Menu

YouTube reklama je absolútne nevhodná na tieto 4 veci, ALE

Povieme vám, ako jej nevýhody otočiť na výhody.

YouTube reklama je absolútne nevhodná na:

Výkonnostný marketing

Ale je skvelá na awarenessové kampane. Je pravda, že aj z YouTube reklamy sa dajú získavať návštevy a merať kliky, no stále platíte za prehratia, nie za prekliky. Získať konverzie je omnoho náročnejšie ako pri PPC alebo bannerovej kampani a aj cena za konverziu bude pravdepodobne omnoho vyššia.

Nielen, že vyprodukovať video je drahšie, než napísať copy pre AdWords, aj efektivita je v tomto smere nižšia. Pri AdWords si totiž užívateľ vypýta odpoveď na otázku, ktorú mu môžete ponúknuť. Pri YouTube sa viac-menej votriete do jeho pozornosti na základe jeho záujmov. Rozdiel oproti AdWords je aj v tom, že Google nemeria relevanciu reklamy voči klientovmu webu. Omnoho viac ho zaujíma, ako ľudia reagujú na samotné videá.

Ak užívatelia preskakujú video príliš často, rastie cena za pozretie. (Pozretie znamená, že ste dopozerali video do konca alebo ste si pozreli aspoň 30 sekúnd, ak je dlhšie.) Toto všetko núti klientov optimalizovať videá tak, aby ich primárnym účelom bolo udržať pozornosť diváka.

To nás privádza k ďalšej veci, na ktorú je YouTube reklama nevhodná:

TV spoty

...ak nie sú optimalizované pre webového diváka. Rozdiel v TV spote a pre-roll videu je ten, že v televízii si môžete dovoliť prísť s pointou na záver. Na internete máte garantovaných nepreskočiteľných 5 sekúnd a tie sú obrovskou príležitosťou pre každého marketéra. V TV môže divák prepnúť na iný kanál a potom späť a zachytí vašu reklamu ešte aj na konci reklamného brejku. Ak však nezaujmete užívateľa internetu do piatich sekúnd, ste stratení.

Obrovskou výhodou oproti TV spotom je, že mladé publikum nesleduje televíziu, ale YouTube. Pri awarenessovej kampani cielenej na teens či mladých dospelých tak dosiahnete omnoho lepšie výsledky na YouTube než v TV.

A keď sme pri tých mladých, YouTube reklama je nevhodná aj pre:

Produkty pre deti do 13 rokov

Cielenie podľa veku je vždy trošku ošemetné. Ak v kampani na YouTube zadefinujete pohlavie či vek, reklama sa zobrazí iba tým ľuďom, ktorí sú na YouTube registrovaní a prihlásení cez svoj Google+ účet. Navyše, reklamu nemožno cieliť na užívateľov mladších ako 13 rokov.

Ako však predávať produkty pre bábätká, malé deti či školákov na prvom stupni? Cez záujmy. Záujmy rodičov alebo priamo cieľovej skupiny – reklama sa môže zobrazovať pred how-to videami na detské kašičky či pred rozprávkami. S vhodným cielením vám radi poradíme.

Veľmi nízke budgety

Väčšina našich klientov sú malé a stredné firmy, máme teda celkom presný obraz o tom, koľko minimálne sa oplatí do rôznych reklamných kanálov investovať. Kým AdWords či GDN môžete spustiť aj s desiatkami či stovkami eur, pri YouTube reklame odporúčame minimálny budget 1 000 € bez DPH. To je suma, ktorá sa nám pri klientoch osvedčila ako dobrý štart pre otestovanie a bežanie kampane.

A tu je zopár skvelých výhod, ku ktorým sme nevedeli napárovať nevýhody:

  • Napriek paralelám s TV reklamou je YT omnoho bohatšia na dáta – viete presne v ktorom momente užívatelia preskočili vaše video a tak môžete optimalizovať kreatívu

  • S YT reklamou vieme skvelo retargetovať – vieme zobraziť reklamu ľuďom, ktorí nám dali palec hore, ktorí sú subscriberi, ktorí komentovali či tým, ktorí dopozerali reklamu do konca

  • YT reklama sa dá cieliť podľa takých istých demografických kritérií, ako Google Display Network + môžete cieliť aj podľa pohlavia a veku

Aké sú vaše skúsenosti s YouTube reklamou?