Menu

Prečo nevidíte svoje kampane? Tu sú dôvody

Stáva sa, že nám klienti volajú v panike, že „sa nevidia“. Nevidia svoje bannery, nezobrazujú sa im ich adwordsy. Prečo sa to deje?


Najprv vás musíme upokojiť – to, že vy osobne nevidíte kampaň, neznamená, že nebeží na plné obrátky. Vlastne to, že sa nevidíte, je celkom normálne. Hneď vám vysvetlíme, prečo je to tak.

Nie ste cieľovka

Vašu PPC kampaň cielime podľa mnohých kritérií. Podľa vyhľadávaných slov, podľa záujmov, podľa typu použitého zariadenia, geograficky... Je ich naozaj veľa.

Pravdepodobne nereprezentujete svoju cieľovú skupinu. Na tom nie je nič zlé – potrebujete predsa využiť svoj budget efektívne a zasiahnuť tých správnych ľudí.

Minul sa denný budget

...alebo dokonca budget alokovaný pre danú časť dňa. Zobrazovací algoritmus Googlu je extrémne komplexný a napriek tomu, že v kampani nastavujeme denné limity, Google ich rozmieňa ešte na drobnejšie.

Aby maximalizoval využitie budgetu, spenduje v rôznych fázach dňa iným tempom. Doslova sa prispôsobuje trafficu. Možno ste práve vychytali chvíľu, kedy už vašu reklamu videlo priveľa ľudí a aby ste nemuseli platiť navyše, vám sa už nezobrazila.

Cielenie kampane je príliš generické

Ak spolu riešime kampaň, ktorá má široké cielenie, nikdy nezasiahneme celú cieľovku. Napríklad, ak je za deň 200 vyhľadávaní vášho výrazu, budget máte na 20 z nich a vy si svoje slovo vyhľadáte raz, máte šancu 1:10, že sa zobrazíte. Nezobrazíte sa – nič sa nedeje. O to lepšie, zostanú vám peniaze na niekoho ďalšieho, kto u vás môže nakúpiť.

Váš web nie je relevantný k reklame

Tu sa na chvíľu zastavíme. Kampaň, pri ktorej nie je reklama relevantná k webu – vybranými slovami, obsahom či kreatívou – by sme ani nemali spúšťať. Niekedy však klient chce spustiť kampaň za každú cenu napriek našim odporúčaniam. Vtedy sa môže stať, že má reklama nízke quality score a jednoducho sa nebude zobrazovať.

Našťastie, toto veľmi rýchlo prečítame z analytiky – a začneme kampaň upravovať tak, aby robila výkon, ktorý má.

Konkurencia má vyšší budget

Jediná vec, ktorú nedokážeme ovplyvniť, je vaša konkurencia. Ak bidduje za preklik dvojnásobnú sumu, veľa sa robiť nedá. Musíme vymyslieť inú stratégiu alebo sa oprieť o iné formy online marketingu.

Hlavne zhlboka dýchať

Keď sa najbližšie nebudete na internete vidieť, zhlboka sa nadýchnite a predstavte si tie stovky a tisícky ľudí, ktorí vašu reklamu vidia. Internet nie je billboard – reklamu zobrazuje vždy len tomu, komu má.

Vďaka tomu môžete zarábať efektívnejšie a jednoduchšie.