Menu

Online marketing ku kávičke #29

Stories útočia na ďalšej platforme, Facebook sa vracia ku koreňom, Google favorizuje rýchlosť. A do toho prehľadný report súčasného stavu reklamy na sociálnych médiách.

Rozlúčte sa s týmto týždňom s našimi čerstvo namletými online novinkami.


📱 Stories aj vo WhatsAppe?

Možno. Niekoľko používateľov má možnosť svoj príbeh zazdieľať aj na tejto platforme. Story sa zobrazí ako WhatsApp status.

Stories vo WhatsApp

Dôvodov môže byť niekoľko. Podporiť používanie viacerých aplikácií vlastnených Facebookom, zhoršiť pozíciu Snapchatu či rozprúdiť statusy vo WhatsAppe tak, ako sa to podarilo so Stories na Facebooku.

Otázne však je, či duplikovaný obsah používateľom nezačne liezť na nervy a nepriniesie to presne opačný efekt. Preto je všetko zatiaľ iba vo fáze testovania.

🗣️ Facebook čakajú veľké zmeny

Facebook mení algoritmus zobrazovania príspevkov pre celý svet.
Facebook meni algoritmus

Prioritou bude priniesť obsah, ktorý medzi používateľmi vytvára interakcie. Inými slovami, zvyšok sveta čaká to, čo Slovensko zasiahlo už v októbri: pokles organického dosahu FB stránok.

Interakcia medzi priateľmi bude mať vyššiu relevanciu ako komunikácia FB stránok. Takisto budú lepšími pozíciami odmenené príspevky s dlhšími odpoveďami. Viac detailov sa dozviete vo videu.

Aj sám Mark očakáva pokles času stráveného na Facebooku. Zdôrazňuje však, že bude mať väčšiu hodnotu.

Svet sa s tým popasuje bez nás. Zmeny Slovensko nezasiahnu, keďže u nás sa testuje ešte radikálnejšia verzia Prieskumníka. Zatiaľ.

📺 Majitelia biznisov môžu uploadovať videá v Google My Business

Google otvára ďalšie možnosti zviditeľnenia lokálnych firiem. Pre ich majiteľov sprístupňuje nahrávanie videí.

Upload videi cez Google my Business

Maximálna dĺžka videa je 30 sekúnd. V blízkej budúcnosti sa očakáva aj podpora pre smartfóny.

Uploadnuté video sa zobrazí v Google Mapách, lokálnom vyhľadávaní a nástenke GMB.

💬 Messenger viditeľne “schudne”

Sám vedúci produktového oddelenia Messengeru priznal, že sa Messenger stal “prepchatým”. A sľubuje nápravu.
Messenger viditelne schudne

Messenger by o fičúry ako hry či Stories nemal prísť, ale nedostanú až toľko priestoru ako doteraz. Inými slovami: čaká ho facelifting. Okrem toho sa má rozvinúť skupinový chat a dôraz ostáva aj na živom vysielaní.

Zmeny pravdepodobne súvisia s novým pohľadom Facebooku a ich cieľom je návrat ku koreňom: komunikácii ako takej. Všetky vízie si môžete prečítať v texte na Facebooku.

🏃 Rýchlejší sa dostanú vyššie

Rýchlosť webu bude dôležitý faktor pri mobilnom vyhľadávaní. Čím kratšie bude používateľ čakať na odpoveď vašej stránky, tým lepší ranking získate.
Rychle stranky sa v mobilnom vyhladavani dostanu vyssie

Google zdôrazňuje, že hoci je rýchlosť silnou zbraňou, stále nie je rozhodujúca. Stránka, ktorá má podľa vyhľadávača najrelevantnejší obsah sa zobrazí skôr - aj keby mala patriť medzi pomalšie.

Ak si nie ste istí, či zmena ovplyvní vaše pozície, v článku nájdete niekoľko nástrojov, ktoré výkon webu preveria.

Zmeny vo vyhodnocovaní Google aplikuje v júli. Čas na svojom webe zamakať!

🔮 Ako na tom sú (a budú) social media v 2018

Že je online z roka na rok iný, písať nemusíme. Bufferisti na to pozreli zblízka a zhromaždili dáta, ktoré early adapterom prinášajú cenné info, kde pridať a predbehnúť konkurenciu.

Stav social media v 2018

Čo z nich vyplýva?

  • Len 20 % marketérov využíva na biznis aplikácie ako WhatsApp, Messenger či Viber.
  • Organický dosah FB kontinuálne klesá (o tom na Slovensku vieme svoje).
  • Video je pre firmy najdôležitejším formátom roku 2018.
  • Počet firemných Stories sa výrazne zvýši.
  • Živé vysielanie ešte veľa biznisov nevyužíva: A v tom je jeho veľký potenciál.

Tak čo, prekopete tohtoročné komunikačné stratégie? :)