Menu

Ako prežiť karanténu a nezblázniť sa? Prinášame 10 tipov na jej správne zvládnutie.

Karanténa môže byť (aj podľa odborníkov) veľmi náročná na psychiku. Čím viac sa vám však z nasledujúcich bodov podarí aplikovať, tým jednoduchšie sa udržíte v dobrej psychickej aj fyzickej kondícii a ľahšie prejdete cez toto obdobie.

  1. Vstávajte a chodievajte spať v približne rovnaký čas.
  2. Vytvorte si nejakú konkrétnu rutinu/rituál, ktorý budete opakovať každý deň v rovnaký čas (káva o deviatej, cvičenie o štvrtej, čaj o piatej, atď).
  3. Každý deň sa venujte nejakej fyzickej aktivite aspoň 30 minút. Ale pozor, musí to byť aktivita, pri ktorej sa zapotíte (cvičenie, behanie).
  4. Pripravte si dopredu plán dňa a dodržiavajte ho. Vytvára poriadok a keď ho budete dodržiavať, získate pocit kontroly.
  5. Vyčleňte si čas na prácu (pokiaľ pracujete z domu) a na tento čas sa aj pripravte, ako keby ste do nej aj vyrážali (prezlečte sa, navoňajte sa, atď. ).
  6. Dávkujte si informácie o pandémii. Ideálne si o tom niečo pozrite či prečítajte raz za deň.
  7. Stretávajte sa s blízkymi cez videohovory (Skype kávička, Skype vínečko…).
  8. Varte si a občas si aj objednajte jedlo z vašej obľúbenej reštaurácie. Podporíte ju tým v tomto ťažkom období.
  9. Trávte čas aj vonku na vzduchu - záhrada, balkón, terasa, príroda (ak je to možné a je to v rámci pravidiel, ktoré sú prijaté).
  10. Ak ste doma viacerí, každý by mal mať aspoň jednu hodinu pre seba samého, pre svoju samotu.

karantena

Bonusové body:

  • Hrajte sa spoločenské hry, robte veci, ktoré sú zábavné a prinášajú vám radosť.
  • Čítajte beletriu. Beletria uvoľňuje.
  • Pozerajte filmy s dobrým koncom - filmy a seriály, ktoré sú vášmu srdcu a štýlu blízke.

Nezabudnite sa riadiť odporúčaniami a príkazmi, ktoré na nás „uvalila“ naša vláda. Buďte zodpovední a ohľaduplní voči sebe, aj druhým.

Držíme nám všetkým palce, zostaňme zdraví.

karantena-3-1

Za inšpiráciu na tento zoznam patrí veľká vďaka spoločnosti Komunikácia, s.r.o.