Menu

Takto dostáva Google vaše bannery k správnym ľuďom

Vašu reklamu dokáže umiestniť na milióny webstránok. Ako to robí?


Na internete je dnes zhruba miliarda stránok. A na každej jednej sa môže zobraziť váš produkt, ak je zapojená do reklamnej siete Google Adsense. Dá sa v nej inzerovať textová reklama, videá aj bannery, ale na texty máte už Google Adwords, na videá YouTube Ads, takže ako je to s tými bannermi?

Klienti platia Googlu za kvalitné zobrazenia

Stále to opakujeme: presné cielenie plodí kvalitné prekliky a tie prinášajú konverzie. Google vezme vašu reklamu, prehľadá milióny a milióny stránok vo svojom portfóliu a umiestni ju na tie najvhodnejšie.

V systéme Adsense aplikuje štyri druhy cielenia:

Kontextuálne hľadá zhodu medzi obsahom stránky a vaším produktom

Umiestňovacie vám dáva možnosť vybrať si, na akých miestach na webe chcete byť radšej zobrazení

Záujmové nájde používateľov z preferovaných kategórií, ktoré si vopred určíte

Jazykové dovoľuje ukázať vašu reklamu len ľuďom, ktorí jej budú rozumieť. Nástroj dokáže nájsť jazyk v používateľovom účte alebo ho vyhľadá v jeho nedávnej aktivite (ak niekto číta mnoho českých blogov, aj na japonskom webe môže vidieť českú reklamu). Váš jazyk však musí byť v tomto zozname.

Google platí stránkam za kvalitné návštevy

Majitelia blogov, médií, fór či akýchkoľvek iných stránok, ktorí chcú na svojich aktivitách zarobiť, sa zapoja do siete Google Adsense. Tým vlastne ponúknu časť webového priestoru na prenájom. Po prihlásení do systému im na stránku prídu takzvané pavúkové roboty.

Je to veľmi príznačné meno, pretože vychytávajú muchy – v prvom rade zisťujú, či je stránka vôbec vhodná na zobrazovanie vašej reklamy. Mnohí podvodníci si totiž vytvoria prázdnu stránku plnú inzercie a chcú takto obísť systém. Pavúkom v tomto pomáha vyhľadávací algoritmus Panda, ktorý odhaľuje pomer textov a reklám aj vtedy, keď stránka nie je súčasťou siete Adsense.

Následne zisťujú, akej téme sa web venuje vo svojom obsahu. Tým zabezpečuje najlepšie cielenie a nestane sa, že by v záhradkárskom magazíne propagoval žehličky.

screenshot z webu adsense

Podvodníci to majú ťažké

V digitálnom marketingu sa na každého poctivého nájdu minimálne piati podvodníci, ktorí chcú rýchlo zarobiť. Preto predávajú nefunkčné databázy mailov, posielajú na web softvérové roboty alebo si kupujú návštevy na webe.

Tak, ako vy platíte Googlu za každý klik, aj Google musí za každý klik odviesť časť zisku pre partnerské stránky. Jednoduchá logika – na web si naženiem tisícky ľudí, vyklikajú mi majland a môžem sa odsťahovať na Ibizu. Našťastie, taký moloch ako Google podobné praktiky veľmi rýchlo odhalí a falošné účty zabanuje. Vaše reklamy sú v bezpečí.

Výkon reklám v Google Adsense môžete ešte zvýšiť

Aj dobrý produkt sa predáva ťažko, ak lejete do reklám peniaze a tie sa nevracajú. Ak nemáte skúsenosti s produktami Google, je veľká šanca, že za svoje peniaze nedostávate maximálny výkon.

Ani Google Adsense nie je výnimkou. Hoci je to skvelý nástroj, cez ktorý môžu online médiá zarábať a klienti zase jednoducho inzerovať, má svoje spôsoby, ako z vás vytiahnuť väčší budget. Pritom vám niekedy stačí len malá pomoc :)

Bannerovým reklamám zabezpečujeme vysoký performance už zopár rokov, máme vlastnú sieť partnerských webov a vieme odhadnúť, čo presne potrebuje váš produkt. Príďte sa s nami porozprávať a radi vás o tom presvedčíme.