Menu

Nestraťte sa v reklamách na Facebooku

Ich formáty sa menia veľmi často a je ľahké stratiť sa v nich. Vyskúšajte našu mapu:

1. Podporený príspevok

Vami vybraný príspevok sa celý zobrazí väčšej časti cieľovej skupiny, a tým prinesie aj väčší engagement. Nastavenie je úplne jednoduché — pri každom príspevku máte možnosť boostnutia. Podmienkou je najviac 20% textu pri obrázkovom vizuále a 1GB objem videa.

2. Promovanie stránky

Tradičná propagácia page — jej cieľom je získavať nových fanúšikov. Používateľom sa zobrazí cover photo alebo galéria 6 fotiek, ktoré si nastavíte sami. Ďalej tlačidlo „Like“, základné informácie a vašich 90 znakov textu.

3. Preklik na web

Tento druh Facebook reklamy vyzerá podobne ako zdieľanie linku cez fanpage — používateľom sa zobrazia metadáta, váš status a „Like“ button. Cieľom je získať od ľudí konkrétnu aktivitu — nákup, registráciu… Na to slúži špeciálne tlačidlo s Call-to-action, ktoré si môžete vybrať zo zoznamu.

4. Event

Píspevok bude obsahovať fotku udalosti, základné informácie a výzvu k účasti. Opäť nebude chýbať „Like“ button a váš 90 znakový status.

5. Ponuka

Na propagáciu ponuky musíte najprv na fanpage mať takýto druh príspevku. Facebook ho vie následne vyhľadať a podporiť. Pri zobrazení bude viditeľný Call-to-action button a vaša ponuka na 25 znakov.

6. Aplikácia

Propagovať môžete mobilnú aplikáciu alebo webovú. Pri mobilnej nastavíte preklik do appstore a webové linkujete priamo na ich podstránku. Vy si zvolíte, či používatelia uvidia propagačnú fotku alebo video — ale video je určite viac sexy.

Po výbere formátu si zvolíte cieľovú skupinu. Toto je najdôležiejší krok, pretože ju viete nastaviť veľmi precízne a zvýšiť tým efektivitu reklamy. Keď budete hotoví, uvidíte rysku s maximálnym možným dosahom a posuvník s vašim aktuálnym reachom. Čím viac peňazí nastavíte, tým väčšiu časť potenciálneho publika zasiahnete.

Každý formát má tri možnosti umiestnenia — veľký príspevok v newsfeede, malý príspevok v pravom stĺpci a príspevok v mobilnom newsfeede. Pri vytváraní reklamy uvidíte tri rôzne preview. Zvoliť si môžete všetky tri alebo menej, no reach je priamo úmerný tomuto počtu.

Na našom twitteri, facebooku či maile vám o reklamách poradíme. ☺