Menu

Vraj by ste mali robiť retargeting. Prečo?

Už pár mesiacov sa na Slovensku spomína retargeting. Vraj má lepšie výsledky a nižšiu cenu ako tradičné bannery. Ako to teda je?
Aby bola vaša reklama účinná, nestačí, aby bola pekná a kreatívna. Musí byť aj správne zacielená. Štandardnú online reklamu cielime podľa záujmov, podľa tematických okruhov alebo podľa geografie. Retargeting však necháva všetky tieto metriky ďaleko vzadu a útočí úplne presne – na konkrétneho užívateľa.

Ako je možné, že viete ukázať konkrétnu reklamu konkrétnemu užívateľovi?

Vďaka cookies, malým stopám, ktoré pomáhajú identifikovať užívateľov. Cookies zapisujú údaje o správaní užívateľov – kam kliki, ako dlho tam boli, atď. Sú to zakódované súbory uložené v prehliadači. Samozrejme, súkromie zostáva zachované – cookies nedokážu zistiť meno ani pohlavie užívateľa.

V prehliadači užívateľa zostáva stopa

Túto stopu potom používajú retargetingové siete. Užívateľ, ktorého stopu máme, príde na stránku, ktorá ponúka bannerové plochy v rámci takejto siete. Stránka povie sieti – počuj, mám tu takého užívateľa.

Viem o ňom toto a toto. Sieť sa pozrie do databázy zadávateľov a povie – paráda, presne pre neho tu mám banner! Šup tam s ním. Toto sa udeje v priebehu 100 – 500 milisekúnd, prv ako sa návštevníkovi načíta celá stránka.

Super. A kde je tá časť o nižšej cene?

Drvivá väčšina týchto procesov prebieha automaticky. Siete, ktoré spomíname, dražia bannerové plochy. Klient napríklad povie, že za zobrazenie bannera takému a takému užívateľovi je ochotný zaplatiť maximálne 5 centov. Sieť sa potom pozrie do databázy, koľko ďalších inzerentov má záujem o tohto konkrétneho užívateľa.

Ak ste jediný alebo najviac platiaci inzerent, zobrazí vašu reklamu. Vďaka extrémnej rýchlosti a automatickosti procesov sú tieto zobrazenia vo väčšine prípadov lacnejšie alebo stačí menej zobrazení na zabezpečenie konverzie.

A teraz si predstavte tie možnosti – niekto si pozeral vo vašom e-shope foťáky, môžete spustiť zľavu iba pre neho; niekto neprihlásený nedokončil nákup a nechal plný košík – môžete mu to pripomenúť… Možnosti sú nekonečné.

Skúšali ste už retargeting? Aké ste mali skúsenosti?