Menu

Porovnali sme Google a Facebook – kto ponúka lepšie možnosti cielenia?

Cena, výkon aj úžitok sú na oboch platformách odlišné. Čo sa vám hodí viac a kedy?


Krátka a veľmi zjednodušená odpoveď znie: Facebook.
Môžete prestať čítať.

Naozaj.

gif travolta

No ok, ak predsalen chcete rozumieť kontextu, je dobrý nápad pokračovať v čítaní.

Google a Facebook sa nestali reklamnými gigantami len tak pre nič za nič a nemožno jednoducho určiť, ktorá platforma je vhodnejšia na reklamu. Každá kampaň musí začať určením cieľov. Podľa nich zistíme, ktoré kanály vám prinesú najväčší úžitok.

Chcete predávať alebo budovať značku? Mnoho klientov nám odpovedá „oboje“. Chápeme. Ale musíme si určiť priority.

gif vahy

Na začiatku spolupráce sa vás preto budeme pýtať, čo chcete dosiahnuť. V merateľných číslach. Koľko. Za aký čas. Úprimne vám povieme, či sa nám zdajú ciele reálne. Nebojte sa priniesť svoju predstavu, spoločne nastavíme optimálne očakávania.

Počas bežania kampane budeme neustále pracovať na zlepšovaní výsledkov. Vaše reklamy priebežne optimalizujeme. O výsledkoch vás budeme informovať vo forme zrozumiteľných reportov.

Awarenessová kampaň

Ak chcete budovať povedomie o značke či produkte, targetujete širokú masu. Nepotrebujete pokročilé cielenie – potrebujete veľký zásah. Ten vám najspoľahlivejšie dodá Google pomocou Google Display Network a YouTube. Výhodou Googlu je cielenie podľa nákupných úmyslov.

Awareness na Facebooku vyzerá trochu inak ako na Googli. To, ktorá platforma je vhodnejšia, veľmi záleží od vášho produktu. Niektoré publiká je ľahšie nájsť na Googli, iné na Facebooku. Výhodou Facebooku sú atraktívne reklamné formáty – obrázok, slideshow, video, offers.

Kým na Googli užívateľ na reklamu buď klikne alebo neklikne, na Facebooku s ňou okrem toho môže aj interagovať. Zdieľať, lajkovať, komentovať.

Spomenuli sme aj video. Aký je rozdiel vo videoreklame na Facebooku a na YouTube? Z našich skúseností vyplýva, že FB video je lepšie pre rýchle odkomunikovanie značky či produktu. YouTube sa viac hodí na dlhodobé budovanie značky. YouTube zároveň ponúka bannerové plochy okolo videa a vo videu či nepreskočiteľné videá.

gif video

Produktová kampaň

Ak chcete predávať, potrebujete vedieť, komu predávate. Kto je vaša cieľová skupina? Aké záujmy má váš zákazník? Kde pracuje? Aké zariadenia používa? Aký je jeho rodinný stav?

Tu to začína byť zaujímavejšie. Google vám ponúkne skvelý nástroj AdWords. Google AdWords môžete použiť vtedy, keď o vašom produkte spotrebitelia vedia. Nemusia poznať vašu firmu, musia však vedieť, že váš produkt existuje – pretože reklamu zobrazíte iba tomu, kto hľadá.

Správne nastavenou kampaňou predbehnete konkurenciu vo výsledkoch vyhľadávania. Teda ak predávate pneumatiky, ste v pohode. Ak predávate úplnú novinku, napríklad pozemky na Mesiaci, AdWords vám nepomôže.

Keď potrebujete naozaj pokročilé cielenie, Facebook je vaša top voľba. Spravidla je lacnejší. Cieliť môžete podľa enormného množstva faktorov a dokonca môžete spustiť kampaň podľa mailových adries – subscriberov vášho newslettra tak môžete zastihnúť aj mimo mailových schránok.

Dôvodom je to, že kým Google si informácie o nás zisťuje na základe nášho online správania, Facebook ich pozná presne a má ich priamo od zdroja – od užívateľov. Vidí, čo lajkujeme, či sme vo vzťahu, kde pracujeme...

Retargeting v produktovej kampani má na Googli navrch. Môžete sa pripomínať bannermi po celom internete. S Facebookom retargetujete iba v newsfeede a v pravom stĺpci.

Cena

Google určuje cenu dražbou. Kto dá viac, ten je vyššie. Primárne cenu určuje dražba, no to, koľko si od vás Google vypýta, ovplyvňuje aj kvalita kreatívy. Facebook určuje cenu na základe kvality kampane – ak vyzerá dobre, je atraktívna a dobre cielená, aj cena za kliknutie je nízka.

Svedčí o tom aj nedávno zverejnené pravidlo Facebooku, ktoré penalizuje kreatívu s množstvom textu v obrázku. To znamená, že reklama bude menej zobrazovaná a kliknutia budú drahšie, pokiaľ obrázok prepcháte písmenkami.

gif peniaze

Systém hodnotenia kvality reklám na Googli sa volá Quality Score, na FB sa volá Ad Relevance Score. Dobrá reklama na Googli môže byť výrazne lacnejšia. Dobrú reklamu na FB uvidí viac ľudí. Čo ale znamená dobrá reklama?

Podľa Googlu je dobrá reklama tá, ktorá má relevantné kľúčové slová – teda na vašom webe sa nachádzajú v dostatočnej hustote. Taktiež je dôležité, aby mala reklama vysokú preklikovosť a aby ľudia neutekali z vašej landing page. Teda sme motivovaní robiť funkčnú reklamu.

Facebook sa na kvalitu reklamy pýta priamo užívateľov. Malej vzorke ľudí zobrazí vašu reklamu a spýta sa na ich názor.

obrázok QUALITY SCORE GRAF

Čo nám chýba u oboch

Veľkou témou v budúcnosti bude sledovanie offline
konverzií. Dnes nevieme, či sa nákup v kamennom obchode udial spontánne alebo po zasiahnutí offline či online reklamou. Jednoducho neexistuje spôsob, ako to odfiltrovať.

Aktuálne dokážeme zmerať len toľko, či zákazník po zhliadnutí reklamy navštívil obchod. Či naozaj urobil nákup, zistiť nevieme. Konverziou v takejto kampani je návšteva obchodu.

Asi si budeme musieť počkať na inovácie :)