Menu

Novinka: Reklamu už môžete cieliť podľa regiónov

Facebook a Google len pred pár týždňami spustili možnosť cielIť podľa regiónov. Hneď sme to otestovali a prinášame naše skúsenosti.

Lokálne biznisy viac nemusia platiť za zbytočnosti

Otvárate zabuchnuté dvere? Čistíte odpadové šachty? Ponúkate babysitting? Je vám zbytočné ponúkať sa niekomu z opačnej strany Slovenska, no až doteraz bolo veľmi náročné sa tomu vyhnúť. Zbytočne ste platili za kliknutia používateľov, ktorým svoj produkt nemôžete predať. Odteraz zapnete cielenie na váš región a kupujete si kvalitnejšie prekliky.

Nebojte sa, tiež sme boli skeptickí. Ale ako správni marketéri sme novinku otestovali. Pri cielení kampane konkrétneho klienta na Bratislavský kraj sme mali omnoho vyššie CTR ako pri cielení na celé Slovensko. Pritom sme nepoužívali mesto ako keyword vo vyhľadávaní ani v reklamnom texte. Výsledky sú nespochybniteľné – lokálny autoservis zaznamenal výrazne vyššie konverzie z Bratislavy.

Zameriavanie je presné

Digitálnym prostredím už dávno chodili fámy o tom, že sa dá cieliť na regióny. SME či Azet sa snažili ponúkať firmám svoje regionálne cieľovky. Informácie však boli veľmi nepresné. Po novom sa pozícia používateľov vypočítava zo signálu GPS (v prípade, že máte v mobilnom zariadení zapnutú GPS), mobilného signálu vašej SIM karty (podľa dát z vysielačov mobilných operátorov) a aktuálnej IP adresy (z dát poskytovateľov internetového pripojenia). Na väčších trhoch sa dá cieliť až na úroveň ulíc.

Zákazníci sa nenarobia

Jednoduchým vyhľadávaním výrazov ako „Pokazené auto“ „Výmena oleja“ „Rozvodový remeň BMW“ strávili potenciálni zákazníci kopu času, kým našli lokálny autoservis. Pre kvalitnejšie výsledky bolo treba do vyhľadávania napísať miesto. A nikto ho tam nepísal. Len málo používateľov googlilo „pokazené auto Bratislava“.

Mnohé agentúry, vrátane nás, posielali do Googlu dookola tie isté požiadavky na skvalitnenie cielenia na regióny. Teraz boli konečne vyslyšané. Google alebo Facebook sám logicky vyhodnotí, že človek z Trnavy potrebuje trnavského kaderníka. Ľudia dostanú rýchlejšiu a kvalitnejšiu odpoveď, firmy hodnotnejší klik.

Stále sa dá cieliť celoplošne

Do vyhľadávania pribudla nová funkcia, ale staré zostali. Nemusíte sa báť, že ak predávate celoslovenský produkt, budete si prácne vyklikávať oblasti. Hoci naše odporúčanie je, aby ste to aspoň otestovali. Cielenie na všetky regióny vám ukáže, ktoré sú výkonnejšie. Možno predávate minerálku do celého Slovenska, ale na Orave sa pije skôr voda z vodovodu.

Nabudúce tak nastavíte na Žilinský kraj menší rozpočet. Do slabých regiónov potom môžete poslať lokálne prispôsobenú kampaň, aby sa príjmy vyrovnali. Len tak medzi nami – aj toto sme otestovali a klient mal omnoho lepšie výsledky ako pri celoplošnom cielení.

Google ani Facebook to nerobia len tak

Viete, že presné cielenie stojí viac. A ak sa budete v jednom regióne biť viacerí o toho istého zákazníka, cena preklikov bude stúpať. Za svoje peniaze však dostanete omnoho vyšší výkon. Tešíte sa s nami na novú éru PPC reklamy?