Menu

Novinka na Facebooku, ktorá sa týka aj vás

A tiež vášho biznisu. Facebook si pre nás opäť pripravil novinku.

Ak robíte hardsell, budete smútiť. Ak len sem-tam ponúkate v príspevkoch svoje produkty, povzdychnete si a začnete šetriť. Facebook totiž začne obmedzovať organický reach na postoch, ktoré sú evidentne predajné. Budete musieť platiť.

Ako to fungovalo doteraz?

Facebook ste využívali ako jeden z predajných kanálov. Svojich fanúšikov ste informovali o akciách či zľavách. Mohli ste si vybrať, či chcete FB príspevok sponzorovať alebo ho necháte bežať organicky. Napríklad ste postli “Kúpte tri kusy bambusových ponožiek a jedny máte zadarmo!” a všetko bolo oukej.

A ako to bude odteraz?

Po zmenách, ktoré Facebook plánuje, takýmto príspevkom výrazne klesne organický zásah. Aby ho vaši fanúšikovia videli, budete musieť zaplatiť za sponzorovaný post. Nie, že by ste doteraz neplatili, no po novom už nebudete mať na výber. V skratke: Neplatíte, nepredáte. Aspoň nie na Facebooku.

Čo teda Facebook považuje za príliš propagačné? Toto:

  • Príspevky, ktoré ľudí podnecujú ku kúpe či nainštalovaniu aplikácie

  • Príspevky, ktoré ľudí motivujú zapojiť sa do súťaže

  • Príspevky, ktoré recyklujú reklamné kreatívy

I keď Facebook presne nedefinoval príspevky, ktoré budú spadať pod toto opatrenie, bude sa riadiť najmä tým, že užívatelia budú nahlasovať takéto príspevky.

Čo tým Facebook sleduje?

Oficiálne sa tvári, že mu ide o to, aby užívatelia netrpeli hardsellovými postami, pretože tie ich zaujímajú pramálo. Tým chce motivovať stránky, aby vyrábali obsah, ktorý je zaujímavý, zábavný alebo užitočný — jednoducho taký, ktorý užívatelia chcú vidieť.

Na druhej strane chce úplne logicky zarábať na tom, keď niekto zarába pomocou neho. Dáva to zmysel a nie je dôvod sa na to hnevať, každá podobná zmena však trochu zamrzí.

Kedy to začne?

V januári 2015. Tak sa poponáhľajte, pokiaľ máte v pláne predávať podľa starých pravidiel :)