Menu

YouTube Cards posilnia vašu performance marketing stratégiu. Ako?

Sme digitálna mediálna agentúra, takže sa snažíme nájsť výkon všade. Poradíme vám, kde hľadať.


O videoreklamách na YouTube sme už toho napísali dosť. Ukázali sme vám, ako sa dá pripraviť funkčná reklama aj na ktoré veci je absolútne nevhodná. Dnes však nebudeme hovoriť priamo o reklame, ale o

YouTube cards

Ešte pred rokom boli anotácie jediná možnosť, ako vložiť Call-To-Action do vášho videa. Anotácie majú hneď niekoľko nevýhod – dajú sa ľahko vypnúť, nie sú veľmi pekné a absolútne sa nezobrazujú na mobiloch.

Mobilné publikum neustále rastie a ak niečo nemá mobilnú verziu, je to odsúdené na zánik. Robiť mobilné kampane je každým dňom výhodnejšie. To si uvedomil aj najznámejší vyhľadávač videí, keď zaviedol funkciu YouTube cards.

Je to platforma, ktorá dokáže do videa vložiť až päť interaktívnych prvkov. Každý prvok dostane svojich sedem sekúnd pop-up ukážku a okrem toho bude po celú dĺžku videa schovaný pod tlačidlom v pravom hornom rohu:

screenshot pop-upu

Čo je na nich najlepšie? Zobrazujú sa na mobiloch! S vaším vlastným popisom aj textom ukážky.

Možnosti a obmedzenia

Skvelá funkcia, ktorá je na slovenskom trhu o niečo ukrátená. Do videa si môžete pridať tieto štyri karty:

screenshot možností kariet

V Amerike je kariet na výber šesť – obrali nás o fanúšikovskú zbierku pre neziskové organizácie a o priamy funding kanálu. Hoci, keď to vezmeme čisto objektívne, tieto dve funkcie by na Slovensku málokto využil.

Meranie a reportovanie

Spolu s optimalizovaním naše tri najobľúbenejšie činnosti :) Ak majú byť YouTube Cards dobrý performance kanál, musia byť širokospektrálne merateľné. Možnosti sú zatiaľ takéto:

  • Impresie ukážky
  • Kliknutia na ukážku
  • CTR ukážky
  • Unikátne zobrazenia všetkých kárt (Prvé rozkliknutie zoznamu)
  • Kliknutia na kartu
  • CTR karty

Anotácie zatiaľ nie sú na ústupe, pokiaľ vraj YouTube Cards nedosiahnu a neprekonajú všetky ich funkcie. Úvodné video priamo z dielne Google vám prezradí viac: