Menu

Online marketing ku kávičke #11

Google nás chce zbaliť na webstránky zdarma, Snapchat na Ad Manažér a videá, Skype sa kvôli nám prezliekol do nového šatu a Facebook na našu ochranu nasadzuje robotov.

Buďte hýčkaní aj tento piatok našimi novinkami ku kávičke.


Skype pochováva svoje staré verzie

...a povstáva.

Aj vy ste dostali správu, že verzia Skype, ktorú používate, končí? Skype sa zahral na fénixa a ukončením podpory svojich predchádzajúcich typov sa snaží opäť narodiť. A dobehnúť konkurenciu ako je WhatsApp, Viber či Snapchat.

Začína veľmi originálne – kopírovaním Stories. Nová funkcia sa nazýva Highlights. Spolu s chatom a kamerou tvorí gro kompletne prekopanej aplikácie.

Skype 8.0 je už dostupný pre Androidy. Zberatelia jabĺk si ešte chvíľu počkajú.

Snapchat balí inzerentov na nové nástroje a Ad Manažér

Odteraz môžete vytvárať reklamné kreatívy v podobe vertikálneho videa priamo v technológii od Snapchatu, spravovať svoje reklamy v Ad manažéri a využívať benefity partnerského programu.

Snapchat bali inzerentov na nove nastroje a admanazer

Pre slovenský trh sú zaujímavé najmä prvé dve novinky. Ad Manažér sprístupní reklamu na Snapchate aj pre malé podniky a sprehľadní vyhodnocovanie kampaní. Snap Publisher ušetrí čas i peniaze a z vášho videa vytvorí formát vhodný pre prostredie Snapchatu.

Developeri sa tak snažia zvýšiť svoju atraktivitu, ktorá poklesla po vytvorení formátu Stories na Instagrame a Facebooku.

Google vytvorí pre váš biznis webstránku. A zadarmo

Ak ste malý podnikateľ a zatiaľ nemáte web, zbystrite pozornosť.

Google vytvori pre vas biznis webstranku zadarmo

Google spúšťa nástroj s poetickým názvom Website, ktorý pre vás vytvorí stránku za pár minút.

Jej dizajn sa dá upravovať cez desktopy i mobily. Možnosti sú však veľmi obmedzené, preto je táto fičúrka vhodná skôr pre malý alebo začínajúci biznis. V súčasnej dobe sa treba riadiť heslom, že lepšie mať aspoň nejakú stránku ako žiadnu. :)

Website je rozšírením Google My Business. Ak v ňom nemáte konto, na vytvorenie webu sa dostanete cez tento odkaz.

Všetko najlepšie k narodeninám, GIF-ko!

...a nech sa ti na Facebooku páči.

vsetko najlepsie k narodeninam gifko

Pohyblivé obrázky oslávili tento týždeň okrúhlych 30 rokov. A Facebook im ako darček venoval tlačidlo, vďaka ktorému sa jednoduchšie dostanú do komentárov.

GIFká sme doteraz naplno využívali v Messengeri. Minulý rok sme ich zaslali vyše 13 miliárd. V sekcii komentárov sme ich mohli pridávať takisto, ale len „natvrdo“ pridaním URL adresy do komentáru.

Facebook mal toto rozšírenie pripravené dlhšiu dobu, ale obával sa zahltenia News Feedu. Asi do toho proste musel dorásť. GIF aj Facebook. :)

Facebook bude proti teroristom bojovať robotmi

Extrémizmus sa v súčasnej dobe nevyhol ani sociálnym sieťam – a najmä Facebook o tom vie svoje.

Facebook bude proti teroristom bojovat robotmi

Po vlnách kritiky dnes predstavil svoju víziu: pri kontrole obsahu mu má z veľkej časti pomáhať umelá inteligencia.

Pre vznik živého vysielania a množstva príspevkov vďaka Stories, bolo nevyhnutné navrhnúť nový spôsob dozoru. A tu prichádza na scénu AI.

Tá by sa mala naučiť identifikovať extrémistický obsah cez kľúčové frázy a spoznať násilie na fotografiách či videách. Takisto by časom mala rozoznať i falošné účty opakovane sa vracajúcich používateľov s cieľom podobný obsah šíriť.

Facebook zároveň priznáva, že v identifikovaní extrémizmu je momentálne lepší človek. Aj preto nedávno najal 3 000 pracovníkov pre kontrolu nahlasovaných stránok.

Instagram taguje sponzorované vzťahy

Ak značka používa pre promo svojho produktu influencera, musí byť v jeho príspevku toto partnerstvo ukotvené.

Instagram taguje sponzorovane vztahy

Opatrenie je výsledkom rastúcej spolupráce s influencermi a malo by fanúšikom pomôcť rozlíšiť sponzorovaný obsah.

Na podobnom princípe funguje i Facebook. Pri zdieľaní brandovaného obsahu je možné označiť partnera, ktorý sa následne zobrazí v hlavičke príspevku spolu so značkou, ktorá ho uverejnila.

Okrem etického hľadiska má tento krok i výhodu v tom, že si výsledky kampane môžu pozrieť obe strany – spoločnosť i partner. Na Facebooku je okrem toho príjemným bonusom i zväčšený dosah príspevku. Instagramu tento tuning (zatiaľ) chýba.

Ale čo nie je, môže byť! A my aj predpokladáme, že bude.