Menu

Online marketing ku kávičke #18

Google našiel pre Stories nové využitie a objednáva pizze. Facebook začína mať pochopenie pre prekliknutie omylom a rozhodol sa konkurovať YouTube. Apple objavil Ameriku (a Instagram).


Stories podľa Google

Čo vznikne, keď skrížime Stories a “AMP” od Google? “STAMP”- nová fičúrka, o ktorej budeme v najbližších dňoch ešte počuť. Google by mal totiž ohlásiť, ako koncept Stories využije vo svoj prospech.

STAMP - Snapchat Discover podla Google

“Inšpirovať” by sa mal sekciou “Discover”. Tú premení na formát pre mediálne spoločnosti, ktoré dostanú priestor vo forme obrázkovej slideshow. Nemalo by teda ísť len o skopírovanie niekdajšej unikátnej Snapchat služby ako tu už bolo v prípade Facebooku, Instagramu či Skype.

Novinka je určená pre mobilné weby a mala by byť umiestnená priamo vo výsledkoch vyhľadávania. Hneď ako vyjdú von nové informácie, podelíme sa.

Apple sa na Instagrame (konečne) predvádza iPhone fotkami

Instagramu pribudol nový účet, na ktorý sa už teraz chytajú followeri ako muchy na lep. Volá sa @apple a chváli sa fotografiami zo svojich zariadení. Keďže tých sa doteraz predalo okolo miliardy, s množstvom obsahu asi problém mať nebude.

Apple ma vlastny Instagram

Apple zároveň vyzýva svojich používateľov, aby do svojich príspevkov pridávali hashtag #ShotoniPhone - už v minulosti sa využíval na billboardoch a teraz by sa mohol stať novým trendom aj pri tagovaní fotografií.

V účte zatiaľ dominujú slideshow. Každá je venovaná konkrétnemu autorovi fotiek a jeho komentárom.

Hoci Apple doteraz disponovalo viacerými účtami (Planet of the Apps, Apple Music, iTunes,...), špecifický pre iPhone fotografie prichádza až teraz.

Facebooku nebudete platiť za reklamy, na ktoré preklikneme “nechtiac”

Ak na vašu reklamu promovanú cez Audience Network niekto klikne omylom, Facebook to do faktúry nezaráta.
Facebook nebude uctovat reklamy na ktore preklikneme nechctiac

Za “omyl” považuje, keď z nej používateľ odíde do 2 sekúnd. V budúcnosti sa však tento čas môže zmeniť.

Okrem toho pridáva do svojich reportov nové metriky - zobrazí aj návštevnosť botov či auto-refresh impresie banerov na pravej strane News Feedu.

Facebook predstavuje vlastnú videoplatformu

Volá sa Watch a jej obsah budú tvoriť originálne série videí, ktoré nájdete len tam. Zároveň vyzýva rôznych vydavateľov a tvorcov videí, aby sa o svoj materiál delili práve na Facebooku.

Motiváciou by mohol byť 55 % podiel z reklamných blokov, ktoré môžu a nemusia do svojej show umiestniť. Zvyšných 45 % ide, ako inak, do vrecka Facebooku.

Dominovať budú najmä krátke dokumenty, športové klipy, vlogy a reality show, ktoré budete môcť sledovať a komentovať priamo so svojimi priateľmi či followermi.

Tento tab je dostupný zatiaľ len v USA, ale určite neminie ani iné štáty. Viac informácii o tejto službe sa dočítate tu: popl.ink/dYVzdM

Objednajte si pizzu cez Google My Business

Google pre niektoré prevádzky sprístupnil nové funkcie. Majitelia reštaurácii využívajúci Google My Business majú možnosť pridať nové URL, ktoré hľadajúcich hladošov presmerujú priamo na žiadanú LP.

Objednajte si pizzu cez google my business

Nové možnosti ponúkajú rezervovať si čas na stretnutie, vytvoriť online objednávku, rezervovať stôl alebo nahliadnuť do menu.