Menu

Online marketing ku kávičke #28

Facebook testuje (nielen) vašu trpezlivosť. Instagram nazerá do vášho vnútra. LinkedIn našepkáva tie správne odpovede.


👥 Nové FB publiká

Niektorí inzerenti majú na Facebooku šancu otestovať nové custom publiká.

Cieliť môžu na ľudí, ktorí na ich reklamu pozerali dlhšie ako na ostatné. V tomto vreci sa nachádzajú aj používatelia, ktorí na ňu kliknú.
Nove custom publika na facebooku Druhé publikum vedia vytvoriť z používateľov, ktorí zdieľali váš odkaz. Facebook teda extrahuje ľudí, ktorých ste mohli zacieliť cez custom publiká z engagementu. Toto publikum má potenciálne vyššiu hodnotu - predsa len, zdieľanie postu predpovedá vyšší záujem, ako len klik na reklamu.

Podľa posledných informácií sa tieto publiká ešte nechystajú spustiť globálne. Za skúšku však nič nedáte, skontrolujte si, či nepatríte medzi šťastných testerov. My nie :(

📷 Superzoom na Instagrame

Vaši followeri vám uvidia do nosných dierok.
Instagram Superzoom Instagram po dlhom čase pridal do svojej aplikácie originálnu (a veľmi dramatickú) fičúru.

Superzoom aktivujete v spodnej lište otvorenej kamery. Potom už len stačí zvoliť prednú alebo zadnú kameru a stlačiť hlavné tlačidlo. Ak naň len ťuknete, automaticky vytvoríte trojsekundové video. Podržíte, vytvoríte dlhšie.

Aktualizácia by už mala byť dostupná pre iOS aj Androidy.

🔓 Dark posty už nebudú dark

Používatelia si budú môcť na vaše reklamy posvietiť.
Dark posty uz nebudu dark Inzerovať bez toho, aby ste post pridali na nástenku, môžete veselo ďalej. ALE. Jednotlivé reklamy si budú môcť pozrieť aj useri, ktorí nimi neboli zacielení.

Na FB stránke pribudne ikona “View ads”, kde sa budú nachádzať vaše aktuálne reklamné posty.

Tento krok by mal pomôcť predchádzať “faux pas” ako boli americké voľby so zapojením ruských pochybných zdrojov.

Týmto sa otvára skvelá príležitosť pre marketérov: prístup ku komunikáciii svojej konkurencie. Doteraz ste mohli vidieť len organiku a možno vás vo feede sem-tam lízla nejaká reklama. Teraz uvidíte všetko.

Predvolebné posty to budú mať ešte ťažšie. Tie by mali odhaliť aj svoje cielenie a rozpočet. Okrem toho budú automaticky spadať do databázy, kde budú evidované 4 roky.

💬 Na LinkedIn si rýchlejšie pokecáte

Pri konverzácii vám LinkedIn našepká odpoveď. Chce tým “dokopnúť” k odpovedi a urýchliť celý proces. Skrátka, chytré riešenie.

Navrhované odpovede budú vždy aspoň tri a zobrazia sa nad textovým oknom. Postupom času sa budú zlepšovať. Napr. pri konverzácii s Ivanom sa vám namiesto klasického “ďakujem” zobrazí “ďakujem, Ivan”.

Fičúrka vychádza globálne, avšak zatiaľ len pre anglický jazyk.

󠁡🔤 Facebook so split testovaním

Od novembra môžeme testovať do aleluja. Facebook prináša nový nástroj, ktorý by mal ľahšie odhaliť najvýkonnejšiu reklamu.
Facebook split testovanie Skúšať budeme môcť rôznu kreatívu - formáty, CTAčka, headliny či vizuály. Čím je fičúra iná ako doterajšie vytvorenie dvoch reklám? Celý proces uľahčí a každému sa daný vizuál zobrazí len raz.

Ako prídavok spúšťa funkciu “Test and Learn”, kde marketérom pomôže rozhodnúť, testovanie ktorých prvkov má zmysel.
facebook test and learn

Nestačilo?

Skontrolujte, či ste zaregistrovali všetky staršie novinky. A nezabudnite na čerstvú várku budúci týždeň ;)