Menu

Neštandardné formáty bannerov predávajú lepšie

Square 300x300 a CTR 0,2 % nemusí byť jediným riešením pre vašu bannerovú kampaň.

Ako vyzerajú neštandardné formáty?

Sú to reklamy, ktoré nie sú umiestnené v pravom stĺpci webovej stránky tak, ako je to bežné. Vznikli ako odpoveď na rastúcu bannerovú slepotu. Prvý banner použitý na internete v roku 1994 mal mieru prekliku 44 %. Odvtedy sa toto číslo znižovalo až k dnešným desatinám percent. Je to prirodzený jav, nemôžeme sa na užívateľov hnevať ani im nič vyčítať.

Dnes preto potrebujeme invazívnejšie metódy, ktoré sí získajú viac pozornosti. Dokonca môžu prinášať užívateľovi pridanú hodnotu – od prehratia videa až po možnosť zahrať sa priamo v banneri. Možnosti sú nekonečné a hranice závisia iba od vašich kreatívcov.

Neštandardné formáty môžu výrazne zasahovať do prehliadania webstránky – môžu ju odsunúť, môžu reagovať na jej obsah či ju na chvíľu celú prekryť.

Kedy sa oplatí použiť ich?

Vtedy, keď potrebujete zaujať viac ako obyčajne. Máte omnoho väčší priestor pre kreatívu, ktorá môže v užívateľovi vyvolávať tie správne emócie. Tie si potom bude asociovať s vašou značkou. A propos – značka. Neštandardné formáty majú nielen vyššiu výkonnosť, dosahujú aj lepšie výsledky v brandových kampaniach.

Užívateľ prijíma vaše posolstvo na väčšej ploche, dlhší čas, dokonca s ním môže priamo interagovať. Použiť sa ich preto oplatí aj v kampaniach orientovaných na výkon, aj v kampaniach orientovaných na brand awareness.

Kde sa dajú umiestniť?

Google Display Network nie je tým správnym miestom – neštandardy si vyžadujú špeciálne zaobchádzanie. To však vôbec neprekáža. Záleží od schopností mediálky, kde dokáže vybaviť umiestnenie takejto reklamy. Najčastejšie sa dajú takéto formáty umiestniť na malých a stredných weboch.

„Malosť“ či „strednosť“ týchto webov však vôbec nie je na škodu – vďaka tomu, že nie sú mainstreamové, dokážeme na nich omnoho presnejšie cieliť. To ešte viac zvyšuje efektivitu kampane.

Prečo by ste ich mali začať používať?

Zhrňme si to:

  • Vyššia výkonnosť
  • Lepšie výsledky aj v brandových metrikách
  • Nekonečné možnosti pre kreativitu
  • Nový level interakcie s užívateľom
  • Možnosť zapojiť užívateľa priamo do reklamy pomocou hier

Pre viac informácií z digitálneho marketingu sledujte náš Twitter a Facebook.