Menu

Tri tipy, ako využiť Pokémon Go v marketingu

O hre Pokémon Go sa toho v poslednej dobe popísalo veľa. Princípom hry je chodenie po svete (reálnom svete) a chytanie pokémonov. Nebudem vás zaťažovať opisom hernej mechaniky. Ja sa v tomto článku zameriam skôr na príležitosti, ktoré Pokémon Go prináša pre váš business.


Ako nevedomky získať nových zákazníkov s Pokémon Go

Aby ste videli reálny efekt využitia tejto hry v prospech vášho podniku, popíšem vám moju včerajšiu skúsenosť.

Po ceste na obed kolega vytiahol mobil, že si nachytá nejakých nových pokémonov. Pôvodne sme šli smerom do starého mesta, kde sme mali už dopredu vybranú reštauráciu. Naše plány nám však skrížil pokémon, ktorý sa nachádzal opačným smerom. Povedali sme si, že tohto jedného chytíme a pôjdeme naspäť. Ale podobne ako s pivom – pri jednom to nikdy nekončí :D. Po jeho chytení na mape zasvietil PokéStop s Lure modulom, ktorý bol ešte ďalej a stále opačným smerom od našej pôvodnej trasy.

Pre vysvetlenie - PokéStopy sú strategické miesta v reálnom svete, ktoré vidíte na vašej mape. Pri ich návšteve (keď sa nachádzate reálne v ich blízkosti) získate rôzne predmety. Ďalšou zaujímavou funkciou je tzv. Lure Module. Je to platená funkcia hry, ktorá spôsobí, že dané miesto priláka najbližších 30 minút veľké množstvo pokémonov. Následkom toho sa pri PokéStope začne zhlukovať veľa trénerov (reálnych ľudí), aby ich zopár nachytali.

(Kolega a za ním hlúčik ďalších pokémon trénerov :))
PokeStop v Bratislave - Obchodná ulica

Späť k príbehu. S kolegom sme teda neodolali a šli si pozrieť tento PokéStop. Na moje veľké prekvapenie sme na mieste neboli prví. Asi desiatka ľudí vo veku od 8 do 30 rokov tam už s radosťou chytala svojich pokémonov. Po chytení asi šiestich kúskov sme sa na seba všetci usmiali a šli vlastnou cestou.

A keď vravím vlastnou cestou, tak tá naša pôvodná cesta smerom do starého mesta už bola celkom ďaleko. Keďže sme už nemali veľa času, skončili sme v reštaurácii hneď v blízkosti PokéStopu.

Pointou tohto príbehu je teda to, že reštaurácia, ktorá bola náhodou v blízkosti PokéStopu s aktivovaným Lure Modulom získala nevedomky dvoch zákazníkov, ktorí pôvodne chceli ísť ku konkurencii.

Ako vedome získať nových zákazníkov s Pokémon Go

Po ceste naspäť do kancelárie som si začal viac všímať ľudí naokolo. So zaborenými hlavami do mobilov a nastavenými kamerami sledovali miesta, kde zjavne nič nie je. Iba virtuálni pokémoni. Je neuveriteľné, aké veľké množstvo som si ich všimol. A to musím pripomenúť, že hra nebola oficiálne predstavená pre slovenský trh a jej inštalácia je pomerne náročná, nakoľko nie je voľne dostupná pre žiadny slovenský app store. UPDATE: Hra už je voľne dostupná aj na slovenskom trhu a záujem o ňu rastie neuveriteľne rýchlym tempom.

(Aj takto vyzerajú PokéStopy v zahraničí :) - Sydney)
300 ľudí na jednom PokéStope - Sydney ( Zdroj obrázka )

Na základe mojej dnešnej skúsenosti môžem povedať, že z marketingového hľadiska má táto hrá veľké využitie. Najmä lokálne podniky môžu využiť „silu“ PokéStopov a prilákať nových zákazníkov. Niektoré podniky v USA to tak urobili a evidentne to zafungovalo.

Napríklad, keď sa obchod s oblečením v Salt Lake City, iconoCLAD, dozvedel, že priamo jeho predajňa je PokéStopom, vystavil vonku nápis s privítaním hráčov a povzbudením k nákupu oblečenia spolu so získaním PokéLôpt. Na základe tohto marketingového ťahu sa obchod dostal do správ niekoľkých lokálnych televíznych staníc. Najlepšie na tom je, že ho to nestálo ani cent.

