Menu

Vedeli ste, že ambasádori sú 7krát účinnejší ako TV spot?

Namiesto tradičných médií skúste dnes investovať do osobného kontaktu so zákazníkmi.

Kto je ambasádor?

Je to osoba, ktorá vystupuje verejne ako priaznivec značky. Rozpráva o nej, používa jej produkty. Je veľmi aktívny na sociálnych sieťach. Ambasádor musí značku dobre poznať. Musí ju milovať.

Pozor, nie každý fanúšik je ambasádor. Ľudia, ktorí majú veľa followerov či priateľov a majú vás radi – to sú vaši ambasádori. Koniec koncov, potrebujete, aby ovplyvňovali mienku ľudí vo svojom okolí.

Apple verzus Android? Audi verzus Mercedes? Pepsi verzus Coca-Cola? Tieto boje zvádzajú ambasádori. Oni rekrutujú nerozhodnutých spotrebiteľov a konvertujú zákazníkov konkurencie na vašich. Strana, ktorá ich má viac, lepších, zapálenejších, vyhráva.

Zaplatím si rovno reklamu, nie?

Ambasádor nie je reklama. Ambasádor je dobrý priateľ, ktorému dôverujete. A priateľ vám predsa chce dobre, nie? Čísla to potvrdzujú. Osobným odporúčaniam dôveruje cca 70 % ľudí. Reklame len 10 %. Samozrejme, ambasádori majú omnoho menší zásah, no sú extrémne užitoční, ak cielite na komunity ľudí. Každá komunita má svojho lídra.

Na celebrity nemám budget!

Ak nepredávate Rolexy, nemusíte si platiť Federera. Ambasádorom môže byť aj obyčajný človek, ktorý to robí z lásky a zadarmo – alebo aspoň za permanentné dodávky vášho produktu :)

Lídrami týchto komunít sú osobnosti, ktoré nie sú ani zďaleka celebrity. Môžu to byť malé miestne kapely, začínajúci športovci alebo tanečníci s dostatočne veľkým social circlom vo vašej cieľovke. Pri výbere merajte dvakrát, ambasádor má vlastný pozicioning a mal by byť kompatibilný s vašou značkou. V dnešnej dobe môžete ambasádorov nájsť najmä na sociálnej sieti Instagram.

Psychológia funguje.

Niekto, komu dôverujete – marketingový buzzword pre takúto osobu je opinion leader – nosí/pije/je/používa vaše produkty a verejne sa tým chváli. Imidž a dôvera v opinion leadra sa prenáša na vašu značku. Fanúšikovia uvidia u svojej obľúbenej skupiny/športovca/tanečníka, že má nejakú značku rád a voilá – oni si ju začnú viac všímať a mať ju radšej.

Test znalosti

Kto hovorí o Citroene, že výhodnejšie je už iba jazdiť na bicykli?
V akom oblečení tancuje Laci Strike?
Ktorý energetický nápoj pil prvý človek padajúci nadzvukovou rýchlosťou?

My sme vám to hovorili

Teraz vám to udrelo do hlavy a čudujete sa samým sebe, že ste ich nevideli skôr! Ambasádori sú všade okolo vás a pomáhajú šíriť dobré meno mnohých značiek. Prečo by nemohli šíriť aj vašu?