Menu

Online marketing ku kávičke #8

Zdá sa, akoby sa tento týždeň roztrhlo vrece s pomocou od našich sieťových gigantov.

Google začal zobrazovať najvýhodnejšiu ponuku hotelov podľa ceny za noc. Instagram chce od vášho vzťahu viac ako jednu noc. Chce vás romancovať archiváciou fotiek a udržať vašu pozornosť čo najdlhšie. Uľahčuje aj písmenkovanie v Direct Messages. A Facebook pridáva nové funkcie pre živé vysielanie.

Zapnite kávostroj a vitajte v online novinkách uplynulého týždňa.


Google pomáha pri One-Night Stay

...vybrať čo najvýhodnejší hotel pomocou Hotel Ads. :)

Google pomaha pri One-Night Stay

Pri konkrétnych hoteloch začal ukazovať trendy vývoja cien počas jednotlivých dní. Po rozkliknutí ponuky hotela uvidíte modrý graf, ktorý prezrádza pohyb ceny za noc v jednotlivých týždňoch. Dni bez informácie o cene ostanú v grafe biele.

Keď kliknete na cenu, presmeruje vás to na reklamy portálov ponúkajúcich ubytovanie s najlepšou ponukou za 1 noc. Vďaka Google teda budete vedieť, či si v cudzom meste s obmedzeným rozpočtom môžete dovoliť večer vziať ešte jednu rundu navyše.

Cheers!:)

Instagram nechce, aby ste mazali svoje fotky

A ponúka protinávrh – archiváciu. Fotku, ktorú už nechcete mať zverejnenú, si môžete nechať v aplikácii. A vidieť ju len vy. A ak si to rozmyslíte, je pripravená opäť vyjsť na svetlo.

Instagram nechce aby ste mazali svoje fotky

Stačí kliknúť na tri bodky tesne nad fotografiou a zvoliť možnosť „archivovať“.

Menej drastické riešenie pre fotky s málo lajkami či bývalou priateľkou. :)

Google spúšťa nové Google Attribution. Zadarmo.

Tento nástroj by nám mal pomôcť zjednodušiť pohľad na viacero kanálov zapojených do cesty za vytúženou konverziou. A lepšie pochopiť celý nákupný proces zákazníka.

Google spusta nove Google Attribution zadarmo

Attribution zjednotí dáta z AdWords, Analytics a Doubleclicku (bez ďalšieho zbytočného tagovania), analyzuje výkon naprieč kanálmi a zariadeniami a následne automaticky odošle výsledok pre lepšiu optimalizáciu a reporting.

Nástroj ocenia najmä marketéri, ktorí nie sú spokojní s pripisovaním všetkých „zásluh“ za predaj poslednému kliku.

Program je aktuálne v beta verzii a naplno sa vybrúsi v najbližších mesiacoch.

Facebook pridáva nové funkcie pre live stream

Facebook chce živé vysielanie urobiť pre široké publikum atraktívnejšie. Prináša dve vylepšenia, ktoré by mali spríjemniť naše chvíle pri sledovaní priameho prenosu.

Prvým z nich je posielanie súkromných správ popri sledovaní streamu. Okrem verejného komentovania teda pribudla ďalšia možnosť vyjadrenia svojho názoru.

Vtipné bonmoty popri sledovaní breptov našich politikov či futbalového zápasu si môžete vymieňať spolu so svojím kamarátom. Hoci budete každý vo svojej obývačke. Funkcia je zatiaľ dostupná len na mobiloch a iba v niektorých krajinách.

Druhou fičúrkou je pridanie ľudí do svojho streamu. Zábavný live obsah tak budete môcť tvoriť aj dvaja. Veštíme dobudúcna nejaké tie americké žiadosti o ruku.

A nedá nám nespomenúť i možnosť sledovania videa i popri scrollovaní News Feedu. Stačí na videu stlačiť play, alebo zapnúť zvuk a videjko vás už neopustí.

Instagram vylepšuje komunikáciu cez Direct správy

Prvým tuningom prešlo posielanie fotiek. Odteraz svoj obrázok môžete poslať v horizontálnom i vertikálnom formáte – a teda ho nemusíte upravovať do štvorca.

Instagram vylepsuje komunikaciu cez Direct spravy

Druhou, podstatnejšou novinkou je podpora odkazov. Priamo v Directe budete môcť kliknúť na prijatý link a následne budete presmerovaní na web.

Vylepšenia sú zatiaľ dostupné len pre iOS systémy, Android je na čakačke.