Menu

Ušetrite čas a používajte Google AdWords Editor

V tomto článku vám bližšie predstavíme Google AdWords Editor, softvér na správu reklamných kampaní Google. Je to nástroj, ktorý má veľa priaznivcov, ale aj veľa odporcov. V nasledujúcich riadkoch sa vám budem snažiť priblížiť pozitíva, ktoré prináša jeho používanie.


AdWords Editor z dielne Google je užitočný nástroj, ktorý umožňuje rýchlo a efektívne vytvárať a editovať kampane, reklamné skupiny a kľúčové slová najmä pri väčšom počte operácií. Z mojej vlastnej skúsenosti vyplynulo, že mi dokáže ušetriť viac ako 50 % času pri vytváraní alebo optimalizácií kampaní. So zvyšujúcou sa veľkosťou reklamného účtu úspora času vzrastá. Dovolím si tvrdiť, že bez AdWords Editora je správa veľkých účtov veľmi zložitá, priam nemožná.

Vzhľad

Jedenásta (aktuálna) verzia AdWords Editora priniesla nový vzhľad. Bola to asi najväčšia zmena od jeho vzniku. Reorganizovanie jednotlivých položiek ponúklo čistý a funkčný dizajn samotného dashboardu a užívatelia si naň zvykli relatívne rýchlo.

adwords editor

Pre lepšiu predstavu o vzhľade a usporiadaní jednotlivých zložiek prikladám legendu:

  1. Navigačný panel, ktorý umožňuje otvoriť alebo pridať reklamný účet, stiahnuť a publikovať zmeny či zobraziť štatistiky účtu
  2. Strom účtu, v ktorom vidno hierarchiu jednotlivých kampaní a reklamných skupín
  3. Úrovne účtu (Kampane, Reklamné skupiny, Kľúčové slová a cielenie, Reklamy, Rozšírenia reklamy)
  4. Zobrazovanie dát
  5. Editačný panel, na ktorom užívateľ nastavuje a edituje zložky účtu

Prečo by som ho mal používať?

1. Pracuje offline

Prečo by som mal pracovať s online reklamou v offline režime? Veď to nedáva zmysel. Ale dáva. Nespornou výhodou AdWords Editora je práca „nanečisto“. Kampaň si viete pripraviť a všetko potrebné nastaviť aj bez internetového pripojenia. Keď si budete istý správnosťou nastavení, jednoducho ju uploadnete.

Ak pracujete s existujúcou kampaňou, na začiatku práce je potrebné stiahnuť všetky zmeny do AdWords Editora. Následne viete všetky zmeny na kampani realizovať v offline režime. Ak ste sa pomýlili a vykonali ste operáciu, ktorú ste nemali, jednoducho sa vrátite o krok späť.

offline adwords

2. Copy & paste

Možnosť kopírovať a vkladať jednotlivé položky umožňuje aj online rozhranie Google AdWords. Dovolím si však tvrdiť, že je to veľmi zdĺhavý a časovo náročný úkon. Obzvlášť ak ide o kopírovanie či presúvanie veľkého množstva položiek v rámci účtu.

Naopak, v AdWords Editore je kopírovanie a vkladanie také jednoduché, ako keď používate klávesovú skratku ctrl +c, ctrl +v (command +c, v pre Mac). Ušetrí vám to veľmi veľa času pri kopírovaní kampaní, kľúčových slov alebo reklám.

Príkladom využitia môžu byť kampane s rôznymi lokalizáciami, avšak s rovnakými kľúčovými slovami, reklamnými skupinami a reklamami.

Funkcia „copy and paste“ sa mi osvedčila vždy, keď vytváram novú kampaň. Z predpripraveného excelu si tak viem jednotlivé položky za pár minút nakopírovať do AdWords Editora a následne kampaň spustiť.

copy and paste

3. Nahrádzanie textu

Určite sa vám stalo, že ste menili v účte slovo či frázu – v reklame alebo v kľúčovom slove. Je to časovo náročné najmä v prípade, keď musíte prechádzať každé slovo či reklamu, aby ste zamenili chybné slovo za správne.

V AdWords Editore je to veľmi jednoduchý proces. Stačí, ak si zvolíte kampaň, v ktorej má nastať zmena, kliknete na Replace text (Nahradiť text) a napíšete, ktoré slovo sa ma vymeniť za nové. Po potvrdení nastane zmena vo všetkých prípadoch.

adwords editor replace

4. Odstraňovanie duplicitných kľúčových slov

Súťažiť proti sebe sa nevypláca. AdWords Editor ponúka nástroj, ktorý nájde a odstráni duplikované kľúčové slová a tým zlepší úspešnosť vašich reklám. Google nikdy nezobrazí od jedného inzerenta viac ako jednu reklamu v tom istom čase, duplicitné kľúčové slová môžu mať preto negatívny vplyv na výkon reklám. Pokiaľ dve reklamy používajú rovnaké kľúčové slová, namiesto súťaženia s ostatnými inzerentmi súťažia medzi sebou.

Vyhľadávanie duplicitných kľúčových slov:

a) Vyberte položku Tools (Nástroje) > Find duplicate keywords (Nájsť duplicitné kľúčové slová)

b) Zvoľte celý účet, konkrétnu kampaň či reklamnú skupinu, v ktorej chcete vyhľadať duplikáty

c) Vyberte požadované kritéria vyhľadávania:

  • Word order (Poradie slov)
  • Match types (Typy zhody)
  • Location of duplicates (Umiestnenie duplikátov)
  • Optional: Hide duplicates (Voliteľné: Skryť duplikáty)

d) Kliknite na položku Find duplicate keywords (Nájsť duplicitné kľúčové slová)

Duplicitné kľúčové slová sa budú následne nachádzať v zozname prehľadu údajov, kde ich viete podľa potreby upraviť či odstrániť.

duplicate content

5. Nestrácajte čas so zhodami

Pri vytváraní nových kľúčových slov musíte vždy myslieť na rôzne typy zhôd kľúčových slov. Na správne nastavenú štruktúru kampane je nevyhnutné využívať nasledovné typy zhôd – frázovú, voľnú, presnú, či modifikovanú voľnú zhodu. V prípade veľkých účtov je to značný žrút času. Nie však vtedy, keď používate AdWords Editor.

Využitím funkcie copy&paste jednoducho pridáte kľúčové slová s rozdielnymi zhodami do príslušných reklamných skupín.

Napríklad: Máte 10 kľúčových slov v presnej zhode. Tie isté kľúčové slová však chcete aj vo frázovej zhode. Stačí ak ich skopírujete, prilepíte a jednoducho im zmeníte zhodu.

zhody klucovych slov

Kde si ho stiahnem?

Stačí kliknúť: AdWords Editor

AdWords Editor je nástroj, ktorý je nutné neustále inovovať. Google pravidelne uvoľňuje aktuálne verzie nástroja, preto je dôležité, aby ste disponovali up-to-date verziou. Treba myslieť aj na to, že s AdWords Editorom viete realizovať zhruba 80% nastavení, zvyšok ide len online.

Ak budete potrebovať pomôcť a vysvetliť niečo o používaní AdWords Editora, pokojne sa na mňa obráťte.

Napíšte mi, koľko času som vám ušetril, budem rád. 😉