Menu

Online marketing ku kávičke #16

Všetky oči sú na Google. Vyrobil nám News Feed na mieru, chráni a informuje nás v čase krízy a mení formát podstránok pre pohodlnejšie surfovanie. Facebook zahajuje ďalší úder v boji proti falošným správam. Správcovia stránok z toho ale majú hlavy v smútku.

Je tu čas opäť spojiť pravidelnú dávku kofeínu a online noviniek. Pripravení? :)


Google News Feed

Najnovšia aktualizácia Google aplikácie prináša do mobilov News Feed. Ide o najväčšiu zmenu domovskej stránky Google od roku 1996 a onedlho ju podstúpi i klasický Google vyhľadávač.

News Feed podla google

Obsah tvoria novinky šité na mieru. Google zužitkuje zozbierané dáta o záujmoch a vyhľadávaní používateľov, a ponúkne nástenku plnú informácií, ktoré by vás mohli/mali zaujímať. A je bez bábätiek či fotiek jedla vašich priateľov :)

Hneď pri vyhľadávaní si môžete označiť, čo chcete sledovať aj naďalej. Ak vám zobrazená téma nevyhovuje, stačí dať “unfollow”.

Zmien v aplikácii sa už niektorí dočkali - na všetky zariadenia sa dostane v priebehu dvoch týždňov. Desktopový tuning ešte stanovený dátum nemá.

Facebook už nedovolí upravovať náhľady zdieľaných odkazov

A tým skomplikuje život väčšine správcov FB stránok. Tento krok je zo strany Facebooku ďalšou zbraňou proti šíreniu falošných správ a spammerom.

Facebook uz nedovoli upravovat nahlady zdielanych odkazov

Správci veľkých médií budú môcť svoj obsah upraviť pomocou “Link Ownership”. Tých je však na Slovensku minimum a bežné stránky si budú musieť poradiť po svojom.

Riešením je buď upraviť samotný web alebo zmena og parametrov. Alebo využiť Kontentino.

Podstránky vo vyhľadávaní menia formát

Po roku testovania Google oficiálne zmenil dizajn pre zobrazovanie podstránok vo vyhľadávaní. Tieto rozšírenia budú odteraz rotovať.

Podstranky vo vyhladavani menia format

Zmena sa týka mobilných zariadení. Ako používatelia môžeme medzi jednotlivými sitelinkami pohodlne swipeovať.

SOS podľa Google

Google Mapy a vyhľadávanie pridáva rozšírenia, ktoré by mali pomôcť pri komunikácii v čase krízy.

Vo vyhľadávaní pribudne výrazná červená výstraha SOS. K dispozícii budú mapy zasiahnutej oblasti, top články a dôležité informácie ako tiesňové linky, web alebo preklad užitočných fráz. Každému v blízkosti kritickej oblasti príde upozornenie.

V Google Mapách pribudne pre postihnuté miesto špecifiká ikonka a klikateľné tlačidlo pre viac informácií. Mapa sa bude takisto priebežne aktualizovať a ukáže uzavretie ciest či informácie o doprave.

Služby vznikli v spolupráci s viacerými vládnymi a zdravotníckymi organizáciami ako Červený kríž či Federálny úrad pre krízové riadenie.

Koniec instantnému vyhľadávaniu

Mobily definitívne diktujú trendy. Google kvôli nim vypol funkciu zobrazovania výsledkov popri písaní hľadaného výrazu.

Google prestal vyhladavat instantne

Tá bola ešte v roku 2010 považovaná za výrazný posun v spôsobe vyhľadávania. S príchodom mobilných zariadení však prestala byť efektívnou. Podľa posledných vyjadrení chce Google pracovať na vyhľadávaní, ktoré by bolo rovnako rýchle naprieč všetkými zariadeniami.

Návrhy pre dokončenie hľadanej frázy týmto zmenám odolali a sú pri vyhľadávaní stále k dispozícii.

Ostaňte verní kávičke i o týždeň :)