Menu

Online marketing ku kávičke #33

Tento týždeň patril predovšetkým novinkám z dielne Facebooku. Ak ste spozorovali ďalší pokles organiky, máme pre vás vysvetlenie. Na svoje si prídu aj správcovia FB skupín či opatrní rodičia. Za zmienku stojí aj blokovanie reklám od samotného Google.

Nenechajte si ujsť všetky online zmeny tohto týždňa.


🔻 Facebook dosah opäť klesne

Ale nepanikárte. Facebook vašu reklamu neukazuje menej. Iba sa rozhodol “vnímať” impresiu inak.
Facebook reach opat klesne Do dosahu odteraz počíta len post, ktorý používateľ naozaj videl. Zo štatistiky vynecháva reklamy, ktoré sa načítali, ale už sa k nim nedoscrollovalo.

Aby ste vedeli, koľko % doteraz tvorili len načítané impresie, v reportoch si môžete zobrazovať obe metriky. Postupne sa však "starý" reach vytratí aj z tabuľky.

Tieto zmeny ohlasoval už v novembri 2016. Nuž, chvíľu to trvalo…

Okrem tejto novinky spúšťa aj redesign Page Insights na mobiloch.

🔧 Nové nástroje pre správcov Skupín

Príprava na nové časy sa začína. Facebook vyzbrojí správcov skupín novými fičúrkami.
Nove nastroje pre spravcov facebook skupin V skratke: Každý admin bude môcť vybrať pre svoju komunitu vlastné farebné pozadie, najpoužívanejšie nastavenia budú v jednej ponuke a na začiatok skupiny sa bude dať “pripnúť” až 10 najdôležitejších oznámení ako napr. eventy či čerstvé zmeny. Pre pravidlá taktiež pribudne špeciálna sekcia.

Spolu s čerstvými Group Insights nám tým Facebook už poskytuje naozaj slušnú výbavičku. Nepodceňte prípravu na blížiace sa zmeny!

🧒 Na Android prichádza Messenger pre deti

Messenger Kids je appka, ktorá povoľuje rodičom kontrolovať, s kým si deti píšu. Okrem toho obsahuje veľa filtrov a veselostí. Na iOS už vyšla a vyvolala zmiešané reakcie.
Na Android prichadza messenger pre deti Niektorí sa vyjadrili (v otvorenom liste adresovanom Zuckerbergovi), že aplikácia by mala byť zrušená. Ak dieťa nie je pripravené na chatovanie, skrátka by aplikáciu nemalo používať vôbec. Všetci však dobre vieme, že deti hrajúce sa na tabletoch a mobiloch rodičov je už bežnou vecou - či správnou, to už je na diskusiu.

Je na rodičoch, či si aplikáciu nainštalujú. Každopádne, poskytuje bezpečnejšiu formu komunikácie a je na samotnom rodičovi, či ju do zariadenia nainštaluje. Hodnotenia používateľov sú však zatiaľ veľmi pozitívne, a tak je vypustenie na Android zo strany Facebooku len logickým krokom.

Pre Slovensko zatiaľ aplikácia dostupná nie je.

📝 Váš priateľ uvidí, keď vám doma bude chýbať cibuľa

Facebook naozaj chce, aby ste sa delili o všetko. Do aktualizácie statusu pridáva Zoznamy. Ako ich využijete je na vás: či už na zverejnenie novoročných predsavzatí, To-Do-Listu, cestovateľských plánov alebo nákupného zoznamu.
Facebook zoznamy Na vyšperkovanie bude slúžiť farebné pozadie a emoji.

Zoznamy budú postupne prístupné pre všetkých. Nájdete ich v ponuke pri statuse.

🛑 Google spustil vlastnú formu Ad Blockera

Zabudovaný blokovač v prehliadači zamedzí zobrazovaniu reklám, ktoré nespĺňajú Better Ads Standards. Tie vznikli po rozsiahlom prieskume, ktorý mal za úlohu zistiť, ktoré reklamy používateľa najviac otravujú. Google ad blocker Spozornieť by mali aj správcovia webov. Google v júni vypustil nástroj, ktorým sa dal web skontrolovať a “očistiť” od práve obťažujúcich typov reklám. Kto tak neurobí, stratí zisk z reklamy, keďže Google bude tiety typy penalizovať.

Google dúfa, že zamedzením zobrazenia otravných reklám eliminuje inštaláciu klasického AdBlocku, ktorý blokuje všetky reklamy bez výnimky.

Zoznam nevhodných formátov nájdete na tomto odkaze.

Bažíte po ďalších novinkách?

Prečítajte si našu várku z minulého týždňa alebo náš blog navštívte aj o týždeň ;)

dalsia kavicka