Menu

V Google kampaniach sme si prešli všeličím a toto sme sa naučili

Často máte pocit, že čoskoro zošediviete a potom – heuréka!


Bezpečnosť webu

Klient z USA, ktorého produkt súvisel s duchovným rozvojom, nemohol spustiť kampaň. Hľadali sme chyby v účte, v cielení, no nenašli sme nič. Začali sme sa obávať, že jeho stránka je na blackliste. Google vyhodnocuje stránky veľmi netransparentne a tak sme začali zisťovať, či nepovažuje klienta za okultistu. Volali sme nášmu accountovi do Varšavy a hľadali sme riešenie.

Zistili sme, že sa z klientovej IP – predtým, než tam bola aktuálna stránka – v minulosti šíril malware a Google nereviduje blacklist až tak často. Poučenie - uistite sa, že ste zabezpečení voči útokom hackerov.

Holá pravda

Iný klient so športovou témou mal v banneroch kreatívu, v ktorej bola modelka v bikinách, no väčšinu tela mala zakrytú blokom textu. Kampaň sa nie a nie spustiť.

Google si domyslel, že za blokom textu je modelka nahá. Každá časť kreatívy je predmetom schvaľovania – dávajte si pozor aj na implikovanú nahotu či iné prvky, ktoré sa dajú vysvetliť inak, ako ste ich mysleli.

Nealko pivo a fínska vodka

Problém mala aj pivná značka, ktorej sme spravovali YouTube kampaň. Promovali novú nealko verziu svojho produktu.

Google to vyhodnotil ako propagáciu alkoholu. Dôvod? Nealko vyzerá na videu ako alko. Poučili sme sa, že v reklame musí byť absolútne jasné, čo predáva. Ak je váš tovar čo i len trochu zameniteľný s nepovoleným produktom, riskujete zamietnutie kampane.

gif nealko pivo

Druhé poučenie sme dostali, keď sme chceli promovať fínsku vodku – prirodzene, vo Fínsku. Napriek tomu, že je to národný produkt, alkohol je tam prísne regulovaný. Rôzne krajiny majú rôzne regulácie – a to sa premieta aj do vašich kampaní v Google AdWords a na YouTube.

Príliš dobré výsledky

Keď sme jednému z našich klientov robili audit Google Analytics, mal bounce rate 1 %. Neuveriteľné! Pátrali sme, čo môže byť príčinou tohto nevídaného úspechu. Bol to dvakrát nahodený Analytics kód na tej istej stránke.

Ak vaše výsledky vyzerajú až príliš dobre, niekde bude chyba. Prv než začnete otvárať šampanské, všetko dvakrát prekontrolujte.

Od podobných vecí vás ušetrí alebo vám s nimi pomôže skúsená agentúra. Veľa z týchto problémov by bolo pre samotného klienta neriešiteľných. Dokonca by sa mnohokrát ani nemusel dozvedieť, čo je vo veci. Ako agentúra z programu Google Partners máme priradeného accounta a využívame prednostný servis. Navyše, máme dlhoročné skúsenosti s riešením podobných situácií.

Robíme aj preventívne opatrenia, aby sme väčšinu rizík eliminovali. Auditujeme Google Adwords a Google Analytics, analyzujeme web a hľadáme potenciálne problémy. Takže, napriek tomu, že Google certifikáty nestačia, byť s Googlom partner má svoje výhody :)