny, stredné kampane do troch hodín a veľké kampane – tendre či ročné komunikačné stratégie – trvajú až do troch dní.
Príprava kľúčových slov a reklamných textov.
Trvanie: 2h. Toto je veľmi premenlivá položka, záleží od komplexnosti kampane.
Výroba prezentácie s explikáciami pre klienta.
Trvanie: 15min – 2h. Mediaplán sa často dolaďuje podľa pripomienok klienta, čiže výsledný čas môže byť dlhší.
Nasadenie kampane a kontrola kreatív.
Trvanie: 0,5h – 2 a viac hodín. Nasadenie na FB a do Googlu trvá pol hodinu až hodinu, stredné kampane okolo dvoch hodín a veľké kampane trvajú dve a viac hodín.
Report kampane.
Trvanie: 15min – 1h.
Kontrola kampane
Pri každej kampani je to individuálne. Záleží od jej veľkosti (počet kľúčových slov, nasadených reklám…) a od toho, či je to prvá alebo piata kontrola danej kampane. Najviac času zaberá kontrola po prvom týždni. Vtedy musíme pridať alebo vylúčiť slová podľa toho, čo spotrebitelia v tomto období vyhľadávali.
Následne kontrolujeme pozície reklám, či sa správne zobrazujú, a ktoré najlepšie fungujú. Hodnotíme relevanciu reklám a či majú nastavené všetky dostupné rozšírenia – podstránky, telefónne číslo, popisy… Prvé kontroly zaberú približne 45min.
Je to neustály proces, kampaň treba ladiť. V priemere však ďalšie kontroly zaberajú približne pol hodiny.
Analytika
Musíme sa pohrabať v číslach vášho webu. To zahŕňa:
- Kontrolu nastavení Google Analytics (prípadne Tag Managera)
- Analýzu webstránky
- Definovanie cieľov
- Nasadenie trackovacích kódov a kontrolu ich funkčnosti
- Nastavenie mikro a makro konverzií
- Nastavenie remarketingových zoznamov
- Kontrola prepojenia s Google AdWords
- Nastavenia custom segmentov, dashboardov a reportov
Trvanie všetkých týchto aktivít spolu: min 2h. Záleží od štruktúry a zložitosti webu.
Ku kampaniam vypracovávame aj analytický report s analýzou návštevnosti webu a výkonu kampaní – táto aktivita trvá minimálne 3 hodiny.
Reporting
Na konci každej kampane pripravujeme report. Kým sme vyladili formu reportov, trvalo to niekoľko týždňov a dodnes je čas ich prípravy premenlivý, pretože sa často mení štruktúra dát alebo požiadavky klienta. Stačí, aby Google zmenil v Analyticsoch jednu položku a musíme prerábať reporty.
Za predpokladu, že nenastal žiadny hororový scenár, reporting vyzerá takto:
- Vypracovanie a poslanie reportu z Googlu: 0,5h
- Vypracovanie a poslanie reportu z Facebooku: 20min
- Vypracovanie a poslanie reportu z Twitteru: 0,5h
- Vypracovanie mesačného benchmarkingu: 4h
- Vypracovanie špeciálneho reportu: 1h. Špeciálny report, napríklad report za dlhšie obdobie alebo report so zmenami v štruktúre.
Ak ste si zrátali všetky tie hodiny a zľakli ste sa, že by ste si takú kampaň mali spravovať sami, nebojte sa a napíšte nám. Radi vám pomôžeme 🙂