PokéStop - restauracia

Kreatívne to vymysleli aj ľudia z agentúry This is Locco. Pri hľadaní art directorov do svojho tímu zakomponovali črty z hry Pokémon Go do 360° fotky. Túto fotku si môžete pozrieť na ich Facebook stránke.

Ako chytiť zákazníkov s Pokémon Go

Nevýhodou hry je, že veľmi rýchlo míňa vašu batériu. No aj toto môžete využiť vo svoj prospech! Ponúknite vašim zákazníkom, napríklad, nabíjanie telefónu externou nabíjačkou, pokiaľ si budú u vás vychutnávať kvalitné jedlo či pitie. Ak sa u vás zákazníci budú cítiť dobre a vedia, že máte prispôsobené podmienky pre hranie tejto hry, je veľká šanca, že sa aj nabudúce rozhodnú prísť práve k vám. Alebo váš podnik dokonca odporučia svojim kamarátom.

Online reklama má obrovskú výhodu presného zacielenia. To znamená, že na základe záujmov vieme zacieliť priamo na ľudí, u ktorých je veľká šanca, že hrajú Pokémon Go. Následne sa im zobrazí akcia: „Ľudia, ktorí v reštaurácii ukážu svoj Pokémon Go účet, dostanú k obedu dezert zadarmo!“.

Pokémon Go - marketingová stratégia

Spôsobov, ako prilákať nových zákazníkov je nekonečné množstvo. Dôležité však je trochu sa s hrou zoznámiť a pochopiť, ako ju ľudia používajú. Ja osobne nie som veľký fanúšik pokémonov, ale toto bol práve dôvod, prečo som si hru nainštaloval. Preto odporúčam aj vám, aby ste sa zamysleli, či práve váš business nie je vhodný na takúto formu marketingu.

Pokémon Go je fenomén už dnes

Z môjho okolia som zachytil už aj veľa negatívnych postojov k tejto hre. Nebudem sa vyjadrovať k tomu, či je táto hra dobrá alebo zlá, morálna alebo nemorálna a pod. Podobné vyjadrenia sú aj tak úplne zbytočné, keďže trh vždy rozhodne, či je niečo dobré alebo zlé.

Realita je nekompromisná - ak nevyužijete marketingový potenciál tejto hry vy, tak ho využije vaša konkurencia.

Už dnes je jasné, že Pokémon Go bude fenomén a predpokladám, že aj jedna z najviac používaných aplikácií na Slovensku. V súčasnosti hra nemá veľké možnosti socializácie s ostatnými, do budúcnosti však očakávam pridanie messengeru a ďalších vychytávok, ktoré by mohli z tejto hry vytvoriť novú sociálnu sieť.

Pokémon Go - bonus na záver

Keďže ja som včera dezert nestihol, pre vás som si jeden pripravil v podobe vtipných memes o Pokémon Go, ktoré vám isto zlepšia náladu :).

Keď idete do kancelárie so zapnutým Pokémon Go ... Keď idete do kancelárie so zapnutým Pokémon Go

Keď idete chytiť svojho prvého pokémona ... Keď idete chytiť svojho prvého pokémona

Keď vidíte na ulici niekoho hrať Pokémon Go ... Keď vidíte na ulici niekoho hrať Pokémon Go

Keď si vyberáte správneho zamestnávateľa ... Keď si vyberáte správneho zamestnávateľa

Keď je vzácny pokémon kúsok od vás ... Keď je vzácny pokémon kúsok od vás

Keď ich musíte chytiť všetkých ... Keď ich musíte chytiť všetkých

Keď ho neviete nájsť ... Keď ho neviete nájsť

Keď je pilot dopravného lietadla vášnivý tréner pokémonov ... Keď je pilot dopravného lietadla vášnivý tréner pokémonov

Keď chcete ísť na prechádzku, ale Pokémon Go server je dole ... Keď chcete ísť na prechádzku, ale Pokémon Go server je dole

Keď prekonávate svoje limity pri chytaní pokémonov ... Keď prekonávate svoje limity pri chytani pokémonov

Keď si vaša priateľka myslí, že si ju fotíte ... Keď si vaša priateľka myslí, že si ju fotíte

Ak by ste mali záujem vyskúšať si Pokémon Go na vlastnom telefóne a neviete ako ho nainštalovať a hrať, odporúčam tento rozsiahly návod, ktorý pripravil portál refresher.sk.