Menu

Tak Google sa naozaj dá používať na telefonovanie!

Zákazníci vám môžu volať priamo z vyhľadávania. Vyťažte z click-to-call reklám v Google Adwords maximum.


Mobily rastú natoľko, že prevyšujú desktopové a tabletové vyhľadávania. Telefón je prvé zariadenie, po ktorom siahneme, keď potrebujeme použiť internet. Preto v Google AdWords nedávno upravili počet výsledkov v mobilnom vyhľadávaní a teraz sa mobilom prispôsobujú opäť.

Click-to-call reklamy v Google AdWords

S reklamným textom sa používateľovi zobrazí telefónne číslo s možnosťou volať priamo z mobilu. Pochopiteľne, na desktope táto možnosť
neexistuje.

S reklamným textom sa používateľovi zobrazí aj ikonka mobilu s popiskom „Volať“.

screenshot click to call

Na desktope sa telefónne číslo zobrazí takisto, no pochopiteľne bez ikonky volania. Číslo si môžete opísať do telefónu.

To, samozrejme, otvára aj nové možnosti merania efektivity kampaní. Vieme merať počet zobrazení reklamy, koľko hovorov sa uskutočnilo či koľko ste ich zmeškali, ako dlho trvali a z akej predvoľby volali. Nie sme si úplne istí, ako veľmi bude užitočná tá posledná metrika, no čas možno ukáže.

Ako sa merajú konverzie telefonátov? Nastavíte si, koľko sekúnd musí hovor trvať, aby sa zarátal. V tomto zmysle je to konverzia prirovnateľná k vyplneniu formulára, nie k nákupu. Je to však omnoho menšia otrava ako vypisovať formuláre – takže ste odstránili jednu z bariér nákupu a používatelia sú k vám bližšie.

Aby tento celý mechanizmus mohol fungovať, používatelia nebudú volať na vaše číslo. Teda budú, ale nevidia ho. Tak, ako v linkoch musia byť UTM parametre, aj v telefónnych číslach musí byť identifikátor. To znamená, že zákazník volá na číslo, ktoré vôbec nevyzerá ako vaše a na polceste vás Google prepojí. Nevýhodou môže byť, že ak si toto číslo uloží, už sa vám neskôr nedovolá. Čísla sú generované strojovo.

Online reklama pre firmy bez webu?

Táto novinka je úžasnou správou pre biznisy, u ktorých je telefón hlavným kontaktným kanálom. Taxislužby, odťahovky, lekári a ďalšie firmy, pre ktoré je telefón pracovným nástrojom, ani nemusia mať webstránku. Stačí vám váš telefón. Dokonca si môžete nastaviť otváracie hodiny! Mimo nich sa tlačitko „Volať“ vo výsledkoch nebude zobrazovať.

V poriadku. A čo organika?

Aj v neplatených výsledkoch sa vaše číslo bude zobrazovať, ak máte všetko správne nastavené. Nebudete však môcť merať nič okrem počtu zobrazení, pretože nebudete používať číslo vygenerované z AdWords.