Menu

Peter Csemez: nech sa každý drží svojej vlastnej hlavy, lebo vplyv okolia môže zastaviť progres

Náš riaditeľ a kolega Peter má za sebou inšpiratívnu cestu. O tom, ako sa dostal na čelo paravanu, sa podelil s portálom Sketcher. Ich rozhovor si dnes môžete prečítať aj na #paravanBLOG-u


Nedávno sme mali možnosť porozprávať sa s Petrom Csemezom, ktorý stojí v pozadí online reklamnej agentúry Paravan Interactive. Vo vodách internetovej reklamy sa pohybuje už od roku 2000 a takých ľudí na Slovensku nemáme až tak veľa. Vznikol z toho zaujímavý rozhovor, takže si z neho určite niečo vezmeš.

Peter Csemez - paravan interactive - online marketingová agentúra

Peter, povedz nám niečo o sebe, také krátke BIO mimo tvojej agentúry.

Hrdý otec, milovník skvelého jedla a výborného vína, fanúšik elektronickej (inteligentnej) hudby, bežec.

Ako by si opísal samého seba ako CEO vo firme, ktorá sa zaoberá digitálnym marketingom?

Pohoďák. Tolerantný, otvorený novým nápadom. Nebol by som iný aj keby som nebol CEO digitálnej agentúry. :)

Pozrime sa trochu do minulosti, ako vznikol Paravan?

Vznikol v roku 2009, keď sa pôvodný spolumajiteľ agentúry spoločnosť ad pepper media (nadnárodná agentúra pôsobiaca na poli digitálneho marketingu) rozhodol odísť zo slovenského trhu, nakoľko sa potreboval celosvetovo skonsolidovať. Tým sa otvoril priestor pre Paravan. Paravan reprezentuje dve strany. Nás (zamestnancov), ktorí stojíme na jeho jednej strane, ktorá predstavuje znalosť digitálneho sveta a klientov, ktorí sú na druhej strane, tí nemusia mať také povedomie o digitálnom marketingu. My sme tu pre nich, aby sme im ukázali, že čo sa dá na tomto poli spraviť.

Peter Csemez - paravan interactive - rozhovor o online marketingu

Ako si prišiel na to, že toto je tá správna cesta pre vás?

Po mojom nástupe do spoločnosti Globtel / Orange (1997) som si zvykol kupovať časopis Stratégie. Bavilo ma čítať si o marketingu. Vtedy som si predstavoval, že raz budem v tejto oblasti pôsobiť. Aj sa tak stalo, čiže som si to vysníval. :) V roku 2000 ma oslovil môj známy, že chystá na Slovensko priniesť jednu spoločnosť zo zahraničia, ktorá robí internetovú reklamu. Viac som nepotreboval počuť a odišiel som z Orange do neznámych vôd s veľkým potenciálom. Táto oblasť ma pochytila tak, že som sa v roku 2009 prihlásil na IE Business School v Madride, ktorú som ukončil s titulom Master in Digital Marketing. V tom čase som bol jediný z ČR a SR s takýmto titulom. :)

Ako sú na tom podľa teba Slováci s vnímaním dôležitosti správneho manažovania celej digitálnej agendy?

Je to individuálne. Sú klienti, ktorí si myslia, že veď to je ľahké, to musíme poskytovať zadarmo, ale sú našťastie aj klienti, ktorí vnímajú a vidia pridanú hodnotu agentúry. Vidia jej prínos pre ich brand / službu / produkt. Uvedomujú si, že im vo finále šetrí čas a peniaze a prináša kvalitnejšie výsledky. Chybou je, že zatiaľ málo klientov sa na digitálne agentúry pozerá ako na ich vysunuté pracovisko, ktoré obhospodaruje svet internetovej reklamy.

Peter Csemez - CEO - paravan interactive

Za celú dobu existencie Paravanu ste si určite prešli úspechmi, možno aj nejakými pádmi, ktoré však slúžili ako cenná škola. Vieš nejakú múdrosť, ktorú si sa naučili vďaka skúsenosti na vlastnej koži? Či už pozitívnu alebo negatívnu.

Treba si dávať pozor na politické kampane a kampane pre kamarátov, lebo sa môže stať, že vaše peniaze neuvidíte veľmi dlho a niekedy možno vôbec. :)

Ja odporúčam, aby si každý našiel svoju cestu a nekopíroval to, čo robia iní a rovnako nech sa každý drží svojej vlastnej hlavy, lebo vplyv okolia môže zastaviť progres.

Je nejaká práca/kampaň, na ktorú si extra hrdý?

Keďže nie sme kreatívna agentúra, tak to nie sú klince, ktorými sa budem oháňať, ale prvenstvá, ktoré nám patria na poli digitálneho marketingu na Slovensku. Ako prví sme trhu predstavili neštandardné reklamné formáty Layer, Toplayer a Superstitial. Ako prví sme v našom regióne zrealizovali video kampaň na Facebooku a ako prví sme spustili reálnu twitterovskú kampaň na SK / CZ trhu.

Peter Csemez - rozhovor o marketingu

Aký je tvoj proces tvorby konceptu a začatia prác na novom projekte?

Ten je v podstate vždy rovnaký. Keď nám príde lead, tak zistím o čo presne má záujem. Na základe záujmu posielame cenové ponuky. Keď sa dohodneme, tak sa klienta ujme jeden z našich 4 accountov a ide sa na vec. Pripravíme detailný návrh kampane, ktorý keď klient odsúhlasí, tak kampaň spustíme. Potom to už ide v cykloch – kontrola – optimalizácia – reporting.

Kam sa bude uberať Paravan ďalej, aké si dávate výzvy a ciele?

Ďalší krok je dostať sa medzi kľúčových partnerov Google na Slovensku a poriadne naštartovať našu dátovú divíziu.

Chcel by si ešte niečo dodať?

Aby sa klienti internetu nebáli. :) Je to dostupná forma propagácie, ktorá je presne merateľná. To je obrovský benefit, ktorý iné média nevedia ponúknuť v tejto forme.