Menu

Online marketing ku kávičke #1

Prichádzame s novinkami z oblasti online marketingu, a to doslova. Vaše virtuálne novinky ku kávičke si u nás odteraz môžete prečítať na konci každého týždňa bez toho, aby Vám zaberali miesto na stole :).


Obedné menučko vo vyhľadávaní

Dôležitá novinka pre majiteľov reštaurácií, barov, kaviarní a podobných podnikov. Reštaurácie budú môcť vďaka novým štrukturovaným dátam (schema markup) ukázať MENU priamo v Google vyhľadávači.
Obedné menučko vo vyhľadávaní

Štrukturované dáta pomáhajú vyhľadávacím robotom lepšie pochopiť obsah na vašej stránke a vďaka tomu sa vo výsledkoch vyhľadávania zobrazujú aj informácie nadrámec bežných dát (title, URL a meta popisok).

Na obednú pauzu sa budete môcť vybrať bez zbytočných zdržaní, hneď ako vám začne škŕkať v bruchu :).

Návod, ako aplikovať schema menu markup, nájdete TU.

Facebook stories ako podpora vášho biznisu

S príchodom nového formátu, Facebook stories, sa naskytuje otázka ako využiť tento formát pre marketing. FB stories zatiaľ nie je dostupný pre firemné stránky, ale predpokladáme, že v budúcnosti ho budú môcť využiť aj tie.

Facebook stories ako podpora vášho biznisu

Čím skôr sa ho naučíte používať, tým lepšie pre vás. Prečítajte si 6 tipov, ako využiť tento formát (platí aj pre Instagram Stories):

  • Zdieľajte fotky a videá zo zákulisia vašej firmy. Budujte dôveru a vzťah so zákazníkmi tak, že im odhalíte vašu firemnú kultúru.
  • Ukážte vaše know-how a USP (unique selling point– konkurenčnú výhodu) vášho produktu. Budujte autoritu vašej firmy formou vzdelávacích a motivačných fotiek a videí.
  • Promujte váš content. Stories sú skvelý kanál na promo vašich článkov a videí.
  • Zdieľajte unikátne ponuky. Naučte ľudí pravidelne sledovať vaše stories formou ponúk (zľavy, kupóny) dostupných len zo stories.
  • Zdieľajte obsah vytvorený vašimi zákazníkmi. Zákazníci majú radi, keď si ich firma všíma a o to viac, keď zdieľa ich obsah (fotky, videá, recenzie, ...). Takýto obsah vás pritom nič nestojí.
  • Zistite, kto je vaše publikum/potenciálni klienti. Pýtajte sa jednoduché otázky vyžadujúce jednoduchú odpoveď (1-3 slová)

Viac informácií o využití Facebook stories nájdete TU.

Nový certifikát na obzore

Hot news pre vývojárov mobilných webov a lovcov certifikátov.
Google odštartoval v poradí tretí certifikačný program. Developerom mobilných webov umožňuje oficiálne potvrdiť svoje schopnosti. Týka sa tvorenia, spravovania a optimalizovania mobilných webov.

Nový certifikát na obzore

Okrem svojich znalostí budete potrebovať: účet na Google Partners, 90 minút voľného času, aspoň 80% úspešnosť a potenciálne voľné miesto na stene pre získaný certifikát :).

Spolu so záverečným testom sa objavila i študijná príručka rozdelená do štyroch hlavných kapitol a tak sa nemusíte spoliehať len na svoje vedomosti získané popri práci.

Rovnako ako pri certifikácii Google AdWords a Analytics, test, ktorý nedopadne úspešne, je možné opakovať po siedmich dňoch. Platnosť certifikátu je 12 mesiacov a po ich uplynutí sa bude potrebné rekvalifikovať.

Tak hor sa do štúdia!

PASO, nový hlas budúcnosti SEO

Inteligentní osobní asistenti už nebudú optimalizovať len uponáhľaný každodenný život. John Lincoln v nich vidí veľký potenciál najmä pri SEO.
PASO, nový hlas budúcnosti SEO Definuje nový pojem „personal assistant search optimization“ (PASO) a vysvetľuje svoje dôvody:

  • osobní asistenti sú v telefónoch - prenosní a bez potreby používania rúk
  • ich výsledky sú prispôsobené užívateľovi
  • menej ponúkaných výsledkov -> väčšia exkluzivita a vysoký traffic
  • výsledky s vyšším CTR

Digitálni marketéri by preto mali sledovať zdroje, z ktorých asistenti čerpajú odpovede na naše otázky. Aby nájdená informácia od Siri nebola iba relevantná, ale aj naša :).

Na Google zatiaľ veľa relevantných výsledkov s týmto akronymom nie je – že by to bola príležitosť pre inovátorov a early birds získať konkurenčnú výhodu?

Čo myslíte, možno je čas sa s tým začať pasovať.

YouTube zahájil boj proti nevhodnému obsahu

YouTube nám prináša novinku, ktorá má pomôcť bojovať proti nevhodnému obsahu na internete.
YouTube zahájil boj proti nevhodnému obsahu

Kanál, ktorý chce mať príjmy z reklamy, musí získať aspoň 10 000 videní. Toto opatrenie vzniklo po protestoch veľkých brandov ako AT&T a GSK. Tí svoje reklamy z YouTube stiahli kvôli riziku ich zobrazenia vedľa extrémistického obsahu.

Tvorcovia, ktorí sa prihlásia do partnerského programu YouTube a prekročia stanovenú minimálnu hranicu, budú taktiež zaradení do review procesu.

YouTube oznámil, že sa mu týmto spôsobom podarilo zrušiť niekoľko sto tisíc účtov porušujúcich ich pravidlá.

Viac informácií sa dozviete TU.

Cross-device remarketing dostupný už aj cez Google Analytics

A to najlepšie na záver.
Od 15. mája budú remarketingové publiká v Google Analytics využívať novú funkcionalitu, tzv. cross-device remarketing.

Cross-device remarketing dostupný už aj cez Google Analytics

Vďaka tomu budete môcť zobrazovať reklamu ľudom, ktorí navštívili vašu stránku, naprieč všetkými zariadeniami. Ak niekto navštívi vašu stránku cez mobil, uvidí remarketingovú reklamu na desktope.

Viac detailov o tejto novinke sa dozviete v tomto článku.