Menu

Online marketing ku kávičke #30

WhatsApp otvára dvere biznisu. YouTube sprísňuje podmienky. Facebook sa pripravuje na budúcnosť Európanov a rozrastá sa o ďalší startup. Snapchat posiela Stories do sveta.

Pričuchnite k ďalším novinkám z online sveta.

✅ WhatsApp Business App oficiálne spustená

WhatsApp Business

Zatiaľ len v USA, UK, Taliansku, Mexiku a Indonézii a pre malé biznisy. Na Androidoch a zadarmo. V pláne je globálny rollout, takže máte čas zvážiť, či tento kanál otestovať.

Appka ponúka nové komunikačné tooly ako napríklad rýchle odpovede a posielanie správ cez desktop. Svoju úspešnosť si môže vyhodnotiť podľa dostupných štatistík. Firmy môžu kontaktovať len používateľov, ktorí poskytli súhlas a telefónne číslo.

Biznis profil používateľ rozozná podľa zelenej fajočky. Aplikácia bude sprístupnená aj pre veľké firmy, zadarmo to však už nebude.

🔐 YouTube pritvrdil. Vstup do jeho programu bude náročnejší

Aby ste sa mohli dostať do YouTube Partner Program (a zarobiť za reklamu), váš kanál musí mať minimálne 1 000 odberateľov a za predchádzajúci rok vygenerovať sledovaním aspoň 4 000 hodín.
Youtube sprisnil podmienky pre partnerstvo

Zmeny čakajú aj program Google Preferred, ktorý má zastrešovať len to najlepšie a najpopulárnejšie. Každé video bude manuálne kontrolované. Moderátori sa teda nudiť nebudú.

YouTube sa týmto krokom snaží obnoviť dôveru (a objem investícií do reklamy) jeho inzerentov.

🗣️ Facebook reaguje na GDPR

Novými nastaveniami, ktoré by mali používateľovi zjednodušiť regulovanie svojho súkromia. Pripravuje sa tým na 25. máj, keď vstúpi do platnosti nariadenie EU upravujúce ochranu osobných údajov.
Facebook reaguje na gdpr

Facebook sa tým chráni pred potenciálnou pokutou, ktorá by sa v tomto prípade mohla vyšplhať do výšky 1 miliardy dolárov (4% z ročného obratu spoločnosti).

Podľa COO Sheryl Sandberg Facebook sa dlhodobo sústredí na transparentnosť a kontrolu pre používateľa, takže príprava na GDPR by mala byť malina.

🕊️ Snapchat vypúšťa Stories do sveta

Snapchat zvolil zaujímavý krok, ako potešiť svojich používateľov a možno trochu zvýšiť počet nových. Niektoré Stories dovolí zazdieľať.
snpachat vypusta stories do sveta

Táto fičúra sa týka Stories s označením “public”. Appka vygeneruje link, ktorý môžete poslať naprieč zariadeniami a odkazuje na Snapchat.com.

Cieľom je ukázať novému publiku, čo Snapchat dokáže a tým presvedčiť, aby si appku nainštalovali aj oni.

Na takto zdieľaných Stories zatiaľ reklamu neuvidíme, ale čo nie je, môže byť. Linky budú nažive 30 dní, okrem “Official Stories”, ktorých expiračná doba ostáva na 24 hodinách.

🆔 Budeme si na Facebooku skenovať občianske preukazy?

Facebook pohltil Confirm.io - startup, ktorý vyvinul program na verifikáciu dokladov. Facebook confirmio

Technológia by mohla pomôcť FB používateľom, ktorí stratili prístup k svojmu účtu a potrebujú overiť svoju totožnosť.

TechCrunch však už buduje scenáre, ako bude v ďalekej budúcnosti slúžiť ako doklad totožnosti samotný profil na Facebooku.

Smädí vás po ďalších novinkách?

Aj tie minulotýždňové sú ešte relatívne čerstvé. Alebo si počkajte na koniec budúceho týždňa. Budeme vyzbrojení ďalšou várkou.