Menu

Online marketing ku kávičke #10

Google bude sám blokovať reklamy a neštíti sa ani ukazovať ceny hotelov vo svojich mapách, iPhone nám bude pomáhať hľadať najbližšie vécka v Eurovei a Instagram Stories sú pripravené ryžovať na reklame.

Vitajte v jubilejnom 10. vydaní vašej obľúbenej relácie Online marketing ku kávičke.


Google bude mať vlastný AdBlock

Od roku 2018 bude Google Chrome sám blokovať reklamy, ktoré nebudú spĺňať tzv. „Better Ads Standards“.

Google bude mat vlastny adblock

Normy vznikli ako výsledok kooperácie Google, Facebooku, IAB a ďalších organizácií, ktoré spolu založili the Coalition of Better Ads. Ich cieľom je zamedziť zlým zážitkom z reklamy.

Malo by ísť o menej agresívnu formu odstraňovania reklám a formátov, kvôli ktorým si väčšina ľudí nainštaluje Ad Blocker.

Či vaša reklama (ne)bude zablokovaná, sa dozviete v Ad Experience Reporte. Takisto, ak Google zhodnotí, že vaša stránka nespĺňa požiadavky pre dobrú reklamu, 30 dní pred zablokovaním odošle upozornenie.

Už sa, samozrejme, stihla zdvihnúť i vlna kritiky. Vznikajú podozrenia, že to je ďalší spôsob Google ako uprednostniť svoje formáty reklamy a diktovať, čo je to dobrá skúsenosť. Google však ubezpečuje, že blokovať bude i na svojej strane.

Apple spúšťa mapy indoorových priestorov

Už aj iPhone vám pomôže s hľadaním vášho terminálu na letisku či najbližších toaliet v nákupnom centre.

apple spusta mapy indoorovych priestorov

V obchodných strediskách sa budete vedieť orientovať vďaka plánikom jednotlivých poschodí, zoznamu predajní a ich popiskom. Zabudované bude aj vyhľadávanie. Škoda, že nie i voľných lavičiek, kým nakupuje vaša polovička :).

Letísk je zatiaľ dostupných len zopár, a najmä v USA. Kompletný zoznam si môžete pozrieť TU.

V navigáciách takisto pribudnú ikony rýchlostných obmedzení a funkcia „Nevyrušuj, keď šoférujem“. Počas jazdy sa vypnú akékoľvek notifikácie a obrazovka displeja sa vypne. Tým, čo sa vám budú snažiť dovolať, bude odoslaná automatická správa, že práve šoférujete.

Zmeny uvidíte v Mapách iOS 11.

Google testuje zobrazovanie cien hotelov

V Mapách Google sa môžete pri hľadaní ubytovania stretnúť s novými možnosťami.

google testuje zobrazovanie cien hotelov

V testovacej verzii sa nachádzajú dve novinky – ceny hotelov priamo vo vyhľadávaní a prispôsobiteľné cenové rozpätie. V praxi to znamená, že si môžete nastaviť, koľko ste ochotní dať za izbu a Google tým prispôsobí svoje výsledky. A vy si môžete ďalej vyberať podľa lokality.
S touto funkciou sa bežne stretávame na bookingu i airbnb. Ale sme radi, že sa stará mama zobudila i v Googli.:)

Nové možnosti reklamy v Instagram Stories

Stories už vedia s reklamnou výzvou k akcii presmerovať na landing page inzerenta. Zdá sa, že Instagram svoje poodchýlené dvere pre reklamu roztvára naplno.

Nove moznosti reklamy v Instagram Stories

Účty s viac ako 10k sledovateľmi na iné weby linkujú už nejakú dobu. Používateľ sa po potiahnutí prstom nahor dostane na stránku, kam smeruje odkaz. Nová, platená funkcia funguje na rovnakom princípe. Aj s výberom 12 typov CTA.

Dostupné formáty sú vertikálna fotka alebo video do 15 sekúnd.

Sezóna reklám v Instagram Stories oficiálne zahájená :).

Viac reklamného priestoru v Instant Articles na Facebooku

Facebook našiel ďalšie miesto, do ktorého sa ešte zmestí pár reklám. Na paškál si vzal Instant Articles – články, ktoré si môže čitateľ prečítať bez toho, aby opustil prostredie aplikácie.

Viac reklamneho priestoru v Instant Articles na Facebooku Vaša reklama sa odteraz môže zobrazovať i v spodnej časti na konci textu, v sekcii súvisiacich článkov. Testovanie je spustené naplno a prístupné pre všetkých.

Jej výhodou by mala byť najmä natívnosť. Facebook sa vyjadril, že toto umiestnenie sa inzerentom vypláca, konkrétne čísla však nešpecifikoval.

My sa každopádne tešíme - ďalšie pieskovisko, na ktorom sa môžeme hrať, testovať a experimentovať. :)