Menu

Tak už aj Instagram mení zobrazovací algoritmus

Príspevky v newsfeede už nebudú zoradené chronologicky. Ste na takú zmenu pripravení?


Doteraz priemernému používateľovi Instagramu uniklo až 70% príspevkov od ľudí, ktorých sleduje. Nový algoritmus vám obsah zoradí na základe troch faktorov:

  • Vzťah k osobe, ktorá príspevok postovala
  • Záujmy
  • Pravdepodobnosť, že budete chcieť príspevok lajknúť alebo okomentovať

Ak si napríklad celý deň nepozriete Instagram, ráno budete mať na vrchu včerajšie príspevky od obľúbených používateľov. Od takých, ktorým pravidelne lajkujete a/alebo komentujete príspevky.

Všetko sa zmení

Testovanie nového algoritmu bude postupne gradovať. Najskôr sa vám budú zobrazovať všetky posty, ale už nie v chronologickom poradí. V druhej fáze by mali z newsfeedov zmiznúť príspevky nízkej kvality.

Nakoniec budete mať z obsahu akúsi pyramídu – na vrchole sú príspevky od ľudí, ktorých máte radi. Majú najvyššiu prioritu, preto ich uvidíte vždy.

Na druhom mieste sú kvalitné fotky či videá, ale od menej významných používateľov. Tie budú zaberať veľkú časť celkového výberu. Posledná skupina sú príspevky od niekoho, s kým ste dlho alebo vôbec neinteragovali. Takých postov uvidíte minimum. A samozrejme pomedzi všetky tieto posty sa vám zobrazí aj Instagram reklama ;).

Vďaka tomuto rozloženiu môžete sledovať pokojne viac ľudí bez obáv o fotky vašich obľúbencov.

Zdroj

Algoritmy potrebujeme

Podobný princíp zobrazovania využíva už dlho Facebook a nedávno k podobnému kroku pristúpil aj Twitter. Siete pristupujú k tomuto kroku, pretože obrovské množstvo užívateľov postuje obrovské množstvo obsahu a užívatelia sa v tom začínajú strácať.

Facebook berie do úvahy tisíce faktorov pri rozhodovaní, aký príspevok má ukázať jednotlivým používateľom. Tento algoritmus mu pomohol vyrásť o 1,5 miliardy užívateľov, preukázateľne zlepšil interakciu s vlastným feedom, a preto je jedným z kľúčových nástrojov tejto sociálnej siete.

Pritom veľa ľudí vôbec netuší, že existuje.

Pre firmy znamená nový algoritmus výzvu. Musíte klásť ešte väčší dôraz na tvorbu kvalitných príspevkov, ktoré si vizuálne založená sociálna sieť vyžaduje. Potom ich budeme môcť s radosťou srdiečkovať a komentovať.