Menu

Najväčšie zmeny v histórii Google AdWords

Tento gigantický prerod zasiahne celý ekosystém, od bežných používateľov cez publisherov a agentúry až po inzerentov. Na všetko vás pripravíme.


Google sa dlhodobo snaží udržať svoju pozíciu molocha na reklamnom trhu. Tieto zmeny sú jedny z mnohých v sérií adaptácií na rastúci mobilný trh. Na mobiloch trávime stále viac času a tento trend sa nechystá nespomaliť. Google naň odpovedá najväčšími zmenami v histórií Google AdWords.

Viac znakov v reklame vo vyhľadávaní

Inzerentov sa najviac dotkne zmena znakových obmedzení reklám vo vyhľadávaní. Dlhšie texty reklám umožnia skúšať nové postupy a taktiky. Niektoré „best practices“ môžu prestať fungovať a na oplátku vzniknú nové šedé miesta, kde budete môcť získať náskok pred konkurenciou.

Nadpisy sa predĺžia na 30 znakov z terajších 25. Súčasné dva riadky po 35 znakov sa zlúčia do jedného, ktorý bude môcť mať až 80 znakov. Všetky reklamy bude treba prerobiť podľa nových pravidiel a to môže pri veľkých účtoch znamenať týždne príprav.

Nemusíte hneď v panike volať svojej agentúre, tieto zmeny sú zatiaľ ohlásené na tretí kvartál 2016. Ideálny čas na prípravu nových textov je v lete, no aj tento termín je orientačný.

Google oznámil, že nejaký čas budú bežať oba reklamné formáty súčasne, aby nebol prerod taký náročný. Aj po zmene budú vaše staré reklamy istý čas fungovať, takže všetko bez problémov stihnete.

Native ads je nový reklamný formát, hoci ho už veľmi dobre poznáme

Native by sme mohli preložiť ako prirodzené, čo je veľmi trefný názov. Tieto univerzálne reklamy sa totiž vizuálne prispôsobia stránke, na ktorej sa zobrazujú a používateľ ich na prvý pohľad vôbec neodlíši.

Pre Google sú novinka, no tento formát už dlhšie poznáme napríklad na Facebooku alebo iných sociálnych sieťach. Sponzorovaný obsah v news feede neviete rozoznať od fotky vašich kamarátov, pokiaľ si nevšimnete malé slovko „Sponsored“. Niečo také chce Google rozbehnúť naprieč svojou reklamnou sieťou.

Pre inzerentov sú veľmi výhodné. Zloženie reklám je podobne jednoduché ako na Facebooku – obrázok, nadpis, popis a URL. Na základe týchto dát systém vytvorí paletu šablón, ktoré sú stopercentne responzívne, preto by mohli Native Ads fungovať veľmi dobre na mobilných zariadeniach. Jednoduchosť a mobilnosť – všetko, čo dnešný inzerent potrebuje.

Ďalšou výhodou je rozšírenie existujúcej ponuky Google Display Network - univerzálne reklamy sa nebudú zobrazovať v bežných reklamných plochách. Pôjde o úplne nový formát, ktorý ovládne úplne nové priestory, väčšinou medzi originálnym obsahom stránky.

Keďže sa jedná o nový formát, budeme potrebovať poriadnu trpezlivosť, a to hlavne na Slovensku. Ponuka webov otvorených pre prirodzené reklamy sa musí vybudovať od podlahy. Publisheri jej najprv musia prispôsobiť svoje stránky.

Na niektorých reklamných účtoch si už Native ads môžete vyskúšať, ostatným sa táto možnosť odomkne v najbližších mesiacoch.

Google AdWords dostane nové rozhranie

Tento odsek je užitočný pre inzerentov a agentúry.

Pôjde o najväčšiu zmeny UI v histórii AdWords. Je v súlade s novým dizajnovým štandardom Google – Material Design a malo by zjednodušiť prístup k dôležitým, hoci často málo používaným funkciám Google AdWords.

Taktiež bude pravdepodobne fungovať aj na tabletoch a mobiloch. Zjednodušiť taký komplexný systém, aby bol použiteľný aj na mobile, však bude poriadny oriešok. Predbežne by ho mali developeri Google rozlúsknuť v treťom kvartáli 2016.

POZOR! Zmena je čisto grafického a používateľského charakteru. Fungovanie samotných kampaní či doplnkov zostane nezmenené.

Samostatná bidovacia kategória pre tablety: Revival

Takáto možnosť tu už kedysi bola, potom ju Google zrušil a teraz ju opäť vracia. Je to preto, že výsledky tabletov sú kvalitatívne iné ako výsledky na desktopoch, s ktorými boli doteraz zlúčené. Dáva nám to možnosť tablety z kampane vylúčiť alebo naopak na nich posilniť bid.

Doteraz sme mali iba jednotnú cenu pre desktop a pre mobily sme vedeli nastaviť modifikátor (-90% až +300% ceny za preklik). To znamená, že na vypočítanie aktuálneho bidu pre mobil sme potrebovali kalkulačku. Toto sa zmení.

Po novom sa bude dať nastaviť niečo ako „default device“, teda primárne zariadenie na úrovni kampane. Napríklad, nastavením kampane ako mobilnej by mali zobrazené bidy platiť pre mobily. Modifikátory na ostatné zariadenia zostávajú, ale dostanú väčší rozsah (-100% až +900%).

Rozumné využitie modifikátorov zlepšuje návratnosť kampaní už dnes. Rozšírené možnosti dokážu váš výkon ešte zvýšiť.

Pre hĺbkové pochopenie jednotlivých zmien môžete zavítať na zahraničné blogy 1,
2, 3, a 4.

A ak by ste si s adaptáciou svojich kampaní náhodou nevedeli poradiť, ozvite sa nám :)